کد خبر: ۵۰۸۵۷۴
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵
مدیرکل مدیریت بحران البرز:

سامانه بارشی جدید جمعه وارد البرز می‌شود/همه آماده باشند

مدیر کل مدیریت بحران استانداری البرز بر آمادگی کامل شورای هماهنگی استان و شهرستان‌ها و کلیه دستگاه‌های اجرایی، خدماتی، امدادی، ایمنی و شهرداری‌ها تاکید کرد، گفت: به منظور ایجاد هماهنگی‌های لازم جهت فراهم نمودن تمهیدات مورد نیاز در راستای مقابله با جاری شدن سیل، بهمن، ریزش کوه، وزش تند باد شدید و یا هرگونه حادثه احتمالی اقدامات لازم صورت گیرد.
آفتاب‌‌نیوز :
 مهدی مهرور با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به اخطاریه سازمان مدیریت بحران کشور پیرامون پیش بینی وضعیت جوی براساس بررسی آخرین الگوهای پیش یابی طی روزهای جمعه و شنبه ۲۷ و ۲۸ بهمن ماه آسمان استان ابری و مه آلود، وزش باد (گاهی شدید)، رعد و برق، بارش باران و برف (در ارتفاعات و جاده های منتهی به کوهستان بارش برف) مورد انتظار است.
وی افزود: در این راستا ضروری است اتخاذ تمهیدات و تدابیر لازم انجام شود.

مهرور گفت: شهروندان از سفر غیر ضروری به دلیل احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، رودخانه‌های فصلی و دائمی و آب گرفتگی معابر شهری در پاره ای مناطق و لغزندگی، اختلال در تردد و کاهش دید در جاده های کوهستانی و  معابر شهری خودداری کنند.

وی همچنین بر خودداری از سفر غیر ضروری در محورهای کوهستانی به دلیل احتمال ریزش بهمن، ریزش سنگ و رانش کوه به سبب انباشت برف در مناطق برف گیر تاکید کرد.

مدیر کل بحران استان گفت: شهروندان تجهیزات زمستانی (زنجیر چرخ، لباس گرم، وسایل گرمایشی، مواد غذایی کافی و ...) در صورت سفر به همراه داشته باشند.

به گزارش ایسنا، وی همچنین بر مدیریت در مصرف بهینه سوخت و انرژی بویژه گاز جهت پیشگیری از افت فشار در شبکه گاز رسانی تاکید کرد و گفت: کلیه دستگاه‌ها موظف به صدور پیش آگاهی از طرق گوناگون به ویژه رسانه‌های استانی به کشاورزان، دامداران، عشایر، کوهنوردان، مسافرین عبوری و ...  جهت رعایت اصول ایمنی در کلیه موارد هستند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین