کد خبر: ۵۰۹۰۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶

مسکنِ گران نخرید

در حالی نبود آمار واقعی از قیمت معاملات بخش مسکن یکی از معضلات مردم برای ورود به این بازار است که وزارت راه و شهرسازی با راه‌اندازی سایتی قیمت‌های به روز و واقعی معاملات مسکن را جهت سهولت تامین سرپناه در اختیار عموم قرار داده است.
آفتاب‌‌نیوز :
عدم شفافیت و ارائه آمار غلط از سوی برخی فعالان مسکن یکی از معضلات این بازار برای مصرف‌کنندگان واقعی بوده است.

در این بخش تعدادی از بنگاه‌های املاک اطلاعات شفافی را در اختیار مردم قرار نمی‌دهند که البته بخشی از آن مربوط به نرخ‌های اعلام شده از سوی مالکان است. در این بین برخی دست‌اندرکاران بازار مسکن نیز خواسته یا ناخواسته در مسیر مورد علاقه برخی مشاوران املاک و سوداگران بازار گام برمی‌دارند و ارائه آمار غلط در مواردی جو بازار مسکن را بر هم زده‌اند.

نیاز به اطلاع‌رسانی شفاف در خصوص نرخ معاملات مسکن باعث شد تا معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی "سامانه اطلاعات بازار املاک ایران" (سابا) به نشانی http://hmi.mrud.ir را راه‌اندازی کند. در این سامانه که در حال حاضر برای شهر‌های تهران، اصفهان، شیراز، یزد، رشت، زنجان و مشهد فعال شده، کاربر به راحتی می‌تواند از نرخ‌های روز خرید و فروش و اجاره‌بهای مسکن مطلع شده و بر اساس وارد بازار شود.

این سامانه قیمت املاک "فروخته شده" و "اجاره داده شده" را برای بازه زمانی سال ۹۲ تا بهمن ۹۶ کاربران قرار می‌دهد. 

بررسی اجمالی قیمت معاملات املاک در این سامانه با نرخ‌های اعلام شده از سوی برخی فعالان بازار مسکن فاصله‌های فاحشی دارد که به نظر می‌رسد با هدف کسب سود بیشتر و برهم زدن بازار اعلام می‌شود.
منبع: تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
0
0
فصل قبل هم مقاله دادید نخرید گران تر شد .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین