کد خبر: ۵۰۸۷۴۹
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴

صدراعظم نوری: اقدامات شهردار شجاعانه و قابل دفاع است/ جوسازی‌ها نشان می‌دهد علیه رانت عمل کرده‌ایم

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران شایعات مبنی بر عبور از شهردار را سازماندهی شده دانست و گفت: شهردار تهران به عنوان یک فرد اصلاح طلب اقدامات موثر و قابل دفاعی انجام داده و شورا او را حمایت می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
زهرا صدراعظم نوری، ريیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، گفت: اداره اموركلان شهر تهران نيازبه خانه تكانی اساسی دارد و اين مهم با استقرار مديريت كارآمد و حرفه ای شهری اعم از شهرداری و شورای شهرتهران آغاز شده است.


او گفت: شورای پنجم شفاف سازی و مبارزه با رانت نهادینه ای که در شهرداری تهران وجود دارد و در مدیریت شهری گذشته توسعه يافته؛ را رویکرد خود قرار داده و با این رویکرد، طبیعی است با اقداماتی که شورای شهر در راستای مبارزه با این رویه ها انجام داده و با رويكرد راهبردی شهردار تهران به عنوان فردی که نماینده تفکر مبارزه با رانت است، مخالفت ها و مقاومت هايی صورت گيرد و واکنش‌هایی از سوی کسانی که منافعشان به خطر افتاده و طی سال‌ها با کدر بودن موضوعات شهری به منافعی دست پیدا کرده اند، صورت گيرد.


صدراعظم نوری ادامه داد: افرادی که در عدم شفافیت توانستند به جایگاهی برسند و با روی کار آمدن مديريت جديد شهر تهران و شورای شهر پنجم، دچار محدودیت شدیدی شده اند، یقینا تلاش می کنند اقدامات موثر و مثبت این جریان را کمرنگ جلوه دهند و شايعه ناکارآمدی شهردار تهران را بهانه ای برای اختلاف میان شورا و شهرداری و ياس مردم بیان کنند.


ريیس کمیسیون محیط زیست، سلامت و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: همه این جو سازی ها نشان می‌دهد اقداماتی که شهردار تهران با حمایت شورای شهر انجام داده اقدامات موثری بوده است و در راستای اهداف شورا كه مبارزه با رانت گسترده، شفاف سازی، اجتناب از شهر فروشی و جلوگیری از هر اقدامی که به جای منافع عمومی به منافع فردی و گروهی بیانجامد، عمل کرده است‌.

صدراعظم نوری ارائه خدمات بهتر، بیشتر و با كيفيت توسط شهرداری و شورای شهر را راه مبارزه با این جریان سازماندهی شده دانست و گفت: برخی افراد وابسته به اين باند هر زمانی با بهانه ای موضوعی را مطرح می‌کنند و شایعاتی را می‌سازند تا مديريت شهری را منفعل و سرگرم امور فرعی کنند اما به لطف خدا و همراهی مردم اقدامات موثر و راهبردی شورای شهر و شهرداری به صورت هماهنگ ادامه پیدا خواهد کرد.

او با تاکید بر اینکه شورای اسلامی شهر تهران در دوره پنجم یک شورای همگرا و هماهنگ است، عنوان کرد: در این دوره اختلاف نظر و اختلاف سلیقه دیده می‌شود، اما با نگاه راهبرديِ اعضاء كه تامين منافع ملی و رعايت حقوق شهروندان مبنای تصميم سازی هاست در عمل هماهنگی وجود دارد و چشم انداز برنامه ها و اقدامات بسيار روشن و اميدبخش پيش رو دارد.

ريیس کمیسیون محیط زیست، سلامت و خدمات شهری شورای شهر تهران افزود: شهردار تهران منتخب شورا است، بنابراین به عنوان یک مدير راهبردی كه تجارب فراوانی دارد، شجاعانه و در عين حال مدبرانه رفتار می‌کند و تاکنون اقدامات موثر و قابل دفاعی داشته است. در نتیجه شورای شهر از عملكرد شهردار تهران حمایت می‌کند.

صدراعظم نوری با تاکید براینکه مدیریت شهری جدید تمام تلاش خود را برای شفاف سازی و مبارزه با رانت گسترده در راستای اقدامات موثر برای مردم تهران و حل معضلات شهر تهران انجام خواهد داد، گفت: مدیریت شهری جدید با رفتار حرفه ای زمينه شايسته سالاری رافراهم کرده است و شهرداری به عنوان يك سازمان حرفه ای با بهره مندی از دانش و تجربه مديريت شهری در جهت حكمرانی خوب كه الزامات آن شفاف سازی، مشاركت مردم، قانون گرايی، مبارزه با رانت وفساد و تحقق شايسته سالاری است به پيش مي رود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست ک خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: با لطف خدا و حمایت مردم در راستای ارايه خدماتی که شهر را زنده و پويا کند و مردم را راضی و شاداب نگاه دارد از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

شهرنوشت 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین