کد خبر: ۵۰۳۲۸۸
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹

تاکید جابری‌انصاری و بوگدانف بر حل بحران‌ها بدون دخالت قدرت‌های فرامنطقه‌ای

دستیار وزیر خارجه کشورمان و معاون وزیر خارجه روسیه درباره آخرین تحولات منطقه و سوریه رایزنی کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
حسین جابری انصاری دستیار وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی که در مسکو به سر می برد، ظهر امروز با «میخائیل بوگدانف» معاون وزیر امور خارجه روسیه دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار که در تالار تشریفات مسکو برگزار شد دو طرف درباره آخرین تحولات منطقه و نیز نشست گفتگوی ملی گروه‌های سوری در شهر سوچی روسیه، رایزنی کردند.

میخائیل بوگدانف در این دیدار گفت: اوضاع در خاورمیانه و شمال آفریقا با پویایی در حال تحول است و فرایندهای پیچیده ای که بعضا با هم در تناقض هستند، جریان دارد.

وی افزود: برای ما جالب و مهم است که با دوستان ایرانی ارزیابی ها و پیش بینی ها را مورد تبادل نظر قرار دهیم.

بوگدانف به اهمیت نشست سراسری گروه‌های سوچی اشاره کرد و گفت: بعد از این جلسه هیات های ایران و روسیه به سوچی خواهند رفت تا برای آمادگی برگزاری کنگره ملی سوریه، آخرین هماهنگی ها انجام شود.

بوگدانف تصریح کرد: روسای جمهور و وزرای خارجه دو کشور همکاری های تنگاتنگی دارند و این بیانگر روابط قوی و راهبردی ایران و روسیه است.

حسین جابری انصاری هم گفت: روابط ایران و روسیه در سطحی است که اقتضا می کند رایزنی های نزدیکی داشته باشیم.

دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی افزود: تحولات خاورمیانه و جهان عرب اقتضا می کند که این گفتگوها در فواصل کوتاه انجام شود.

وی تاکید کرد: مایل هستم امروز گفتگوهایی درباره مجموع تحولات منطقه و به طور خاص عراق، لیبی با هم داشته باشیم.

جابری انصاری به اوضاع یمن و مرگ خاموش یک ملت در محاصره اشاره کرد و گفت: بحران فلسطین و بیت المقدس که برای دهه ها ادامه یافته مورد تبادل نظر قرار می گیرد.

وی گفت: موضوع سوریه هم بخش مهمی از رایزنی ها را شامل می شود و در سوچی هم با شرکای روس و ترک ادامه خواهد یافت.

دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی تاکید کرد: مطمئن هستم این رایزنی ها به حل این مشکلات کمک خواهد کرد، چرا که ظرفیت های بالایی در دو کشور برای حل مشکلات منطقه وجود دارد.

وی به ضرورت تداوم همکاری ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم اشاره و تصریح کرد: همکاری دو کشور در امر مبارزه با تروریسم با قدرت ادامه خواهد یافت.

آغاز مذاکرات جابری انصاری با معاون وزیر خارجه روسیه در مسکو

مقدمات برگزاری نشست گفتگوی ملی سوریه در سوچی، محور رایزنی های «حسین جابری انصاری» دستیار وزیر امور خارجه کشورمان در امور سیاسی در سفر به مسکو است.

حسین جابری انصاری در آغاز نشست دوجانبه با «میخائل بوگدانف» معاون وزیر امور خارجه روسیه ضمن اشاره به اینکه کنگره ملی سراسری گروه های سوری می تواند مکمل روند گفتگوهای آستانه باشد، افزود: خوشبختانه تلاش های ایران، روسیه و ترکیه برای حل بحران سوریه نتیجه بخش بوده است.

وی افزود: با همکاری مشترک سه کشور ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای ضامن آتش بس، این امیدواری وجود دارد که حل سیاسی بحران سوریه به نتیجه قطعی برسد.

«میخائل بوگدانف» معاون وزیر امور خارجه روسیه هم با ابراز رضایت از مذاکرات آستانه گفت: این گفتگوها نتایج ملموس و غیرقابل انکاری در پی داشته است.

بوگدانف افزود: در عرصه میدانی نیز روسیه و ایران توانستند گروه تروریستی داعش را نابود کنند و بخش اعظم خاک سوریه را از وجود تروریست ها پاکسازی نمایند.

وی گفت: همکاری مشترک روسیه، ایران و ترکیه، نمونه خوبی از همکاری برای حل بحران‌های منطقه است.

نشست گفتگوی ملی سوریه با حضور همه گروه‌های سوری قرار است طی روزهای نهم و دهم بهمن ماه در شهر ساحلی سوچی روسیه برگزار شود.


منبع:  ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین