کد خبر: ۵۰۳۹۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۱

انتقاد از مخالفان سازنده کشتی مطلا

سازنده کشتی مطلا می‌توانست پول خود را صرف عیاشی و گردشگری کند اما صرف قرآن کرده / اگر فقرا فقیر هستند، بخاطر قرآن نوشتن نیست، برای آن است که برخی گردن کلفت‌ها زکات نمی‌پردازند / میلیون ها پول خرج مربی خارجی می شود اما کسی اعتراض نمی کند
آفتاب‌‌نیوز :
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی هر کار فرهنگی یا هنری را که سبب ترویج دین شود و دشمن را به خشم آورد، مصداق بارز تعظیم شعائر الهی دانست.

 آیت الله محسن اراکی ظهر امروز در درس اخلاق هفتگی مدرسه علمیه معصومیه اعتراض ها و انتقاداتی که به ساختن کشتی مطلا قرآن و رونمایی آن در حرم حضرت معصومه(س) صورت پذیرفته بود را نادرست خواند و گفت: شخصی با پول شخصی و هنر زیبای خود، برای اینکه نماد دین که بیان باشد از قرآن کریم و عترت را ترویج دهد، این دو را به صورت یک کشتی در آورده است؛ حال عده ای بدون توجه به اینکه این کار هنری یک شعار دینی است و می توان از آن در راستای ترویج دین استفاده کرد، به آن انتقاد می کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تأکید بر اینکه اظهار نظرها باید برخاسته از تفقه در دین باشد، اظهار داشت: همانطور که هنگام شرفیاب شدن به زیارت معصومین(ع) به یاد عظمت و شوکت دین میفتیم، این سنخ کارهای هنری نیز می تواند همگان را به یاد دین بیاندازد.

وی ادامه داد: هرچقدر نمادهای دینی تعظیم شوند، یاد خدا در جامعه زنده تر خواهد شد.

آیت الله اراکی خطاب به جوانان و دلسوزان جامعه ابراز داشت: امروز ما در معرض یک تهاجم همه جانبه فرهنگی قرار داریم؛ بر این اساس هر کار فرهنگی یا هنری که سبب ترویج دین شود، دشمن را به خشم آورده و سبب می شود تا برای هجمه به آن برنامه ریزی های گسترده کند؛ برای مثال شاهد بودیم که چه میزان هجمه های گسترده از سوی دشمن یا کسانی که خواسته یا ناخواسته نقش مهره دشمن را بازی می کردند علیه فیلم سینمایی محمد رسول الله(ص) یا سریال مختارنامه که برای ساخت آنها بسیار زحمت کشیده شده بود، به وقوع پیوست.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با انتقاد شدید از عملکرد برخی کسانی که زبان انتقاد خویشتن را به سمت هنرهای دینی بازگردانده اند، خطاب به آنها تصریح کرد: سازنده کشتی مطلا می توانست پول خود را صرف عیاشی و گردشگری کند؛ آیا چون پول خود را در زمینه تعظیم شعائر دینی خرج کرد از کار او انتقاد می کنید؟ چرا از اینهمه فسق و فجوری که در جامعه وجود دارد انتقاد نمی کنید؟ برخی جریان ها می خواهند دهه فجر را به دهه ترویج بی بندوباری تبدیل کنند، چرا به آن ها اعتراض نمی کنید؟؛ اگر میلیاردها پول خرج عیاشی شود و یا میلیون ها پول خرج مربی خارجی شود کسی اعتراض نمی کند، اما اگر اندکی پول صرف تعظیم شعائر دینی شود به آن خرده می گیرند.

وی تأکید کرد: اگر فقرا فقیر هستند، بخاطر قرآن نوشتن نیست، بلکه برای آن است که برخی گردن کلفت ها و ثروتمندان زکات خود را نمی پردازند؛ همه باید آگاه باشند که برخی جریان ها با شایعه پراکنی و اسراف خواندن اینگونه امور به دنبال این هستند که کاری کنند تا دیگر برای هنرمندان دینی ذوق و شوقی برای خلق هنر دینی باقی نماند.

آیت الله اراکی عنوان کرد: اگر برای یک نهاد دولتی یک ساختمان مجلل ساخته شود، کسی انتقاد نمی کند، اما اگر شخص خیری پیدا شود و ساختمان حوزوی بسازد، همه نسبت به آن اعتراض می کنند و خواهان شفافیت هزینه ها می شوند؛ دولت تنها برای بازسازی ساختمان های حوزوی به حوزه های علمیه بودجه می دهد و همه بودجه ای هم که به حوزه های علمیه می دهد، یک سوم بودجه یکی از دانشگاه های کشور هم نمی شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این که حقوقی که طلبه ها می گیرند، کمترین حقوق است و با بدترین وضع مادی در حال زندگی کردن هستند، خطاب به برخی جریان های معاند حوزه های علمیه گفت: با وجود این همه مشکلات معیشتی که طلاب دارند، چرا اینچنین علیه آن ها جوسازی می کنید و هنرهای دینی را مورد هجوم قرار می دهید؟

وی خاطرنشان کرد: نیروهای مذهبی جامعه باید آگاه باشند که دشمن هم اکنون فرهنگ دینی و اصیل را نشانه گرفته است و با شایعه پراکنی های گوناگون در عرصه های حوزوی، بسیجی و غیره به دنبال تخریب چهره آن ها است.

همچنین آیت الله اراکی در ابتدای سخنان خود با اشاره به این که یکی از بدترین عقاب ها روی برگرداندن خداوند از انسان است، گفت: گاهی انسان به سبب گناهان از خداوند دور می شود و دیگر حس شیرین بندگی از وی سلب می شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: قلب نیاز به مراقبت دارد و انسان باید همواره با انجام عبادت های خالصانه، نماز شب و اعمالی از این قبیل، قلب خود را پاکیزه نگه دارد.

وی با بیان اینکه مشکلاتی که در جامعه وجود دارد، همه و همه انعکاس اعمال خودمان است، اظهار داشت: انسان هرکجا مشکلی دید باید ابتدا خود را موعظه کند و درصدد رفع آن مشکل برآید؛ اگر مسؤولان بدانند چه بار سنگینی بر دوششان است به یقین هیچگاه نماز شب را ترک نمی کردند، چراکه در سخنان بزرگان آمده است که انسان باید در دل شب با تضرع به درگاه ایزدی، اعمال روزانه خود را پشتیبانی کند.

آیت الله اراکی خاطرنشان کرد: کسانی که مسؤولیتی در جامعه اسلامی دارند باید نسبت به ذکر خداوند همت بورزند، اما متأسفانه گاهی دیده می شود که برخی مسؤولان این موضوع را فراموش کرده اند.

منبع: انتخاب
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
0
0
اینکه دیگران هزینه تفریح میکنن حداقل ادای کار نیکو رو در نمیارن اما ایشون دارن در میارن . دوست عزیز اگه کار نیکو میخوای بکنی کشتی طلا فایده ای نداره .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین