کد خبر: ۵۰۷۴۵۴
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶
وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار با امام جمعه اراک اعلام کرد:

6هزار واحد صنعتی تا پایان سال تکمیل می‌شود / مردم به کار و تولید امیدوارند

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تقاضای تاسیس واحدهای صنعتی در ده ماهه امسال در استان مرکزی نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۱ درصد افزایش داشته است که نشانگر علاقه مردم به کار و تولید و مایه امیدواری به آینده است.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد شریعتمداری در دیدار با آیت الله دری نحف آبادی( نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک) افزود: رشد صنعتی منفی ۱۰ درصدی کشور در سالهای اخیر روند مثبتی پیدا کرد و همواره میان ۴ تا ۵.۶ درصد در فصلهای گوناگون متغیر بوده است که نشانگر روند مطلوب رشد صنعتی در کشور است.

وی با اشاره به اینکه بهره برداری از واحدهای نیمه تمام روند خوبی گرفته است، گفت: هدف گذاری برای تکمیل و راه اندازی شش هزار واحد صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالاتر از ۶۰ درصد با نظارت معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در دستور کار قرار گرفت که به لطف الهی بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ واحد از آنها در سطح کشور به اتمام رسیده است و با پیش بینی های انجام شده تا پایان سال به شش هزار واحد خواهیم رسید.

شریعتمداری با بیان اینکه تقاضا برای تاسیس واحدهای صنعتی روند روبه افزایشی دارد، تصریح کرد: تقاضای تاسیس واحدهای صنعتی در ده ماهه امسال در استان مرکزی نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۱ درصد افزایش داشته است که نشانگر علاقه مردم به کار و تولید و مایه امیدواری به آینده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با امید بخش توصیف کردن جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور و روند بهتر آن در سالهای اخیر، ادامه داد: در دوره وزارت مهندس نعمت زاده حدود ۷.۲ میلیار دلار مجموع سرمایه گذاری مستقیم خارجی کوچک و متوسط در مجموعه صنعت انجام شد و در ۱۲۰ روز گذشته نیز نزدیک به ۱.۹ میلیارد دلار دیگر نیز به این حجم از سرمایه گذاری اضافه شده که ۴۰ درصد از آن به منابع ارزش اظهار شده در بانکهای ایران و ماشین آلات تبدیل شده است. البته تمامی این سرمایه گذاری به غیر از دو مورد رد شده، در دست اجرا است.

شریعتمداری با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «معدن به جای نفت بنشیند» گفت: برای تحقق این منویات در اکتشاف باید کار جدی تری انجام شود. ماشین آلات و تجهیزات استفاده شده در موضوع اکتشاف قدیمی بوده و تلاش کردیم تا ژئو فیزیک هوایی را تقویت کنیم.

وی با اعلام اینکه چند پهنه معدنی بزرگ را میان ایمیدرو سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی هماهنگ و تقسیم کار شده است، افزود: بسیار امیدوارم که تا دو یا سه ماه آینده گزارشهایی در خصوص پی جویی، اکتشافات هوایی و ژئو شیمی داده می شود که در آنها مشخص خواهد شد که به عنوان نمونه وضعیت کشف معادن جدید سنگ آهن کشور معادل آن چیزی است که تاکنون کشف شده است.
منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین