کد خبر: ۵۰۶۶۳۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۰
موافقت دولت با تسهیلات بانکی برای زلزله‌زدگان ایلام و کرمانشاه

عیدی سال ۹۶ کارکنان دولت تعیین شد/ایران و فرانسه موافقتنامه خدمات هوایی امضا می‌کنند

بر اساس این مصوبه هیئت دولت به دستگاه­ های اجرایی، نیروهای مسلح و قوه قضاییه و سایر دستگاه­ های اجرایی اجازه داد به کارمندان خود (اعم از رسمی، ثابت، پیمانی، خرید خدمت، قراردادی و موقت)، اعضای هیئت علمی دانشگاه ­ها و مؤسسات آموزش عالی و تحقیقاتی و قضات که بطور تمام وقت اشتغال به کار دارند، مبلغ ثابت ۸ میلیون و ۴۷۵ هزار ریال به عنوان پاداش آخر سال (عیدی) پرداخت نمایند
آفتاب‌‌نیوز :
با تصویب دولت، میزان پاداش پایان سال ۱۳۹۶ (عیدی) کارکنان دولت، تعیین شد.میزان عیدی سال ۹۶ کارکنان دولت تعیین شد/ایران و فرانسه موافقتنامه خدمات هوایی امضا می کنند

به گزازرش آفتاب‌‌نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیئت وزیران در جلسه امروز خود که به ریاست حجت­ الاسلام والمسلمین دکتر روحانی رییس جمهوری برگزار شد، به دستگاه­ های اجرایی، نیروهای مسلح، نیروی انتظامی و قوه قضاییه و سایر دستگاه­ های اجرایی مشمول قوانین خاص اجازه داد به کارمندان خود (اعم از رسمی، ثابت، پیمانی، خرید خدمت، قراردادی و موقت)، اعضای هیئت علمی دانشگاه ­ها و مؤسسات آموزش عالی و تحقیقاتی و قضات که بطور تمام وقت اشتغال به کار دارند، مبلغ ثابت ۸ میلیون و ۴۷۵ هزار ریال به نسبت مدت خدمت تمام وقت در سال ۱۳۹۶ به عنوان پاداش آخر سال (عیدی) در بهمن ماه سال جاری از محل بودجه مصوب دستگاه­ های اجرایی پرداخت نمایند.

پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) به کارکنان خرید خدمت، قراردادی و موقت به نسبت خدمات تمام وقت آنان در سال ۱۳۹۶ بوده و در هر حال میزان عیدی این­گونه افراد از ۵۰ درصد رقم مذکور کمتر نخواهد بود.

علاوه بر این، میزان پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) بازنشستگان، مستمری بگیران، حقوق وظیفه از کارافتادگی، حقوق وظیفه وراث مستخدمین متوفای مشمول صندوق­ های بازنشستگی و صندوق معذوریت و از کارافتادگی جهاد کشاورزی، صندوق­ های بازنشستگی نیروهای مسلح و نیروی انتظامی و سایر صندوق­ های بازنشستگی و نیز شهدا و جانبازان از کار افتاده کلی نیز مبلغ ۸ میلیون و ۴۷۵ هزار ریال از محل بودجه مصوب صندوق بازنشستگی یا دستگاه اجرایی ذیربط قابل پرداخت است.

لازم به ذکر است خدمت نیمه وقت بانوان از لحاظ اجرای این تصویب­نامه، تمام وقت محسوب می­ شود و معلمان حق ­التدریس نیز نسبت به ساعات تدریس مشمول این تصویب ­نامه خواهند بود.

** گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت از صدور پروانه برای بیش از ۴ هزار طرح صنعتی

در ادامه جلسه، وزارت صنعت، معدن و تجارت گزارشی درباره ایجاد، توسعه و صدور پروانه بهره ­برداری برای ۴۱۶۱ طرح صنعتی و معدنی به هیئت وزیران ارایه داد که این آمار بیانگر تحقق ۵ /۹۲ درصدی برنامه رونق تولید و اشتغال در دستگاه مذکور در سال جاری است.

همچنین گزارش مذکور حاکی از آن است که بهره­ برداری از این طرح ­ها منجر به اشتغال ­زایی مستقیم برای ۶۷ هزار و ۸۸۵ نفر در این مدت شده است.

** موافقت دولت با اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی برای زلزله­ زدگان استان­ های ایلام و کرمانشاه

هیئت وزیران با اختصاص مبلغ ۵۵۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار به آسیب ­دیدگان ناشی از زلزله اخیر در استان ایلام موافقت کرد.

اعتبار اختصاص یافته شامل کمک بلاعوض جهت احداث تعداد ۵۰۰ واحد آسیب دیده در اماکن مسکونی شهری به ازای هر واحد ۶۰ میلیون ریال، کمک بلاعوض جهت احداث تعداد ۱۵۰۰ واحد آسیب ­دیده در اماکن مسکونی روستایی به ازای هر واحد ۵۰ میلیون ریال، کمک بلاعوض جهت تعمیر ۱۵۰۰ واحد آسیب دیده در اماکن مسکونی شهری، روستایی و تجاری به ازای هر واحد ۲۰ میلیون ریال، کمک بلاعوض جهت تأمین لوازم خانگی تعداد ۵۰۰ واحد مسکونی به ازای هر واحد ۲۰ میلیون ریال، کمک بلاعوض جهت تأمین اسکان موقت تعداد ۱۰۸۵ واحد از آسیب­ دیدگان به ازای هر واحد مبلغ ۵۰ میلیون ریال و همچنین اختصاص اعتبار جهت ارایه خدمات فنی، مدیریتی و آواربرداری و بازسازی تأسیسات زیربنایی است.

با تصویب دولت مبلغ ۹۴۵ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت نیز با سود ۴ درصد در مناطق روستایی و ۵ درصد در مناطق شهری به زلزله­زدگان استان ایلام اختصاص یافت.

هیئت وزیران همچنین مبلغ ۱۸ هزار و ۶۸۰ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی با سود ۴ درصد در مناطق روستایی و ۵ درصد در مناطق شهری به زلزله­زدگان استان کرمانشاه اختصاص داد.

این تسهیلات شامل بازسازی ۱۹ هزار و ۴۲۶ واحد مسکونی روستایی به ازای هر واحد تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال، بازسازی تعداد ۸۶۷۷ واحد مسکونی شهری به ازای هر واحد تا سقف ۴۰۰ میلیون ریال، تعمیر اماکن مسکونی شهری و روستایی حداکثر تا سقف ۱۲۰ میلیون ریال به ایاز هر واحد، مقاوم­ سازی اماکن مسکونی شهری حداکثر تا سقف ۴۰۰ میلیون ریال به ازای هر واحد و تسهیلات تأمین لوازم خانگی و سایر هزینه­ های ضروری حداکثر تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال و تسهیلات بانکی جهت خودروی آسیب دیده به ازای هر واحد تا سقف ۵۰ میلیون ریال است.

همچنین مبلغ ۴ هزار و ۷۵۶ میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال برای بازسازی بخش­های خسارت دیده ناشی از زلزله استان کرمانشاه اختصاص یافت که این مبلغ صرف کمک بلاعوض جهت جهت احداث ۶۴۷۷ واحد مسکونی شهری به ازای هر واحد ۶۰ میلیون ریال (نقدی و یا مصالح)، کمک بلاعوض جهت احداث ۱۸۶۲۶ واحد مسکونی روستایی به ازای هر واحد ۵۰ میلیون ریال، کمک بلاعوض جهت تعمیر واحدهای مسکونی شهری و روستایی و واحدهای تجاری به ازای هر واحد حداکثر تا سقف ۲۰ میلیون ریال، کمک بلاعوض جهت تأمین لوازم خانگی تعداد ۳۱ هزار و ۲۰۳ واحد مسکونی به ازای هر واحد ۲۰ میلیون ریال، کمک بلاعوض جهت مقاوم­سازی واحدهای مسکونی به ازای هر واحد حداکثر تا سقف ۴۵ میلیون ریال (نقدی و یا مصالح)، کمک بلاعوض جهت فوت ۶۲۰ نفر به ازای هر نفر ۵۰ میلیون ریال، بازسازی و مرمت پادگان­ ها و پاسگاه ­های مرزی آسیب دیده از زلزله توسط ارتش، سپاه و نیروی انتظامی، اختصاص و پرداخت اعتبار خارج از شمول بابت جبران هزینه­ های جانبی درمان افراد آسیب دیده از زلزله (نظیر افراد قطع نخاع، بیماران خاص و سایر بیماران آسیب دیده از زلزله که نیازمند طول درمان هستند) و هزینه­ های صدور پروانه ساختمانی واحدهای احداثی جهت پرداخت به شهرداری ­ها و دهیاری­ ها خواهد شد.

با تصویب دولت همچنین مبلغ ۸ میلیارد ریال به عنوان کمک بلاعوض جهت تأمین اسکان موقت باقی­مانده آسیب­دیدگانی که واحد مسکونی آنها به صورت صد درصد تخریب شده است، اختصاص یافت و مبلغ
۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیز به عنوان مرحله اول اعتبارات مورد نیاز بازسازی تأسیسات زیربنایی، در اختیار استانداری کرمانشاه قرار گرفت.

هیئت وزیران همچنین با اختصاص مبلغ ۱۵۴ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و تجهیز مراکز مدیریت و کنترل حوادث استان­ ها به منظور بهره­برداری هرچه سریع­تر از این مراکز موافقت کرد.

** دولت وضعیت تأمین آب کشت بهاره را بررسی کرد

هیئت وزیران در ادامه جلسه، به بررسی گزارش وزارتخانه­های نیرو و جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت محیط زیست درخصوص «تأمین آب کشت بهاره» پرداخت و مسئولیت مدیریت آن را با توجه به خشکسالی­ های اخیر به کارگروهی از اعضای دولت محول کرد.

** مجوز انعقاد قرارداد مشارکت برای اجرای چندین پروژه صادر شد

هیئت وزیران به منظور توسعه شبکه آزادراهی کشور، افزایش ایمنی، سرعت در جابجایی بار و مسافر، صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش زمان سفر و آلودگی محیط زیست و افزایش ظرفیت ترافیکی، با صدور مجوز انعقاد قرارداد مشارکت برای اجرای پروژه­ های آزادراه اصفهان – شهرضا – ایزدخواست و قطعه (۶) آزادراه تبریز – ارومیه موافقت کرد.

** تسویه بدهی ­های شرکت راه­ آهن جمهوری اسلامی ایران توسط دولت

دولت به منظور جبران بخشی از زیان شرکت راه­ آهن جمهوری اسلامی ایران ناشی از اعمال سیاست تثبیت و کاهش سهم خود از تعرفه حق دسترسی به شبکه ریلی به منظور اقتصادی کردن حمل بار توسط راه­ آهن و به تبع افزایش سهم حمل بار ریلی و ایجاد صرفه­ جویی قابل توجه به نفع اقتصاد ملی، به سازمان برنامه و بودجه کشور اجازه داد تا مبلغ ۲۹۰۰ میلیارد ریال از محل منابع هدفمندکردن یارانه‌ها در اختیار شرکت راه­ آهن جمهوری اسلامی ایران قرار دهد.

** دولت لایحه موافقتنامه سرویس­ های هوایی دوجانبه بین ایران و کویت را تصویب کرد

هیئت وزیران لایحه موافقتنامه سرویس ­های هوایی دوجانبه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت کشور کویت را تصویب و اجازه مبادله اسناد آن را صادر کرد.

این موافتنامه به منظور تأسیس و بهره ­برداری از سرویس ‏های هوایی بین و ماوراء سرزمین‏ ها‏ی دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت کشور کویت به عنوان دو عضو کنوانسیون هواپیمایی کشوری بین ‏المللی و طرف‏ ها‏ی متعاهد منعقد شده است.

** ایران و فرانسه موافقتنامه خدمات هوایی امضا می ­کنند

هیئت وزیران در راستای ایجاد خدمات هوایی‌‌ بین‌ و ماورای‌ سرزمین‌های‌ ایران و فرانسه به عنوان دو عضو کنوانسیون هواپیمایی کشوری بین‏ المللی، به وزارت راه و شهرسازی اجازه داد نسبت به انجام مذاکره، پاراف و امضای موقت موافقتنامه مربوط به خدمات هوایی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری فرانسه اقدام کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
حسن
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
0
0
آفتاب جان ممنون از استفاده از اعداد فارسی.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
0
1
با سلام
دست تمامی نمایندگان مجلس و وزیران محترم بابت این عیدی سخاوتمندانه درد نکند
من با این عیدی برای خودم و همسرم و فرزندانم لباس نو میخرم و همچنین برای پذیرایی از میهمانان نوروزی میوه و شیرینی و گوشت و برنج و .... میخرم ما با قسمتی از این عیدی به مسافرت میرویم و مابقی آن را هم پس انداز میکنیم .د.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین