کد خبر: ۵۰۴۸۳
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۸۵ - ۲۲:۰۸

نخست وزیر عراق به ایران نمی آید

آفتاب‌‌نیوز :
علی دباغ،‌ سخنگوی نخست وزیر عراق به خبرگزاری فرانسه گفت: که در حال حاضر برنامه‌ای برای سفر مالکی به ایران تعیین نشده است.
او در عین حال تأکید کرد: که عراق به دنبال بهبود روابط با تمام کشورهاست. پیش از این تلویزیون ایران خبر داده بود که نخست وزیر عراق هفته آینده برای نخستین بار از زمان تصدی این مقام به تهران سفر خواهد کرد.
خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) نیز به نقل از یک منبع آگاه خبر داده بود که برهم صالح، معاون نخست وزیر عراق روز سه‌شنبه به تهران می‌آید تا مقدمات سفر رسمی قریب‌الوقوع نوری المالکی به ایران را فراهم کند.
در همین زمینه حمیدرضا آصفی، سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز در پاسخ به پرسش خبرنگار آفتاب، با تأیید اینکه قصد انجام این سفر وجود دارد گفت: هنوز تاریخ دقیقی برای انجام آن تعیین نشده است.
خبرگزاری فرانسه در ادامه این خبر می‌افزاید: نخستین سفر یک مقام عراقی از زمان سقوط رژیم صدام حسین،‌ در سال 2005 و توسط ابراهیم جعفری نخست وزیر پیشین عراق صورت گرفت.
ایران و عراق از سال 1359 درگیر جنگی هشت ساله شدند که طی آن نزدیک به یک میلیون نفر کشته شدند، اما روابط دو کشور از زمان سقوط حکومت صدام حسین رو به بهبود نهاد و اکنون جمهوری اسلامی ایران از مهمترین محتدان حکومت شیعه عراق به شمار می‌رود.
آمریکا و انگلیس، ایران را به حمایت از شورشیان عراق و فراهم ساختن سلاح برای آنها متهم می‌کنند، این در حالی است که بسیاری از مقامات رسمی عراق مسأله دخالت ایران در این کشور را رد می‌کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین