کد خبر: ۵۰۹۱۸۵
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹

طنز/ آیا مردم از دست مسئولان می‌کشند؟

مجلس تصویب کرد از سال بعد دولت بابت هر نخ سیگار خارجی ۶۰ تومان عوارض بگیرد. بابت سیگار ایرانی هم هفت تومان. خود این یعنی ملت، هم باید زورکی پراید سوار شوند، هم بهمن بکشند که جفت اینها هم معتقدند مثلا مرسدس‌ بنز و مارلبورو چون نمی‌توانند استانداردهای کارخانه تولید پراید و پیکان و تولید سیگار بهمن را رعایت کنند، باید بروند جلو غاز بچرانند.
آفتاب‌‌نیوز :
مجلس تصویب کرد از سال بعد دولت بابت هر نخ سیگار خارجی ۶۰ تومان عوارض بگیرد. بابت سیگار ایرانی هم هفت تومان. خود این یعنی ملت، هم باید زورکی پراید سوار شوند، هم بهمن بکشند که جفت اینها هم معتقدند مثلا مرسدس‌ بنز و مارلبورو چون نمی‌توانند استانداردهای کارخانه تولید پراید و پیکان و تولید سیگار بهمن را رعایت کنند، باید بروند جلو غاز بچرانند.

به گزارش آفتاب‌نیوز، پوریا عالمی در روزنامه شرق نوشت: «آلودگی هوا این‌ طوری، ترافیک آن‌ طوری، دلار که پایین‌ بیا نیست، ریال هم که بالا بیا نیست، تورم که به این وضع، بی‌کاری هم که به آن وضع، افسردگی هم که عنقریب، فرار مغزها هم که نفر بر ثانیه، وضعیت آب شرب که این، کیفیت خودروی داخلی هم که آن، اختلاس مختلاس‌ها هم که یک جوک قدیمی، زمین‌خواری و تخورپخور هم که دیگه هیچی، املاک نجومی که رو هوا، رانت هم که به هکذا، وضعیت بیمه و درمان هم که چی بگیم؟ از تحصیل‌کرده‌های بی‌کار هم که هیچی نگیم، امنیت جاده‌ها که رو غلتک، وضعیت پروازها هم که شبیه پشمک، سرعت اینترنت که لاک‌پشتی، یک‌ سری هم که مغز و حق مردم رو می‌خورند دومشتی، همه بالا آوردند قرض، همه شلوارها پاره شده از درز، حقوق‌ها کم، اساتید جمع، خلاصه همه با هم، می‌باره از در و دیوار، رو سر ملت آجر و خیار، تنها کاری که برمیاد از دست کسی، اینه که بشینه آه بکشه از بی‌کسی...

خلاصه با این گزارش، مرد و زن سرپرست خانوار چه‌ کار کنند؟ یا باید به قول شاعر نون چارکی سه عباسی، آدم مفلس رو چون من وامی‌داره به رقاصی... مرد و زن سرپرست خانوار هم دست‌ به‌ کار بشوند و یک کاری بکنند یا اگر خیلی مسئولیت‌پذیر باشند باید یک سیگار روشن کنند و رو به افق آه ممتد بکشند.

و دقیقا مسئله اینجاست که حالا که مسئولان و مدیران و نمایندگان نمی‌توانند با قانون‌گذاری و سیاست و فلان، وضعیت را بهتر کنند، نباید چوب لای چرخ سیگار مردم بگذارند.

یعنی طرف دارد از دست شماها سیگار می‌کشد که غمش را تسکین بدهد. بعد شما برگشتید «در ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه ۹۷ در بخش درآمدی با ۱۳۵ رأی موافق، ۶۶ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع» عوارض سیگار را زیاد کردید؟

یعنی توی مجلس ۱۳۵ نفر پاکیزه داریم که یا نمی‌دانند مردم از دست آنها دارند سیگار می‌کشند یا خودشان سیگار نمی‌کشند و قلیانی هستند یا قلیانی نیستند و اهل کباب درست‌ کردن روی منقل هستند (ما نمی‌دانیم) که در کل با گران‌ شدن عوارض سیگار موافقت کردند. ۶۶ نفر هم هستند که درد مردم را واقعا می‌فهمند و متوجه هستند که تنها کاری که از دست مردم برمی‌آید این است که از دست مسئولان سیگار بکشند. به همین دلیل با گران‌ شدن عوارض مخالفت کردند. شاید هم خودشان دارند می‌کشند از دست مسئولان و به همین دلیل گران نکردند. سه نفر هم هستند توی مجلس که خودشان این‌ کاره نیستند، اما اگر تعارف بزنی «نه» نمی‌گویند! اینها اصولا می‌آیند روی بالکن و این‌ طوری سر صحبت را باز می‌کنند «تو هنوز هم سیگار می‌کشی؟» که یعنی بده یکی هم ما بکشیم. این سه نفر ممتنع هستند، اما به نظر ما در واقع مخالف گران‌ شدن عوارض سیگار هستند، چون روی مصرف خودشان تأثیر می‌گذارد. خلاصه مجلس تصویب کرد از سال بعد دولت بابت هر نخ سیگار خارجی ۶۰ تومان عوارض بگیرد. بابت سیگار ایرانی هم هفت تومان. خود این یعنی ملت، هم باید زورکی پراید سوار شوند، هم بهمن بکشند که جفت اینها هم معتقدند مثلا مرسدس‌ بنز و مارلبورو چون نمی‌توانند استانداردهای کارخانه تولید پراید و پیکان و تولید سیگار بهمن را رعایت کنند، باید بروند جلو غاز بچرانند.

نتیجه‌گیری؟

در بودجه ۹۷ کلا روی جیب ملت خیلی حساب شده. جیبتان را بچسبید.»


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین