کد خبر: ۵۰۲۶۸۲
تعداد نظرات: ۱۷ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۷
اعتراضات فرصت بود نه تهدید/ اگر دائم خبر گل و بلبل بدهیم مردم باور نمی‌کنند

ضرغامی: خبر نباید دروغ باشد/امروز شاهد تولید خبرهای دروغ هستیم/کار رسانه، کار کارمندی نیست/ اینکه می‌گویند دروغ نگو اما همه راست را هم نگو صحیح نیست/بهتر است با مردم صادق باشیم

عزت‌الله ضرغامی گفت: ۴۰ آسیب رسانه‌ای برای مبارزه کج و ناقص با مفاسد اقتصادی در بیش از ۲.۵ سال قبل تهیه کرده و آن را تقدیم مقام معظم رهبری کردم البته دلیل این کار هم آن بود که وقتی مردم دائم خبر دزدی، اختلاس و ... را می‌شنوند ناامید شوند.
آفتاب‌‌نیوز :
عزت‌الله ضرغامی عصر امروز در همایش "خبر خوب ـ رسانه مسئول" با بیان اینکه خط تمایزی از قدیم‌الایام بین خبر خوب و خبر بد توسط پیشینیانمان دیده شده است، اظهار کرد: معمولا این طور عرف بوده که برای ارائه اخبار خوب همه داوطلب بودند اما در زمان بروز رویدادهای ناگوار شاید کمتر کسی حاضر به اطلاع‌رسانی می‌شده است.

به گزارش آفتاب‌نیوز، این عضو شورای عالی فضای مجازی با اشاره به تلاش دست‌اندرکاران برگزاری این همایش تصریح کرد: شما کاری ضروری و حساس را در این برهه حساس شروع کردید آن‌هم زمانی که فضای مجازی حکمرانی می‌کند.

ضرغامی: خبر نباید دروغ باشد/امروز شاهد تولید خبرهای دروغ هستیم/کار رسانه، کار کارمندی نیست/ اینکه می‌گویند دروغ نگو اما همه راست را هم نگو صحیح نیست/بهتر است با مردم صادق باشیم

ضرغامی گفت: در سخنان تیرانداز؛ مدیرعامل فارس دقت کردم و یاد گرفتم از نکات ایشان و تلاش شده بود مانیفستی جمع‌وجور و مکتوب از خبر خوب ارائه شود و امیدوارم این متن منتشر شود تا بتوان بر روی ویژگی‌های خبر خوب تمرکز کرد.

وی افزود: چند نکته را باید اشاره‌کنم آن‌هم در قالب تجربه و به همه دوستان هم می‌گویم که من کمترین هستم و قصد یادگیری دارم و اگر نکته ایی را می‌گویم از باب تجربه این سال‌های طولانی است که برایم ایجادشده است.

ضرغامی خاطرنشان ساخت: اگر خلاصه بخواهیم بگوییم یک خبر خوب و خوش‌خبری چیست، صرف‌نظر از نگاه عامیانه و درستی که داریم که ارزشمند است باید به این نکته توجه کنیم که جامعه نیاز به آگاهی و اطلاعات و تحریک شدن و انگیزه پیدا کردن دارد، قرار هم نیست یک خبر خوب بدهیم تا حال بخشی از جامعه خوب شود بلکه باید نیازهای مخاطب را سنجیده و مدیریت کنیم.

وی ادامه داد: باید برای خبر خوب شاخص‌هایی اقتباس کرد و مشخص شود که منظور چیست در غیر این صورت می‌شود یک کارفرمایشی و نمی‌توان از آن توقع عملیاتی شدن داشت و شاید نشود آن را ارزیابی کرد.

ضرغامی تصریح کرد: در یک فضای رسانه‌ای که مجازی هم هست باید یک طرح و برنامه جدید داشت و از نظر من خبر خوب به‌طور خلاصه خبر صادقانه و صحیح است که جامعیت داشته و سازنده است؛ من به‌جای واژه‌های مخرب و امیدبخش از واژه سازندگی استفاده می‌کنم.

وی با بیان اینکه خبر نباید دروغ باشد بلکه باید صحت داشته باشد، گفت: امروز برخی از رسانه‌ها متوسل به خبرهای دروغ و کذب می‌شوند زیرا می‌خواهند از سایر رسانه‌ها عقب نیافتند.

ضرغامی ادامه داد: امروز شاهد تولید خبرهای دروغ از سوی برخی رسانه‌ها هستیم امروز یک کانال ایجاد می‌شود که مثل چرخ‌گوشت خبر می‌ریزد بیرون که خبرهایش صحت ندارد، خبر دروغ خیلی باید مضموم شناخته شود و در بین خود رسانه‌ای‌ها هم باید این به‌عنوان یک توهین تلقی شود؛ کار رسانه، کار کارمندی نیست بلکه کار عشقی و دلی است.

عضو شورای عالی فضای مجازی در ادامه افزود: نکته بعدی این است که درواقع جامعیت خبر باید موردتوجه قرار گیرد، امروز آسیبی داریم که خبری دروغ نیست اما دو سه خط نگاشته می‌شود که تنها بخش کوچکی از یک گزارش کامل است. اینکه می‌گویند دروغ نگو اما همه راست را هم نگو صحیح نیست زیرا برخی موارد وجود دارد که نگفتن همه راست‌ها خود مصداق دروغ است.

وی ادامه داد: خبرنگار ما برای رسیدن به جامعیت باید علم داشته باشد گاهی نیاز نیست همه حرف‌های فردی را کلمه به کلمه نوشت گاهی می‌شود با یک گزاره همه حرف‌های یک فرد را زد و به‌قول‌معروف همان یک گزاره همه جامعیت را داشته باشد.

ضرغامی گفت:‌ باید رسانه‌ها کلمه برخی و بعضی را در کنار برخی خبرهای مخابره خود بگذارند تا شبهه‌ای ایجاد نشود و نباید همه را با یک چوب راند؛ باید خبرنگاران حرف‌های سخنرانان را به صورت کامل گوش داده و سپس خبر را انشاء کرده و مخابره کنند.

این عضو شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: خبرنگاران باید به صورت کامل صوت یک سخنران را گوش کرده و اجتهاد کنند سپس اخبار مدنظر خود را منعکس کنند؛ باید مهارت و توانایی خبرنگار منجر به تولید خبر خوب شود.

رئیس اسبق سازمان صداوسیما با تأکید براینکه خبر خوب باید سازنده باشد، تصریح کرد: باید انقلاب اسلامی را در مسائل مختلف تقویت کرده و منجر به پیشرفت آن شویم که در این مسیر وظیفه مهمی بر گردن خود دارد.

وی گفت: یکی از خبرهای خوبی که در این ایام که در تقویم ثبت است مربوط به فرار شاه در روز 26 دی‌ است که انتشار این خبر منجر به شادی مردم ایران شد و پیوند خوبی را با انقلاب اسلامی ایران ایجاد کرد.

ضرغامی افزود: در مدیریت، اصل هدف‌گذاری برای کاری است که البته باید متناسب با توانمندی باشد تا منجر به یأس، ناامیدی و بن‌بست نشود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید خبرهای خوب منجر به سازندگی کشور شود ضمن اینکه در این خصوص باید بدانیم که خبر خوب کمک‌کننده به سازندگی کشور، مدیریت ارشد آن و همچنین یاری رهبر معظم انقلاب و دیگر بزرگان کشور است و اگر نتوانیم خود را در این محدوده هدف‌گذاری شده تنظیم نکنیم اشتباه خواهیم کرد.

وی گفت:‌ اگر دائم خبرهای ناامیدکننده توسط رسانه‌ها منتشر شود مردم ناامید شده و انگیزه‌ها از بین خواهد رفت.

این عضو شورای عالی مجازی گفت: 40 آسیب رسانه‌ای برای مبارزه کج و ناقص با مفاسد اقتصادی در بیش از 2.5 سال قبل تهیه کرده و آن را تقدیم مقام معظم رهبری کردم که برهمین اساس جلساتی هم در این خصوص تشکیل شد البته دلیل این کار هم آن بود که وقتی مردم دائم خبر دزدی، اختلاس و ... را می‌شنوند ناامید شوند ضمن اینکه اگر دائم هم خبر گل و بلبل هم بدهیم مردم آن را باور نکرده و وضعیت را با شرایط خود نگاه می‌کنند.

ضرغامی گفت: اگر برخی از مردم به سمت رقبای خبر و رسانه‌های خارجی سوق پیدا کرده و منجر به افزایش ممبر و فالوورهای آنها می‌شوند به دلیل آن است که مردم با دیدن و مشاهده مرتب خبر خوب، دیگر آن مسائل را باور نمی‌کنند.

وی افزود: برخی مسئولان و مخالفین ما دارای مشروعیت قانونی، رأی مردم و مجلس، پایگاه اجتماعی و کاریزما و قدرت خاصی هستند. لذا نباید در اخبار، مردم را در مسیری خاص قرار داد.

این عضو شورای عالی مجازی گفت: باید مسئولان و متولیان بدانند و بشنوند که برخی جاها هشدار و آژیر نسبت به مدیریت آنها کشیده شده است. چرا که کشور ما در اتاق شیشه‌ای واقع است البته من نظرم درباره اعتراضات اخیر هم آن است که این موضوع فرصت بوده نه تهدید؛ فضای مجازی به کمک انقلاب اسلامی آمده تا ما پیشرفت کنیم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: نباید فقط یک سازمان یا گشت ارشاد و یا مسئولان خاصی امر به معروف کنند در حالی که مردم می‌توانند از طریق فضای مجازی قدرت امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند و به مدیران در این زمینه کمک کنند؛ چشم‌ها در حال حاضر به فضای مجازی دوخته شده که ما می‌توانیم از آن استفاده لازم را ببریم.

ضرغامی افزود: برای پیشگیری از یک درگیری و حل مشکل امنیتی در روز تولد کوروش منطقه آن منطقه به محله پاسارگاد و کوروش رفتند در حالی که ضد انقلاب و برخی مردم به دنبال هزینه‌تراشی برای نظام و ایجاد فضای ناامن در آنجا بودند. اما شاکله دولت و نیروهای امنیتی و انتظامی در این خصوص خوب عمل کردند.

وی در توضیح بیشتر این موضوع گفت: مردم اگر روزی تعطیلی پاسارگاد به برخی دلایل امنیتی ببینند و متوجه شوند که این تعطیلی جهت حفظ جان و مال‌شان بوده است، باور خواهند کرد ولی اگر مردم از چند روز قبل جاده پاسارگاد و مرودشت به دلیل نصب یک تابلو جهت ساخت جاده را مشاهده کنند، این موضوع باورپذیر نخواهد بود پس بهتر است با مردم صادق باشیم.

منبع: تسنیم

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
0
8
دو صد گفته چو نیم کردار نیست.
کاش وقتی بودید اینا رو بلد بودید.
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
1
9
خوبه رسانه اصلی کشور سالها در اختیارشان بوده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
1
8
همه بلدند فقط حرفهاي خوب بزنند كه دقيقا متناقض اعمالشان است ، شما كه خودتان آخردروغيد اقاي ضرغامي
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
1
6
جالبه که اصطلاح " رسانه میلی " از رمان ریاست شما در سیما در لغت نامه مردم جای گرفت . حالا شما از راستگویی طرفداری میکنید؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
1
6
آیا ایشان در زمانیکه فرمان رادیو و تلویزیون را در دست داشتند هم به این سخنان باور داشتند . نباید این تشگیلات چهل هزار نفری پر هزینه را محصول مدیریت ایشان دا نست ؟
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
1
6
مصاحبه های نفرت انگیز که در سیاهچال یا با تهدید گرفته شده پخش نشود بیشتر ابرویتان می رود.
جاوید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
1
7
ایشان هنوز خود را رئیس صدا و سیما می دانند و رفیق ایشان خود را رئیس جمهور
عادل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
0
7
حاجی می خوای رئیس جمهور بشی ؟ چقدر حرفای قشنگی میزنی ! موضوع چیه؟ آخه خلاف این امر رو در دوران تصدی شما بر صدا و سیما شاهد بودیم
پسر شیک پوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
0
3
تو که راست میگی...؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟//
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
0
6
ملت بزرگ ایران اسلامی با توکل و اتکال به خدای متعال، هم خوب می بیند و هم خوب درک می کند.
رادیو تلویزیون مثلاً ملی و در اصل بی قابلیت میلی ایران!!!! چنان رفتار خیانتکارانه، فتنه گرانه و نادرستی در مورد پخش امور مربوط به مملکت خودمان مثل پخش سخنرانی و صحبت های رئیس جمهور محترم مان، مسئولین و عزیزان صادق و تلاشگر دولت، نشان دادن پیشرفت های کاری این عزیزان و ... در پیش گرفته که عرق شرم بر چهره هر بیننده اخبار مثلاً تلویزیون ملی می نشیند (تا می آید ببینید رئیس جمهور گرامی کشور خودمان چه می گوید!!!!!!!! به دقیقه نمیکشه که پخش آن تموم میشه و میره به اخبار دیگه بپردازه) .

جالب تر اینکه دیشت که تصادفاً جایی تلویزیون روشن بود !!! یه موردی رو که داشت پخش میشد دیدیم که زمان بسیار طولانی را !!!!! اختصاص داده بود به دفاع جانانه از چین کمونیست، کشوری که نهایت خیانت و کوتاهی را در نجات جان هموطنان عزیزمان کرد!!!! و اذعان می داشت که کشور چین کوچکترین کم کاری و کوتاهی در باره کشتی سانجی نکرده !!!!! مثلاً اینکه: شب بود !!!! دیروقت بود !!! وسیله دم دست نداشتند!!!! همه کاری کردند !!! و ..... !!!! برای همین نتونستند ایرانی ها رو نجات بدن !!!!!!!!!! (حتی یکیشون رو)،
اما نگفتند که توی همون شب و همون زمان و همون بی وسیلگی و .... چطوری تونستند همه چینی های خودشون رو نجات بدن و حتی یکنفر از خود چینی ها هم نمرد و همشون زنده موندن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! تازه کشتی شون هم سالم برگشت برا تعمیر !!!!!!!!!!!!!!!!
میلاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
0
12
حنات دیگه رنگی ندارد. دوران افاضات شما بسر رسیده است.
ناشناس
|
Italy
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
0
10
ضرغامی جون بی خیال ..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
0
10
بله آقای ضرغامی صداقت جواب می دهد ولی راستش را بگوئید چه شده که شما اینقدر طرفدار صداقت با مردم شده ای؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
0
5
ما ديروز و پريروز هم شاهد توليد خبرهاي دروغ بوديم. کجا بودي شما؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
0
2
آقای ضرغامی تمام این چیزهایی که گفتی زمان کسیولیتت بر رادیو و تلویزیون شروع و نهادینه شد حالا دست پیش میگیری که پس نیفتی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
0
0
جناب خيال رييس جمهور شدن را دارى كارها و حرف هايت در صدا و سيماى ميلى يادمان هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
0
0
مردک حالا که خودت اومدی بیرون حرفائی میزنی که مردم خوششون بیاد مطمئنا به فکر انتخاباتی و دنبال رأی جمع کردن
ولی خودتی عزت! خودت!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین