کد خبر: ۵۰۴۱۶۰
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴

موانع جدید کره جنوبی بر سر معاملات ارزهای مجازی

کره جنوبی از سی ام ژانویه، استفاده از حساب‌های بی نام در معاملات ارز های مجازی را به منظور جلوگیری از پولشویی و سایر جرائم ممنوع می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از رویترز، این قانون جدیدترین تلاش صورت گرفته توسط سئول برای کاستن از اشتیاق بیش از حد کره‌ای‌ها به ارزهای مجازی است. در کره جنوبی همه از زنان خانه‌دار گرفته تا دانشجویان کالج و کارکنان اداری، با وجود هشدارهای سیاست‌گذاران جهانی نسبت به سرمایه‌گذاری در این دارایی که فاقد نظارت گسترده است، درگیر معامله در این بازار ارز شده‌اند.

بنابر اعلام "بیت هامپ" دومین بازار معاملات ارز مجازی بزرگ کره جنوبی، بعد از اعلام تازه‌ترین مقررات تنظیم کننده، بهای بیت کوین به کاهش ادامه داده و با ۳.۴ درصد کاهش به ۱۲۶۹۹ دلار رسیده است. بیت کوین هفته گذشته در بازار بیت استامپ لوکزامبورگ به دلیل نگرانی‌ها از ممنوعیت احتمالی معاملات روی دارایی‌های ارزی در بازارهای کره جنوبی، با ۲۰ درصد کاهش به پایین‌ترین سطح چهار هفته اخیر رسید.

سیاست‌گذاران در مناطق مختلف جهان خواهان مقررات سخت‌گیرانه‌تر و هماهنگ‌تر راجع به معاملات ارزهای مجازی شده‌اند. رئیس دفتر تنظیم مقررات مالی کره جنوبی، هفته گذشته گفته بود دولت احتمالا به راه حل تعطیلی بازارهای داخلی مبادلات ارزهای مجازی خواهد اندیشید.

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی تصریح کرده است که ممنوعیت معاملات ارزهای مجازی، تنها یکی از گزینه های مد نظر است و هنوز نهایی نشده است.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین