کد خبر: ۵۰۳۲۲۶
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳

انتقاد شدید دوترته از کویت به دلیل عدم حمایت از حقوق کارگران فیلیپینی

رئیس جمهور فیلیپین اعلام کرد مسئله ممنوعیت اعزام کارگران این کشور به کویت به دلیل سوء استفاده‌هایی که علیه این کارگران در این کشور انجام شده را بررسی می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
رودریگو دوترته رییس جمهور فیلیپین در اظهاراتی در یک مراسم گفت، از موارد بسیار سوء استفاده جنسی علیه زنان کارگر فیلیپینی در کویت اطلاع داشته و درباره آن با وزیر امور خارجه دولتش صحبت کرده است و می‌خواهد این مسئله را با دولت کویت مطرح کند.

دوترته در مراسم افتتاح یک بانک جدید که قرار است به حمایت از حقوق فیلیپینی‌ها بپردازد، گفت: نصیحت من این است که ما با آنها صحبت کرده و حقیقت را به آنها بگوییم و تاکید کنیم این مساله دیگر قابل قبول نیست. ما به آنها هشدار می‌دهیم که یا این وضعیت را اصلاح کنند و یا در غیر این صورت ما ممنوعیت کامل برای اعزام کارگرانمان به کویت اعمال می‌کنیم.

آمارها حاکی از آن است که بیش از ۲۵۰ هزار کارگر فیلیپینی در کویت مشغول به کار هستند که اکثر آنها به عنوان خدمتکاران خانه‌های شخصی کار می‌کنند. علاوه بر آن تعداد زیادی کارگران فیلیپینی نیز در چند کشور دیگر عربی شامل عربستان، قطر و امارات متحده عربی کار می‌کنند. گفته شده که بیش از ۲.۳ میلیون کارگر فیلیپینی برخوردار از اسناد رسمی در خارج از این کشور مشغول به کار هستند.

دوترته گفت: من نمیخواهم با دولت کویت جدال داشته باشم. من به رهبرانشان احترام می‌گذارم اما آنها باید کاری در قبال این وضعیت انجام دهند زیرا بسیاری از این زنان کارگر قربانی سوء استفاده، خودکشی کرده‌اند. آنها می‌گویند قربانی سوء استفاده جنسی و یا سوء استفاده‌های دیگر شده‌اند و تحت فشار قرار دارند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین