کد خبر: ۵۰۸۸۰۴
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۶

نماینده ولی فقیه: مدیرانی که از تهدیدها می ترسند از سمت خود کناره گیری کنند/ تا احقاق حقوق مردم داد می‌زنم

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: وقتی در چند هفته درباره تجاوز به حریم دریا هشدار دادم افرادی از تهران پیام دادند که این هشدارها بی اثر است و بهتر است ادامه ندهم اما تکلیف روشن است و تا احقاق حقوق مردم داد می‌زنم.
آفتاب‌‌نیوز :
 آیت الله غلامعلی نعیم آبادی ظهر امروز در جمع نمازگزاران بندرعباس، افزود: فعال بودن و پویایی مساجد در حوزه فرهنگی، موفقیت و سربلندی در تمامی عرصه ها را درپی خواهد داشت.

وی، نقش روحانیت و مساجد را در پیروزی انقلاب بسیار ممتاز دانست و عنوان کرد: امروز نیز عالم دینی و مسجد در عرصه خنثی سازی هجمه های دشمن به ویژه در بخش فرهنگی نقش آفرین هستند.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه روحانیت در شکل گیری و پیروزی انقلاب و همچنین پاسداری از آن پیشتار بوده است، اضافه کرد: برای استمرار نقش روحانیت باید حوزه های علمیه تقویت شوند.

آیت الله نعیم آبادی یکی از نیازهای مهم امروز را تلاش بیش از پیش روحانیت در راستای آگاهی بخشی و بصیرت افزایی در جامعه و تربیت طلاب انقلابی در حوزه‌های علمیه برشمرد.

امام جمعه بندرعباس با تأکید بر اینکه مساجد همواره سنگر اسلام، انقلاب و نظام بوده و هستند، تصریح کرد: برنامه ریزی دقیق و اصولی برای انجام کارهای مهم، اساسی و زیربنایی حوزه فرهنگ در مساجد امری ضروری است.

آیت الله نعیم آبادی با اشاره به حضور پر شور مردم در راهپیمایی 22 بهمن، افزود:حضور مردم در این راهپیمایی شاخ شیطان بزرگ، آمریکا را شکست و نشان داد که این ملت همیشه در صحنه حضور دارند.

وی راهپیمایی های سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را در هر سال، باشکوه تر و حماسی تر از سال قبل دانست و ادامه داد: دوست و دشمن از تحلیل و درک چرایی حضور گسترده ملت حماسه آفرین، انقلابی، قدرشناس، وفادار به امام راحل و ارزش ها و آرمان های امام و انقلاب، مجاهد و شکست ناپذیر عاجزند و به حق باید در برابر این مردم، سر تواضع فرود آورد.

نماینده ولی فقیه در استان بخشی از خطبه های نماز جمعه را به تشریح اهمیت پرداخت خمس اختصاص داد و گفت: برخی، شبهه هایی به این موضوع وارد کرده و درباره آن توطئه چینی می کنند که این افراد معاند بوده و دشمن اسلام و دستورات الهی هستند.

آیت الله نعیم آبادی با انتقاد از تبلیغ اندک درباره خمس اظهار کرد: دفترهای تبلیغات اسلامی، رسانه ها ، تریبون های نماز جمعه و جماعت و دیگر افراد و نهادهای موثر باید بیشتر در این زمینه تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به لزوم قانونمداری در جامعه، خاطرنشان کرد: یکی از موانع انجام قانون رشوه است و تا زمانی که رشوه از ریشه قطع نشود قانون نمی تواند به درستی اجرا شود؛ باید مقابل رشوه در جامعه با قدرت ایستاد چون سبب انحراف در کل کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه عامل دوم در مقابل قانونمداری قدرت است، عنوان کرد: مردم باید کسانی که در مقابل قانون ایستاده اند را بشناسند و از سد راه قانون بر دارند.

آیت الله نعیم آبادی با اشاره به قدرتمندانی که مقابل قانون ایستاده اند خطاب به آن‌ها افزود: چرا مانع به بار نشستن خون شهدا و چشیدن طعم جمهوری اسلامی می شوید.

امام جمعه شهرستان بندر عباس اضافه کرد: در مواردی از مدیران درباره اجرا نشدن قانون در حوزه مسئولیتشان سوال کردم که به صراحت گفتند:"فلانی زنگ زده است" متولیان امور باید این گردن کلفت ها را بشناسند و نگذارند زمام امور استان را در دست بگیرند.

آیت الله نعیم آبادی تجاوز به حریم دریا در بندرعباس را یکی از مصداق های دخالت افراد و نقض قانون معرفی و تصریح کرد: وقتی در چند هفته درباره تجاوز به حریم دریا هشدار دادم افرادی از تهران پیام دادند که این هشدارها بی اثر است و بهتر است ادامه ندهم اما تکلیف روشن است و تا احقاق حقوق مردم داد می‌زنم.

وی در پایان با تأکید بر اینکه در مواردی نیز وقتی از یک مدیر اجرایی درباره اجرا نشدن قانون سئوال کرده ایم، به صراحت دلیل آن را دستورهای غیرقانونی و تهدیدهای برخی افراد اعلام کرده اند، اظهار کرد: اگر مدیران از این دستورهای غیرقانونی و تهدیدها می ترسند از سمت خود کناره گیری کنند.
ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین