کد خبر: ۵۰۳۲۸۶
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰
شاهزاده مخالف قطری:

نزدیک بود خودکشی کنم!

شاهزاده مخالف قطری، که تحت بازداشت ولیعهد ابوظبی در امارات است، می‌گوید که نزدیک بود تحت فشارهای مقام‌های این کشور دست به خودکشی بزند.
آفتاب‌‌نیوز :
رسانه‌های قطری پیام صوتی منسوب به شاهزاده «عبدالله بن‌علی آل‌ثانی» منتشر کرده‌اند که وی در آن فاش می‌کند که در نتیجه فشارهای مقام‌های اماراتی در جریان حضورش در این کشور، فکر خودکشی به سرش زده بود.

این پیام صوتی شیخ عبدالله بن‌علی آل‌ثانی اختلافات میان دوحه و پایتخت‌های کشورهای تحریم‌های کننده آن را برجسته‌تر می‌کند. این شاهزاده مخالف قطری اعلام کرده که روابط میان قطر و همسایه‌های آن مبتنی بر منافع است. وی از شهروندان قطری خواسته است که به نظام حاکم متعهد بمانند.

شاهزاده عبدالله بن‌علی آل‌ثانی در این پیام گفته است: « من عبدالله بن‌علی آل‌ثانی در تاریخ پانزدهم ژانویه تصمیم گرفتم که به زندگی خود پایان دهم؛ چرا که با موانع شدیدی مواجه بودم و شیخ محمد بن‌زاید( ولیعهد ابوظبی) هیچ رابطه‌ای با این موضوع یعنی خودکشی من نداشت بلکه وی فشارها و بازداشت مرا تشدید کرده و مانع از بازگشت من به کشورم شده است. من و دو دخترم در این زمینه تصمیم گرفتیم خودکشی کنیم. ولی چون خواستار وارد آمدن اذیت به دیگران نبودیم از این اقدام منصرف شدیم.»

طبق گفته این شاهزاده، بحران قطر در راستای منافع و تمایل شدید «محمد بن‌سلمان» ولیعهد سعودی و محمد بن‌زاید به چپاول ثروت‌های قطر شکل گرفته است. 

عبدالله آل‌ثانی، چند روز پیش نیز ویدیویی را منتشر و در آن اعلام کرد که وی در حالی که به عنوان مهمان نزد محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی به سر می‌برد در امارات بازداشت شده است. از وی زمانی به عنوان «جانشین امیر قطر»، در عربستان و امارات یاد می‌شد.

وی در ماه اوت به عنوان میانجیگر قطر برای حل بحران میان دوحه و همسایگانش ظاهر شد اما دوحه به سرعت از اعتبار دیدارهایش کاست و اعلام کرد که از سوی دولت قطر مامور این میانجی‌گری نشده است.

منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین