کد خبر: ۵۰۳۹۱
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۸۵ - ۰۱:۱۰

پرچم عراق تغییر می‌کند

آفتاب‌‌نیوز : علی دباغ با اشاره به تصمیم بارزانی برای پایین کشیدن پرچم عراق از ادارات کردستان گفت: رژیم صدام تحت لوای این پرچم جنایات زیادی مرتکب شده است. 

او تأکید کرد: پرچم ملی عراق باید متناسب با قومیت‌های مختلف این کشور باشد و اضافه کرد که مسأله تغییر پرچم بر مبنای قانون اساسی عراق در مجلس مطرح می‌شود.

به نوشته روزنامه زمان چاپ ترکیه، مسعود بارزانی رئیس حکومت کردستان عراق با ذکر این که پرچم فعلی عراق نماینده رژیم بعثی صدام حسین است، استفاده از آن را در مراکز دولتی منطقه کردستان ممنوع کرد و در بیانیه ای اعلام شد که این تصمیم تا زمان تصویب طرح پرچم جدید برای عراق لازم‌الاجرا است و تا آن زمان در این منطقه تنها پرچم کردستان عراق برافراشته می‌شود. 

مسعود بارزانی رهبر حزب دموکرات کردستان و جلال طالبانی، رئیس اتحادیه میهنی کردستان و رئیس جمهور فعلی عراق در ماه می توافق کرده‌اند که دو دولت کردستان عراق را تحت حکومت منطقه‌ای کردستان متحد سازند. 

به این ترتیب 10 سال کشمکش بین این دو گروه کرد به پایان رسید. پیش از این مسعود بارزانی کنترل اربیل و جلال طالبانی کنترل سلیمانیه را در اختیار داشتند. کردها که در زمان حکومت صدام حسین تحت ستم و فشار شدیدی بودند، با دست یافتن به خودمختاری و کنترل بر منطقه نفت‌خیز شمال عراق، برخلاف شهرهای شیعه‌نشین این کشور، اکنون در امنیت و آرامش زندگی می‌کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین