کد خبر: ۵۰۳۳۵۵
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۹
نماینده مردم اردبیل در مجلس:

محدوده 1000 هکتار برای منطقه آزاد قابل قبول نیست / منطقه آزاد معجزه نمی‌کند

رضا کریمی نماینده مردم اردبیل و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: محدوده هزار هکتاری برای منطقه آزاد تجاری اردبیل قابل قبول نیست چرا که در شرایط کنونی هزار هکتار مساحت یک مزرعه است.
آفتاب‌‌نیوز :
رضا کریمی در نشست مجمع مطالبه‌گران اردبیل اظهار کرد: بازاریان همواره پرچمدار حرکت‌های اصیل مردمی در طول تاریخ بوده‌اند به طوری که نقش آنها به عنوان نماینده عموم مردم هم در دوران پیروزی انقلاب و هم جنگ تحمیلی و دوران سازندگی نقش بی‌بدیل و کارسازی بوده است.

وی با بیان اینکه از شکل‌گیری مجمع مطالبه‌گران با محوریت بازار و نخبگان حمایت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: ما آمادگی داریم به صورت مرتب و در هر فصل برای منتخبین و برگزیدگان مردم ارائه گزارش کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس تصریح کرد: به دنبال ارسال لایحه ایجاد منطقه آزاد به مجلس و مسئولیت سنگین نمایندگان در تصویب این لایحه، خواسته ما این است تا همراهی عموم مردم را در تصویب این منطقه و کمک همه مسئولان، مدیران و تشکل‌های مدنی و اجتماعی به همراه داشته باشیم تا این خواسته به حق مردم تحقق پیدا کند.

کریمی افزود: نمایندگان استان در تصویب کلیات این لایحه انسجام و وحدت خود را به خوبی نشان دادند و به جرات می‌توان گفت در ارزیابی مجمع نمایندگان مجلس رتبه اول باید به مجمع نمایندگان استان اردبیل اختصاص یابد که به صورت موثر و راهگشا در پیگیری مطالبات مردم پیشتاز هستند.

وی گفت: علیرغم اینکه بسته اول ارائه شده برای ایجاد منطقه آزاد در استان اردبیل غیرکارشناسی و ناقص بود اما به ناچار از این بسته حمایت کردیم در حالی که بهتر از این می‌توانستیم هم با الحاق پارس‌آباد و بیله‌سوار به منطقه آزاد ارس و هم ایجاد منطقه مستقل آزاد با محوریت گرمی، مشگین‌شهر و نمین عمل کنیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در کمیسیون اقتصادی مجلس لایحه ایجاد منطقه آزاد در حال بررسی است، اضافه کرد: به هیچ وجه محدوده هزار هکتاری برای منطقه آزاد تجاری پاسخگو نخواهد بود چرا که در حال حاضر یک مزرعه کوچک بیش از هزار هکتار است و به نظر می‌رسد در این محدوده باید تجدیدنظر شود.

کریمی افزود: ما به صراحت در کمیسیون اقتصادی اعلام کردیم که اگر منطقه آزاد تجاری با اولویت مناطق مرزی تصویب و عملیاتی نشود بحث مهاجرت از این مناطق و خالی بودن روستاها و شهرهای مرزی از سکنه آسیب‌های امنیتی را به همراه خواهد داشت هر چند که محوریت اصلی در تصویب منطقه آزاد به عنوان رویکرد توسعه‌ای تقویت تولید، اشتغال و نگاه صادرات‌محور است.

وی از شکل‌گیری کارگروه ایجاد مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی در مجلس خبر داد و بیان کرد: از 8 عضو این کارگروه دو نفر بنده و بدری به نمایندگی از نمایندگان استان اردبیل حاضر هستیم و قطعا تشکیل 16 جلسه این کارگروه در این مدت کوتاه نشان از اهتمام این کارگروه برای پیگیری مصوباتی راهگشا دارد.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل همصدایی عموم مردم را به همراه رسانه‌ها در کنار نمایندگان استان در پیگیری این مطالبه به حق مردم یادآور شد و بیان کرد: قرار شده در یک فهم مشترک بین دولت و مجلس لایحه ایجاد مناطق آزاد به تصویب نهایی رسیده و زمینه اجرایی شدن آن فراهم آید.

کریمی ضرورت استفاده از تجربیات مجمع نمایندگان ادوار مجلس را به همراه کارشناسان و صاحبنظران یادآور شد و خاطرنشان کرد: البته این را هم بگویم که منطقه آزاد تجاری در صورت تصویب در مسیر توسعه استان معجزه نمی‌کند و نباید در انتظار معجزه‌ای باشیم.

وی با بیان اینکه از 70 هزار اراضی پایاب سد خدافرین تنها 34 هزار هکتار در حال اجراست، گفت: نباید در اجرای این پروژه‌ها با بزرگنمایی توقع نابجایی را به وجود آورد.

کریمی در پایان گفت: در تصویب منطقه آزاد با پرهیز ار تجمع‌های غیرقانونی، تهیه نامه یا طومار، رایزنی با برخی از نمایندگان از طریق مسئولان و نمایندگان ادوار مجلس و تشکیل جلسه مجمع نمایندگان شمالغرب از عمده اهداف پیش‌بینی شده است که امیدواریم با تحقق همه این برنامه‌ها در صحن علنی مجلس شاهد تصویب منطقه آزاد تجاری باشیم.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین