کد خبر: ۵۰۷۹۹۵
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲
رئیس‌جمهور خواستار وحدت ایرانیان شده است

ارزیابی گاردین از پیشنهاد روحانی برای برگزاری رفراندوم

"اختلافات داخلی در ایران عمیق‌تر شده و موسوی و کروبی نیز کماکان در حصر به سر می‌برند و رییس دولت اصلاحات نیز با محدودیت‌های شدیدی مواجه است. حتی احمدی‌نژاد نیز از نوع برخوردهای اخیر صورت گرفته انتقاد کرده است."
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- روزنامه بریتانیایی «گاردین» با انتشار گزارشی درباره سخنرانی ۲۲ بهمن رییس‌جمهور اشاره می‌کند که روحانی ارزیابی گاردین از پیشنهاد روحانی درباره رفراندومخواستار وحدت ایرانیان در سخنرانی اخیرش شد.

به گزارش آفتاب‌نیوز، این روزنامه می‌نویسد: «روحانی  تاکید کرد که بایستی از سازوکار همه‌پرسی در تلاش برای یبهبود بخشیدن به وضعیت کشور و حل اختلافات ناشی از نارضایتی‌های اخیر و اعتراض‌ها، استفاده کرد. او گفت زمانی که انقلاب روی داد همه با هم متحد شدیم و مسافران زیادی در قطار انقلاب بودند و برخی از آنان را از قطار پیاده کردند و اکنون بایستی سعی کرد تا آنان را ترغیب کرد که دوباره سوار قطار شوند». 

«گاردین» در ادامه می‌نویسد: «اختلافات داخلی در ایران عمیق‌تر شده و موسوی و کروبی نیز کماکان در حصر به سر می‌برند و رییس دولت اصلاحات نیز با محدودیت‌های شدیدی مواجه است. حتی احمدی‌نژاد نیز از نوع برخوردهای اخیر صورت گرفته انتقاد کرده است. روحانی در سخنرانی خود گفت که امروز همه به هم نیاز داریم؛ از جمله اصولگرایان و اصلاح‌طلبان به یگدیگر. او گفت هر کسی که قانون اساسی را بره‌سمیت می‌شناسد انقلابی است. او به اصل ۵۹ قانون اساسی در مورد برگزاری همه‌پرسی و امکان‌پذیری آن در کشور اشاره کرد. هر چند که سخنرانی اخیر روحانی عمدتا برای مخاطبان داخلی بود اما او همچنین در مورد مسائل منطقه‌ای یا نیز صحبت کرد و به طور مستقیم به رویارویی ارتش سوریه و اسرائیلی‌ها در روزهای اخیر پرداخت». 

«گاردین» در ادامه می‌نویسد: «روحانی نگرانی قدرت‌های منطقه‌ای درباره رفتار اخیر ایران در منطقه را نادیده گرفت و گفت که ایران سبب عقب‌نشینی و شکست داعش شده است. او با اشاره به تحت تهدید بودن برجام از سوی ترامپ گفت که تاکنون امریکایی‌ها در به شکست کشاندن برجام ناکام بوده‌اند. او تاکید کرد که ایران متعهد به تعهدات خود به مفاد برجام است». 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین