کد خبر: ۵۰۳۷۶
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۸۵ - ۰۱:۱۴

استقبال ستاد هاشمی از تحقیق ‌و‌ تفحص

آفتاب‌‌نیوز : وی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب، افزود: «استفاده از امکانات دولتی و موقعیت‌های شغلی در جریان انتخابات مختلف که متاسفانه در کشور ما در بعضی موارد رایج است، باید در این طرح مورد تحقیق و بررسی قرار بگیرد». 

مرعشی تصریح کرد: «انجام صحیح این طرح می‌تواند حساسیت‌های اجتماعی که ناشی از تبلیغات خارج از کشور در این رابطه است را کم کند». 

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی خاطر نشان کرد: «به جز موارد فوق، برخی از کاندیداها در جریان انتخابات گذشته ریاست جمهوری از منابع مالی و امکانات هواداران و حامیان خود در بخش خصوصی استفاده‌ کرده‌اند که این موضوع در قوانین داخلی ایران چندان روشن نیست». 

به گفته مرعشی «در قوانین برخی از کشورهای خارجی بخشی خصوصی برای تامین منابع مالی کاندیداهای مورد حمایت خود دارای محدودیت‌هایی هستند اما چون تاکنون در ایران ضابطه‌ای در این خصوص وجود نداشته است که شرکت‌ها و موسسات بخش خصوصی را از فعالیت‌های انتخاباتی منع کرده باشد، ابتدا دولت و مجلس باید ضوابطی را برای رسیدگی به این موضوع طراحی ‌نمایند». 

وی بر این اساس پیشنهاد داد که این طرح عمدتاً بر امکانات عمومی که در جریان تبلیغات  انتخاباتی به کار گرفته شده‌اند، متمرکز شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین