کد خبر: ۵۰۳۳۹۶
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰

پاپ: فساد در آمریکای لاتین "ویروس اجتماعی" شده است

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان که وارد پرو شده، در اظهاراتی فساد در آمریکای لاتین را شدیدا محکوم کرده و آن را یک «ویروس اجتماعی» خواند که همه جوانب زندگی را آلوده کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این اظهارات پاپ فرانسیس در حالی خطاب به رییس جمهور پرو و رهبران سیاسی عالی‌رتبه این کشور مطرح شد که طی ماه‌های گذشته چندین تن از مقام‌های سیاسی پرو درگیر رسوایی فساد شده‌اند.

پاپ فرانسیس در سخنان خود بعد از اشاره به نابود شدن جنگل‌های آمازون در پرو به رییس جمهور این کشور یعنی پدرو پاپلو کوژینسکی هشدار داد که تخریب زیست محیطی به شکل دیگری خود را در جامعه انسانی نشان می‌دهد و آن فساد است.

پاپ خاطرنشان کرد: مشخص است که این ویروس اجتماعی تا چه میزان شرارت علیه مردم و دموکراسی‌ها در قاره آمریکای لاتین به بار آورده است. هر تلاشی که برای مبارزه با این بلای اجتماعی انجام شود، شایسته بیشترین توجه است.

این در حالی است که کمتر از یک ماه پیش کوژینسکی به سختی توانست از طرح استیضاح خود در رابطه با اتهام با دریافت ۷۸۲ هزار دلار رشوه از یک شرکت ساخت و ساز برزیلی جان سالم به در ببرد.

این شرکت برزیلی به نام شرکت "اودب رچت" پذیرفته که صدها میلیون دلار رشوه به مقام‌های آمریکای لاتین پرداخت کرده تا به قراردادهای سودمند دست پیدا کند.

این رسوایی فساد موجب سرنگون شدن چندین چهره سیاسی سرشناس آمریکای لاتین شده و در پرو نیز دو رییس جمهور سابق متهم به پذیرفته شدن رشوه از سوی این شرکت شده‌اند.

کوژینسکی به پاپ فرانسیس گفت که امیدوار است سفر او به کشورش منجر به پیشرفت بیشتر به سمت صلح و گفت‌وگو شود.

پاپ فرانسیس نیز خواهان فرهنگ شفافیت بیشتر از جمله میان بخش‌های دولتی و خصوصی و در جامعه شده و گفت: هیچ‌کس نباید از چنین فرآیندی خارج بشود.

ایسنا 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین