کد خبر: ۵۰۸۱۵۸
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲

پنجشنبه رئيس جمهور به هند سفر می کند

رییس جمهوری کشورمان روز پنجشنبه به هند سفر می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
«حسن روحانی» در آغاز سفر سه روزه خود به هند در گام نخست وارد «حیدرآباد» در جنوب این کشور می‌شود. «حیدرآباد» بعد از شهر «لکهنو» دومین مرکز بزرگ تجمع مسلمانان درهند است و بیش از ۱۰۰۰ ایرانی که اجداد آن‌ها به این شهر مهاجرت کرده اند، در حیدرآباد زندگی می‌کنند. رئیس جمهور کشورمان روز پنجشنبه در حیدرآباد با علمای مسلمان و نخبگان این شهر دیدار و در جمع آن‌ها سخنرانی خواهد کرد. شرکت در نماز جمعه «مکه مسجد» حیدرآباد و سخنرانی در جمع نمازگزاران از برنامه‌های «حسن روحانی» در روز جمعه در این شهر است. همچنین رئیس جمهوری در این سفر با ایرانیان مقیم حیدرآباد، دیدار و گفتگو خواهد کرد.

بازدید از اماکن تاریخی و بنا‌های اسلامی در شهر حیدرآباد از دیگر برنامه‌های رییس جمهوری است. رییس جمهوری عصر جمعه حیدرآباد را به مقصد دهلی نو پایتخت هند ترک خواهد کرد. «حسن روحانی» پس از ورود به فرودگاه «ایندرا گاندی» جمعه شب در سفارت جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو با ایرانیان مقیم دهلی دیدار و درجمع آنان سخنرانی خواهد کرد. روز شنبه مراسم استقبال رسمی رئیس جمهور کشورمان در کاخ ریاست جمهوری هند برگزار خواهد شد. بازدید از بنای یادمان «گاندی» رهبر استقلال هند و اهدای گل به این یادمان از برنامه‌های رئیس جمهوری در روز شنبه در دهلی نو خواهد بود.

«حسن روحانی» در این سفر با نخست وزیر و رئیس جمهور هند جداگانه دیدار و گفتگو خواهد کرد. رئیس جمهوری همچنین نشست تجاری ایران و هند را در دهلی نو افتتاح خواهد کرد. قرار است در سفر رئیس جمهوری به هند و دیدار با مسوولان هندی یادداشت‌های تفاهم همکاری در بخش‌های مختلف از جمله علوم و تحقیقات، حمل و نقل، کشاورزی، اتاق بازرگانی، سرمایه گذاری‌های مشترک و انرژی امضاء شود. بحث درباره گسترش بندر چابهار هم از محور مذاکرات مسوولان دو کشور در سفر «حسن روحانی» به هند خواهد بود. روابط دو کشور هند و ایران در حال گسترش است، پیش از این هند برای سرمایه گذاری ۸۵ میلیون دلاری در بندر چابهار متعهد شده است. چابهار از اهمیت ویژه‌ای برای گسترش ترانزیت و حمل و نقل دو کشور برخوردار است. این بندر راه دسترسی هند را به افغانستان و آسیای میانه تسهیل می‌کند.

منبع: صداوسیما
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین