کد خبر: ۵۰۸۰۴۶
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴

عکس‌های رنگی دیده‌نشده از جنگ ویتنام و تفنگداران آمریکایی

در این تصاویر تفنگداران امریکایی در حالی که دود و گلوله همه فضا را فراگرفته است، به سوی مواضع ویت‌کنگ‌ها تیراندازی می‌کنند‌.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- رسانه‌های بریتانیایی برای نخستین‌بار عکس‌هایی رنگی را از جنگ ویتنام و نبرد سربازان آمریکایی در آن منتشر کرده‌اند. 

به گزارش آفتاب‌نیوز، در این تصاویر تفنگداران امریکایی در حالی که دود و گلوله همه فضا را فراگرفته است،  به سوی مواضع ویت‌کنگ‌ها تیراندازی می‌کنند‌. همچنین، بالگردهایی برای امداد‌رسانی پزشکی و حمل مجروحان آمریکایی در صحنه حاضر شده است. رنگ‌آمیزی عکس‌ها فرایندی ده ساعته داشته است و توسط «رویستون لئونارد» ۵۵ ساله از کاردیف در ولز صورت گرفته است. 

جنگ ویتام از سال ۱۹۵۵ تا ۱۹۷۵ میلادی بین نیروهای ویتنام شمالی و جبهه ملی آزادیبخش ویتنام جنوبی معروف به ویت کنگ از یک سو و نیروهای ویتنام جنوبی و متحدان‌اش به ویژه امریکا روی داد. 

دولت آمریکا (آیزنهاور) حضور آمریکا در جنگ را به عنوان راهی برای جلوگیری از گسترش و کنترل کمونیسم در ویتنام جنوبی پیرو نظریه دومینو می‌دانست. با توجه به اصل ریزش دومینو اگر یک منطقه کمونیستی می‌شد مناطق اطراف را هم به دنبال خودش پایین می‌کشید.

 با حمایت چین و شوروی از نیروهای ویت‌ کنگ و ویتنام شمالی و نیز حمایت آمریکا و متحدانش از نیروهای ویتنام جنوبی، درگیری‌های ویتنام بالا گرفت و بتدریج به جنگی بزرگ در سراسر ویتنام و گاه در نقاط دیگر هندوچین تبدیل شد. در ۳۰ آوریل ۱۹۷۵ نیروهای ویت ‌کنگ ویتنام شمالی سایگون را گرفتند و جنگ ویتنام به پایان رسید.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین