کد خبر: ۵۰۲۷۰۷
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۷

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله: امروز دشمن در برابر نظام ما مستأصل شده است

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) گفت: امروز دشمن در برابر نظام ما مستاصل شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
 سردار محمدرضا یزدی در مراسم یادواره سردار شهید حسن باقری که در کانون سردفتران و دفتریاران برگزار شد، گفت: به لطف امام(ره) انقلابی صورت گرفت، انقلابی که می‌خواست ظلم را از گرده مردم بردارد. امام (ره) در روح مردم، بزرگی را الهام کرد. بزرگی‌ای که مردم ما استحقاقش را داشتند و یکی از آن افراد مرحوم باقری بود. او درک کرده بود که انقلاب اسلامی چه نیازی دارد و برای انقلاب چه باید کرد. ایشان حقوقدان و خبرنگار نبود بلکه زاییده انقلاب اسلامی بود و می‌خواست بزرگی را برای مردم به ارمغان آورد و بگوید که می‌شود مقابل دشمنان ایستاد.

وی افزود: شرایط آن روزها این بود که نظام اسلامی جنگ و دعوایی نداشت و هواپیماهایی که از آمریکا خریداری کرده بود همه برگشت ولی پولش را ندادند. ما دنبال جنگی نبودیم و بر ما تحمیل شد و مرحوم باقری قدم گذاشت در راهی که عزت نظام ما را به همراه داشت.

سردار یزدی اضافه کرد: امروز می‌بینیم که اگر دشمن در آب‌های خلیج فارس است و اگر در سوریه، یمن، افغانستان و لبنان جنایاتش بی‌شمار است و جرات ندارد به نظام ما چپ نگاه کند، به خاطر نگاهی است که حسن باقری‌ها با آن نگاه بزرگ شدند.

وی یادآور شد: وقتی شهید باقری از خودش گذشت و ایثارگری کرد، مقاومت‌هایش چنان شد که ظرف کمتر از شش ماه توانایی‌هایش در کشور بروز کرد و دشمنان فهمیدند که نمی‌توانند  کاری کنند.

وی یادآور شد: در طول دفاع مقدس ۳۶ کشور جمع شدند و به کشور ما حمله کردند و  جمع شده بودند مردم ما و کشور ما را تکه‌تکه کنند ولی آنچه که امام (ره) الهام کرده بود جوانان ما و شهید حسن تهرانی مقدم و شهید باقری در صحنه دفاع آماده شدند تا کشورمان را عزت دهند.

وی افزود: امروز خدا را شاکریم که در بزرگداشت شهید باقری، حقوقدانان گرد هم آمده‌اند. افتخاری است که وی از حقوقدانان بوده است.

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) در پایان گفت: امروز دشمن در برابر نظام ما مستاصل شده و می‌ترسد و نگران است که آیا نگاهی که مرحوم باقری داشت هنوز در جوانان ما هست یا خیر؟ از این نگاه بیشتر می‌ترسد. ما مفتخریم که نگذاشتیم وجبی از خاک کشورمان از کشور جدا شود.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم غلامحسین  الهام، هم‌دانشگاهی شهید باقری به خاطره‌گویی از این شهید بزرگوار پرداخت و گفت: شهید باقری عشقش به امام(ره) ویژه و خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی بود و ازدواجش ساده بود و فردای بعد از مراسم ازدواج به جبهه رفت. در نهایت در سال ۶۱ به قول شما ثبتی‌ها که ثبت با سند برابر است، به درجه رفیع شهادت نایل شد.

در پایان این مراسم از خانواده‌های شهداء تجلیل به عمل آمد.

خبرآنلاین 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین