کد خبر: ۵۰۹۰۹۱
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴

رقابت نزدیک «فروشنده» و «او» برای جایزه بفتا

مراسم اعطای جوایز سینمایی بفتا در حالی امشب برگزار می‌شود که دو فیلم «فروشنده» و «او» بالاترین شانس را برای کسب جایزه بهترین فیلم خارجی دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
فیلم «او» ساخته «پل ورهوفن» به نمایندگی از سینمای فرانسه سال گذشته و در جوایز اسکار نیز از رقبای اصلی بهترین فیلم خارجی جایزه اسکار بود اما در نهایت رقابت را به فیلم «فروشنده» واگذار کرد و حالا پیش بینی‌های جوایز آکادمی فیلم بریتانیا (بفتا) ۲۰۱۸ نیز حاکی از آن است که این دو فیلم شانس‌های اصلی شاخه بهترین فیلم خارجی هستند.

رقابت نزدیک «فروشنده» و «او» برای جایزه بفتا

وب سایت پیش‌بینی جوایز «Goldderby» اعلام کرده فیلم «او» با شانس ۴ به ۹ که حاصل از نظرسنجی از ۱۶۰۰ کاربر و شش خبرنگار متخصص است بالاترین شانس را برای کسب جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی از هفتادویکمین دوره جوایز بفتا را دارد و پس از آن با اختلاف کم فیلم «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی قرار دارد که شانس ۲ به ۹ برای آن پیش‌بینی شده است.

«اول پدرم را کشتند» ساخته آنجلینا جولی به نمایندگی از سینمای کامبوج، «کنیز» ساخته پارک چان-ووک از کره جنوبی و «بی‌عشق» ساخته آندری زویاگینتسف از روسیه، دیگر نامزدهای شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی جوایز بفتا هستند.

فرهادی پیش از این در سال ۲۰۱۲ نیز با فیلم «جدایی» نامزد کسب جایزه بهترین فیلم جوای بفتا شده بود.

مراسم اعطای جوایز هفتادویکمین دوره جوایز بفتا امشب (هجدهم فوریه) در لندن برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین