کد خبر: ۵۰۵۹۵
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۸۵ - ۱۳:۳۹
آمریکا برای جلب نظر روسیه تلاش می‌کند

نشست 1+5 با هدف تحریم ایران

آفتاب‌‌نیوز :
بنا به گزارش رویترز، اظهارات معاون وزیر امور خارجه آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که دیپلمات‌های سایر کشورها نیز بر این باورند که آمریکا امیدوار است بتواند از این اجلاس برای قانع کردن کشورهای چین و روسیه که اکنون زمان افزایش فشار بر ایران است استفاده است. 

در همین خصوص یک دیپلمات‌ اروپایی به رویترز گفته است: آمریکا بر این باور است که زمان مدنظر قراردادن تحریم ایران فرا رسیده و این در حالی است که آلمان، فرانسه و انگلیس نیز هیچ نشانه‌ای از اینکه تهران متمایل به تعلیق غنی‌سازی باشد نمی‌بینند. 

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران امروز در مادرید اعلام کرد که وی دو روز دیگر با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار خواهد کرد. علی لاریجانی که امروز برای گفتگو با مقامات اسپانیایی وارد مادرید شده است در پاسخ به رویترز درباره زمان دیدار با خاویرسولانا گفت : دو روز دیگر، اما درباره مکان برگزاری نشست خود با سولانا اشاره ای نکرد.


هر چند که در روزهای اخیر اخباری مبنی بر احتمال حمایت روسیه و چین از تحریم ایران منتشر شده است ولی رویترز به نقل از دیپلمات‌ها آورده است چین و روسیه قبل از اینکه گفت‌وگوها در مورد تحریم احتمالی ایران را آغاز کنند منتظر ملاقات علی لاریجانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی و خاویر سولانا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌مانند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین