کد خبر: ۵۰۳۴۹۰
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴

مسئولیت جدید دو رقیب روحانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام

اعضای هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به منظور نظارت بر حُسن اجرای سیاست‌های کلی نظام، ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب انتخاب شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
در جلسه امروز (شنبه)مجمع تشخیص مصلحت نظام، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با ارائه گزارشی از بررسی لایحه بودجه سال 97 در کمیسیون نظارت گفت: براساس بند 7 آیین‌نامه نظارتی، مجمع می‌بایست طرح‌ها و لوایح پیشنهادی به ویژه قوانین برنامه و بودجه را از جهت انطباق با سیاست‌های کلی نظام همزمان با مجلس بررسی نماید، که برای این منظور جلسات کمیسون نظارت در دبیرخانه آغاز شده است.

رضایی همکاری مجلس شورای اسلامی با کمیسیون نظارت را مطلوب ارزیابی کرد و در توضیح سازوکار نظارت مجمع افزود: در جریان رسیدگی همزمان مجمع و مجلس، مواردی که در کمیسیون مغایر با سیاست‌های کلی تشخیص داده شود، در مجلس اصلاح می‌شود و در صورتی که پس از تصویب نهاییِ مجلس، مواردی از مغایرت‌ها باقی مانده باشد، پس از طرح و تصویب در جلسه شورای مجمع به شورای نگهبان اعلام خواهد شد.

همچنین در جلسه امروز با رأی اعضا، هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به منظور نظارت بر حُسن اجرای سیاست‌های کلی نظام، ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب تشکیل و اعضای آن انتخاب شدند.

براساس این رأی، علاوه بر رئیس و دبیر، آقایان: نبوی، ایروانی، مظفر، وحیدی، انصاری، مصباحی‌مقدم، میرسلیم، آقامحمدی، توکلی، باهنر، دانش‌جعفری، درّی نجف‌آبادی و رئیسی به عنوان اعضای این هیأت نظارت انتخاب شدند.
خبرآنلاین 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین