کد خبر: ۵۰۵۲۳۱
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰

کاهش 10 تا 15 درجه‌ای دما در استان اصفهان

رئیس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان گفت: دمای هوای استان از امروز (یکشنبه) 10 الی 15 درجه افت خواهد کرد و این کاهش دما تا روز چهارشنبه ادامه خوهد داشت.
آفتاب‌‌نیوز :
حسن خدابخش اظهار کرد: نقشه های هواشناسی بیانگر نفوذ توده هوای سرد بر روی استان از امروز یکشنبه تا چهارشنبه است. بر این اساس طی این مدت افت محسوس دما بین 10 تا 15 درجه در سطح استان پیش بینی می شود که همراه با یخبندان به ویژه در معابر عمومی و جاده های بین شهری استان خواهد بود.

وی افزود: طی امروز و اوایل روز دوشنبه مه آلودگی منجر به کاهش دید افقی در برخی مناطق و جاده های مواصلاتی استان خواهد شد. همچنین طی روز سه شنبه موج ضعیفی از استان عبور می کند که همراه با بارش برف در برخی مناطق غرب و شمال استان پیش بینی می شود.

رئیس پیش بینی اداره کل هواشناسی گفت: با توجه به پیش بینی وضعیت جوی در 24 ساعت آینده، هوای همه شهرهای استان قسمتی تا تمام ابری همراه با وزش باد نسبتا شدید است و به جز در جنوب، شمال شرق و شرق استان در بقیه مناطق بارش برف یا باران محتمل است.

خدابخش ادامه داد: به دلیل برودت هوا در سفرهای برون شهری به ویژه به نوار غربی استان، لباس گرم و وسایل گرمایشی همراه داشته باشید و از سالم بودن وسایل گرمایشی خودرو و برف پاک کن و چراغ مه شکن مطمئن شوید.

وی با بیان اینکه پیاده روی و ورزش در صبحگاه فردا توصیه می شود، افزود: گردشگری شهری با همراه داشتن چتر و لباس بارانی صورت گیرد. به دلیل وزش باد و وقوع سوزباد شدید علاوه بر لباس مناسب، حتما دست و صورت پوشانده  و از کرم مرطوب کننده استفاده شود.

رئیس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اظهار کرد: در هشتم بهمن ماه بارش برف و باران تنها در شمال شرق استان محتمل است و در بقیه نقاط استان وزش باد نسبتا شدید است. علاوه بر وسایل گرمایشی، بارانی همراه داشته باشید. رانندگی با احتیاط صورت گرفته و در سفر به غرب استان زنجیر چرخ همراه داشته باشید. غرب استان برای اسکی و پیاده روی در برف مساعد است.

خدابخش تصریح کرد: شاخص احساسی گرما (ترکیبی دما – رطوبت) در ساعات میانی (ظهر) در نیمه شرقی و جنوب شرقی و مرکز استان در شرایط آسایش و در دیگر شهرهای استان در شرایط خنک و سرد قرار دارد. شرق و جنوب شرقی استان برای گردشگری کویر و بیابان و طبیعت گردی مساعد است.

وی افزود: شهر های میمه و فریدون شهر امروز تا ساعت 10 صبح در شرایط بسیار سرد و دیگر شهرهای استان در شرایط سرد قرار داشته اند. افت دما و وزش باد، سبب سرمایش بادی می شوند که در این شرایط دمای احساسی کمتر از دمای واقعی است.

رئیس پیش بینی اداره کل هواشناسی اظهار کرد: امروز شرایط تنش باد (سوزباد شدید) در شهرهای اردستان، نایین، شهرضا، چادگان، خوانسار، سمیرم گزارش شده است. در چنین شرایطی پس از یک ساعت حضور در فضای باز پوست خشک می شود و پس از چند دقیقه خطر یخ زدگی اندام در معرض سرما وجود دارد.

خدابخش در خصوص شاخص احساسی (ترکیبی دما رطوبت) مسیرهای گردشگری اصفهان در ساعات ظهر،افزود: دمای هوای اصفهان، مورچه خورت، خمینی شهر، فلاورجان، نجف آباد، تیران، مبارکه و زرین شهر به صورت سرد تا آسایش است.

وی ادامه داد: همچنین دمای هوای شهرهایی چون کاشان و آران و بیدگل در حالت خنک، شهر سمیرم به حالت سرد، شهر های اردستان و نطنز به صورت سرد تا خنک، شهرهای داران، فریدونشهر، چادگان، خوانسار، میمه، گلپایگان، بویین میاندشت، دهق، علویجه سرد، شهرضا و دهاقان به صورت سرد تا آسایش، شهرهای نایین و ورزنه به حالت آسایش و شهرهای خوروبیابانک و چوپانان در حالت آسایش خواهد بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان هواشناسی استان اصفهان، رئیس پیشبینی اداره کل هواشناسی گفت: در خصوص تابش اشعه فرابنفش خورشید در سطح استان، اظهار کرد: در روز 7 بهمن، شاخص تابش فرابنفش از 12 ظهر تا 4 بعد از ظهر در بیشتر نقاط استان در حد متوسط است. طبق این شاخص پس از 40 دقیقه، زیرآفتاب مستقیم پوست قرمز می شود و پس از 47 دقیقه آفتاب سوختگی روی می دهد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین