کد خبر: ۵۰۴۳۱۴
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷

محمد هاشمی درباره گفت و گوی تلویزیونی روحانی: مصاحبه نبود، صحنه آرایی صدا و سیما بود

محمد هاشمی، عضو پیشین مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به گفت و گوی تلویزیونی شب گذشته رییس جمهور گفت: آنچه من دیشب مشاهده کردم نه گزارش بود نه سخنرانی؛ و نه اصلا این موضوع به اختیار رییس جمهور بود.
آفتاب‌‌نیوز : هاشمی افزود: در گفت و گوی مذکور، تنها تعدادی سوال که منتقدان و مخالفان نسبت به دولت و رییس جمهور دارند، توسط مجری پرسیده می‌شد و رییس جمهور نیز باید به همان سوالات پاسخ می داد.

او ادامه داد: بیشتر این سوالات سطحی و پیش پا افتاده و بعضا غیرمعقول بود که هیچ ارتباطی هم به رییس جمهور و وظایف او نداشت. به طور مثال اینکه چرا شما با ماشین ضدگلوله از مناطق زلزله زده بازدید کردید؟ مگر رییس جمهور مسئول حفاظت از خودش است؟ رییس جمهور تیم حفاظت دارد که با دستورالعمل مشخصی عمل می کنند و ترکیب محافظان نیز معلوم است.

رییس اسبق صداوسیما با بیان اینکه باید سوالاتی طراحی می شد که پاسخگویی آن در سطح رییس جمهور باشد اضافه کرد: اینکه فقط وقت تلویزیون، مردم و رییس جمهور را بگیریم که چند منتقد و مخالف راضی شوند قابل قبول نیست.

هاشمی در خصوص نوع پاسخ های روحانی به سوالات نیز گفت: رییس جمهور در حوزه پاسخ ها مسلط بود؛ اشکال اساسی در سوالاتی بود که در اختیار مجری گذاشته شده بود. این سوالات مربوط به صداوسیما و منتقدین رییس جمهور بود و تنها می خواستند از رییس جمهور قول بگیرند و او را اذیت کنند.

او ادامه داد: طرح مسائل سطحی و جزیی در این برنامه باعث شد تا به طور مثال نه گزارش 4 ماهه رییس جمهور به ملت را شاهد باشیم و نه سخنرانی ای بود که رییس جمهور در آن حق انتخاب داشته باشد.

هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا رییس جمهور نمی توانست در لابلای سوالات مطرح شده، حرف های اساسی را که خود لازم می بیند مطرح کند گفت: در هر صورت وقتی سوالی مطرح می شود، پاسخ نیز باید در چارچوب همان موضوع باشد و نمی توان انتظار داشت مصاحبه شونده پاسخ دیگری بدهد.

او ادامه داد: طراحان سوال های گفت و گوی رییس جمهور بسیار ناشیانه عمل کردند و با این کار خود هم وقت ملت را گرفتند هم وقت رییس جمهور را. البته در نهایت این موضوع به ضرر خود جریانی است که صحنه را این گونه صحنه آرایی و اجرا کرد.

هاشمی در پایان تاکید کرد: پرسش هایی که طرح شده بود مسائل مورد نظر مردم هم نبود. در واقع آنها به نام ملت، سوالات خود را مطرح می کردند. مردم سوالات جدی تری از موضوعات مهم تر دارند.

منبع: انتخاب
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین