کد خبر: ۵۰۳۹۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۱

زمین زدن دولت چه نفعی دارد؟

دولت حسن روحانی مثل همه دولت‌هایی که در نظام جمهوری اسلامی فعالیت داشته‌اند دارای محاسن و معایبی است.
آفتاب‌‌نیوز :
مرتضی داستانی با این مقدمه در سرمقاله امروز روزنامه «۱۹ دی» نوشت: در طول نظام جمهوری اسلامی جریان‌های سیاسی در کنار مخالفت و موافقت با دولت‌ها، همواره مصالح نظام و کشور را مدنظر قرار داده و سعی می‌کردند در رابطه خود با دولت از جاده انصاف خارج نشوند یا حداقل کاری نکنند که دولت جمهوری اسلامی تضعیف و زمین‌گیر شود و به تعبیری دنبال زمین‌زدن و ناکارآمد کردن دولت نبودند. هر چند این روحیه نشأت‌گرفته از آموزه‌های امام راحل رضوان الله تعالی علیه بود که تضعیف دولت را حرام می‌دانستند و با کسانی که چوب لای چرخ خدمتگزاری دولت می‌گذاشتند، برخورد قاطع و پشیمان‌کننده‌ای داشتند.

البته این نظر امام به معنای آن نیست که امام نقد دولت جمهوری اسلامی را نمی‌پسندیدند، بلکه بر عکس معظم‌له تخطئه را موهبت الهی برای رشد و اصلاح امور می‌دانستند. امام با افرادی که تلاش می‌کردند دولت را ناکارآمد کنندو یا به نادرستی ناکارآمد جلوه دهند، برخورد می‌کردند چرا که تضعیف دولت و ناکارآمدکردن آن کمترین نتیجه اش ناکارآمدکردن ثمره خون صدها هزار شهید و مجاهدت طولانی مردم و علما یعنی  نظام جمهوری اسلامی است.

از سوی دیگر نیم نگاهی به حوادث چند ماه اخیر در کشور گویای آن است که جریان سازمان‌دهی شده‌ای تمام تلاش و همت خود را در جهت زمین زدن دولت به کار گرفته است و برای نیل به مقصود از انجام هر کاری حتی به خیابان کشاندن مردم، ابایی ندارد.هجمه‌هایی که در این مدت علیه دولت از تریبون‌های رسمی و غیررسمی شده است  در طول نظام جمهوری اسلامی بی‌سابقه است. هر روز در کشور به کمترین بهانه‌‌ای جنجال تازه‌ای به پا می‌شود. این جنجا‌ل‌ها و دعواهای خود ساخته به جایی رسیده است که مردم نه تنها از دولت بلکه دارند از بسیاری از امور و مسایل کشور مأیوس می‌شوند.

امروز که  نشانه‌های مأیوس شدن برخی مردم در حوادث اخیر هویدا شده است بیشتر انسان یاد این جمله امام می‌افتد که تضعیف دولت، تضعیف اسلام است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
0
0
جریانی است که دولت دارد سعی می کند دستش را از اقتصاد کوتاه کند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین