کد خبر: ۵۰۷۴۵۵
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد:

ایجاد 358 هزار اشتغال در بخش صنعت، معدن و تجارت کشور

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: امسال تاکنون در بخش صنعت، معدن و تجارت کشور 358 هزار شغل ایجاد شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
منصور معظمی معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در سفر به شهرکرد گفت: برنامه اشتغال بخش صنعت، معدن و تجارت کشور در سال جاری برابر 450 هزار نفر است که از این تعداد 120 هزار نفر در تکمیل طرح های صنعتی، 10 هزار نفر در حوزه اکتشاف و توسعه معادن، 250 هزار نفر در حوزه ایجاد و توسعه واحدهای صنفی، 20 هزار نفر در حوزه توسعه کارگاه های فرش دستباف و 50 هزار نفر در حوزه باز فعال کردن واحدهای راکد و تکمیل ظرفیت واحدهاست.

منصور معظمی افزود: از این میزان تاکنون برای 358 هزار نفر معادل 83 درصد برنامه پیش‌بینی شده سالانه محقق شده است.

 وی گفت: همچنین امسال تکمیل و راه اندازی چهار هزار و 500 طرح نیمه تمام ایجادی و توسعه ای با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اجرای طرح رونق تولید با پرداخت 125 هزار میلیارد ریال تسهیلات به 17 هزار و 500 واحد تولیدی از دیگر برنامه های این وزارتخانه در سال جاری است.

معظمی گفت: وزارت صنعت، معدن وتجارت پیگیری تکمیل50طرح ملی و مهم با سرمایه گذاری افزون بر 200 هزار میلیارد ریال و باز فعال سازی هزار و 203 واحد راکد در شهرک های صنعتی کشور را در برنامه های امسال دارد.

وی گفت: ایجاد اشتغال نیازمند سرمایه گذاری و رونق اقتصادی است، به همین منظور وزارت صنعت، معدن و تجارت جذب منابع و تشویق سرمایه گذاران داخلی و خارجی را با هدف سرمایه گذاری در برنامه های اولویت دار خود قرار داده است.

منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین