کد خبر: ۵۰۳۲۴۶
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲

کارگران را ناامید نکنید

سازمان تامین اجتماعی یک سازمان بین النسلی است که در سالیان متمادی حق بیمه از کارگران دریافت کرده تا همزمان خدمات درمانی به شاغلان بدهد در صورت بیکار شدن کارگران، آنان را تحت پوشش بیمه بیکاری قرار دهد و در روزهای بازنشستگی نیز مستمری مناسبی به بازنشستگان بدهد. اما امروزه شرایط به نوعی نگران کننده شده که صدای همگان را در آورده است.
آفتاب‌‌نیوز :
کورش شرفشاهی، روزنامه‌نگار مسائل کارگری و اجتماعی درباره وضعیت این روزهای کارگران و بازنشستگان مطلبی در روزنامه تجارت نوشته است.

دولت سالهاست به عنوان بزرگترین بدهکار به سازمان تامین اجتماعی مطرح می‌شود به نوعی که بر اساس اعلام‌های گوناگون، حدود 150 هزار میلیارد تومان به این سازمان بیمه‌ای بدهکار است.

تاسف آور اینکه هیچ یک از مدیران تامین اجتماعی در تمامی‌سالهای گذشته برای دریافت مطالبات این سازمان اقدام نکرده‌اند و امروز بدهی‌های دولت سر به فلک کشیده و حرکت این سازمان را کند کرده است.

امروزه کارشناسان عقیده دارند که اگر شرایط به همین صورت پیش برود، بزرگترین سازمان بیمه‌ای کشور ورشکست خواهد شد و آن روز ابتدای فاجعه‌ای بزرگ است.

امروزه بیش از سه میلیون بازنشسته از سازمان تامین اجتماعی حقوق می‌گیرند و ماهیانه هزاران میلیارد تومان هزینه‌های سازمان است.

این سازمان ناچار شده برای تامین این هزینه از بانک رفاه وام بگیرد و مبالغ کلانی سود پول می‌پردازد. تمامی‌اخبارها بیانگر آن است که وضعیت سازمان روز به روز وخیم تر می‌شود و این امر باعث نگرانی بیمه شدگان و حقوق بگیران شده است. این در شرایطی است که به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم و کارگران و بازنشستگان درانتظار تصمیم شورای عالی کار هستند تا افزایش حقوقشان اعلام شود.

اما خبرهایی که می‌رسد، باعث ناامیدی کارگران می‌شود. کارگران در حالی باید این روزهای سخت را با حقوقهای ناچیز سپری کنند که نسبت به آینده خود نیز زیاد امیدوار نیستند زیرا سازمان تامین اجتماعی که می‌بایست مستمری روزهای بازنشستگی آنان را تامین کند، حال و روز خوبی ندارد و بازنشستگان و شاغلان، نگران آینده‌ای مبهم هستند.

منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین