کد خبر: ۵۰۲۷۴۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۰

چرا باید تخم‌مرغ به‌صورت "عسلی" مصرف شود

مناسب‌ترین و زود‌هضم‌ترین و خون‌سازترین شکل پخت تخم‌مرغ به‌صورت عسلی یا نیم‌برشت است؛ برای تهیه تخم‌مرغ عسلی یا نیم‌برشت باید ابتدا آب را جوشانده سپس تخم‌مرغ را به‌مدت ۳ تا ۵ دقیقه در آن بجوشانند.
آفتاب‌‌نیوز :
 ارزش غذایی تخم‌مرغ شبیه گوشت است, بهترین تخم‌مرغ، آن است که بزرگ باشد و در همان روز تخم‌گذاری مصرف شود.

گرمای هوا سبب فساد سریع تخم‌مرغ می‌شود و برای جلوگیری از فاسد شدن می‌توان آن را در نمک قرار داد, طبیعت زرده آن مرکب القوی و مایل به گرمی, سفیده آن سرد و تر و پوست بیرون آن سرد و خشک است.

زرده تخم‌مرغ، مقوی قلب و مغز است همچنین سبب تقویت نیروی جنسی می‌شود؛ زرده تخم‌مرغ در شخصی که خون زیاد از او دفع شده بسیار مفید است.

تخم اردک و مرغابی و تخم‌های مشابه آن‌ها غلیظ و دیرهضم‌ هستند، بوی بدی دارند و خلط فاسد تولید می‌کنند, مناسب‌ترین و زود‌هضم‌ترین و خون‌سازترین شکل پخت تخم‌مرغ به‌صورت عسلی یا نیم‌برشت است؛ برای تهیه تخم‌مرغ عسلی یا نیم‌برشت باید ابتدا آب را جوشانده سپس تخم‌مرغ را به‌مدت 3 تا 5 دقیقه در آن بجوشانند.

تخم‌مرغی که زیاد جوشانده شود, دیر هضم می‌شود و اصلاح آن با آویشن و فلفل و نمک است, تخم‌مرغ برای مزاج‌های سرد و معده‌های ضعیف مضر است؛ در صورت ضرورت بهتر است با نمک و فلفل و سرکه بخورند که سبب لطیف شدن آن می‌شود, تمامی تخم‌ها موجب تقویت نیروی جنسی می‌شوند مخصوصاً تخم گنجشک اما مداومت بر مصرف آن زیان‌آور است.

منبع:‌ تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۵
0
0
لطفا بزرگنمایی نکنید. مصرف زیاد تخم مرغ ممکنه برای سلامتی خوب نباشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۵
0
0
تا چند وقت پیش می گفتند به هیچ عنوان تخم مرغ عسلی نخورید کدام را قبول کنیم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین