کد خبر: ۵۰۹۶۲۹
تعداد نظرات: ۲۷ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲
انتقال پیکر ۷ تن از جان‌باختگان به منطقه سی‌سخت

اولین گروه پیکر جانباختگان تحویل پزشکی قانونی شد/ تهدید جان امدادگران حامل پیکرها/ توقف عملیات جست‌وجو و انتقال اجساد تا روز جمعه +فیلم و عکس

سرانجام پس‌ از سه روز پردلهره و سراسر تردید، جست و جوهای نفسگیر و بی‌امان بالگردهای هلال احمر، سپاه و ارتش، در ارتفاعات برفی و در میان کولاک شدید رشته کوه‌های دنا، لاشه متلاشی هواپیما و تعدادی از اجساد سرنشینان پرواز تهران –یاسوج پیدا شد.
آفتاب‌‌نیوز :
مدیرعامل هلال احمر استان اصفهان اظهار داشت: اولین گروه از پیکرهای جانباختگان حادثه سقوط هواپیما در ارتفاعات دنا توسط امدادگران جمعیت هلال احمر به پایین منتقل و تحویل مراجع ذیصلاح شد.

به گزارش آفتاب‌نیوز، محسن مهرعلیزاده درباره آخرین اقدامات در خصوص انتقال اجساد هواپیمای آسمان گفت: حدود نیم ساعت پیش با گروهی که بالای کوه قرار دارند صحبت کردم، در ارتفاعات شرایط بسیار بدی وجود دارد که امکان انتقال را سخت می‌کند،‌ حتی ممکن بود عزیزانی که در کوله‌پشتی خود قطعاتی از پیکرها را حمل می‌کنند به پایین پرتاب شوند.


اولین گروه پیکر جانباختگان تحویل پزشکی قانونی شد/ تهدید جان امدادگران حامل پیکرها/ توقف عملیات جست‌وجو و انتقال اجساد تا روز جمعه+فیلم و عکس

وی خاطرنشان کرد: به دلیل شرایط بد آب و هوایی امکان پرواز بالگرد به آن منطقه نیست اما بالگردها در منطقه در حال پرواز هستند.

استاندار اصفهان ادامه داد: تصمیم گرفتیم به روش‌های دیگر اجساد را منتقل کنیم؛ مثلا به این صورت که با برانکارد انتقال پیدا کنند که به دلیل شیب ۷۰ یا ۸۰ درجه این امکان وجود نداشت، بنابراین تصمیم گرفتیم که قطعاتی از پیکر جانباختگان با کوله‌پشتی حمل شود.

وی افزود: شاید حدود یک الی دو ساعت دیگر تکاورانی که اجساد را در کوله پشتی‌های خود حمل می‌کنند به کمپ‌هایی که در پائین زده‌ایم، برسند.


مهرعلیزاده درباره ادامه عملیات امداد و نجات و گفت: برای امروز امکان عملیات امداد و نجات به دلیل شرایط بد جوی نیست فردا و روز جمعه هم همینطور و عملیات با مساعد شدن هوا ادامه پیدا خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: ۷۰ نفر نیروی جدید جایگزین تکاوران ارتش و هلال احمر شده‌اند با تغییر آب و هوا از روز جمعه به بعد عملیات ادامه پیدا خواهد کرد که ظرف ۴۸ ساعت به اتمام خواهد رسید.

اولین گروه پیکر جانباختگان تحویل پزشکی قانونی شد/ تهدید جان امدادگران حامل پیکرها/ توقف عملیات جست‌وجو و انتقال اجساد تا روز جمعه+فیلم و عکس

توقف عملیات جست‌وجو و انتقال اجساد

اسماعیل نجار، رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه پیکرهای کشف‌شده حادثه سقوط هواپیما با کوله‌پشتی به پایین منتقل شدند، گفت: عملیات امروز متوقف شده و مشخص نیست که چه زمانی به پایان می‌رسد.

وی با اشاره به شرایط جوی منطقه دنا گفت: در حال حاضر دنا پوشیده از برف است و باد شدیدی در حال وزیدن است و بارش برف و ابر متراکم در منطقه حاکم است. از روز گذشته که مکان لاشه هواپیما  مشخص شد یک اکیپ 4 نفره برای ارزیابی منطقه اعزام شد و پس از آن یک اکیپ 7 نفره به منطقه اعزام شدند که به دلیل تجهیزات و امکاناتی که همراه داشتند، شب را در منطقه ماندند و عملیات خود را آغاز کردند.

او با بیان اینکه با توجه به شرایط جوی شب گذشته امکان ادامه عملیات میسر نبود و عملیات متوقف شده، خاطرنشان کرد: 40 نفر از افراد خبره و کوهنورد با تجهیزات و امکانات کامل اعزام شدند، اما شرایط جوی امروز بسیار سخت است و در ارتباطی که با این افراد داشتیم اعلام کردیم که خودشان تصمیم بگیرند و اگر امکان استمرار وجود ندارد، عملیات را  متوقف کنند آنها نیز اعلام کردند که امکان ادامه عملیات وجود ندارد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه قطعاتی از پیکرها و قطعاتی از هواپیما جمع آوری شده‌ است، گفت: این قطعات توسط کوله پشتی به یاسوج منتقل می‌شوند، دادستانی و پزشکی قانونی نیز هماهنگ شده‌اند. همچنین پزشکی قانونی چند روز گذشته از خانواده‌های مسافران دی ان ای گرفته تا با رسیدن پیکرها کارهای شناسایی‌شان  آغاز شود.

نجار با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که خسارت دیگری نداشته باشیم، خاطرنشان کرد: حفظ جان افرادی که برای انتقال افراد رفته‌اند، بسیار مهم است و بازماندگان این حادثه با توجه به این که حق دارند، اما متوجه هستند که نباید جان افراد دیگری در این حادثه به خطر بیفتد.

او خاطرنشان کرد: دنا منطقه وسیعی است، نیروهای ارتش، سپاه، هلال احمر و همه دستگاه‌های اجرایی با حساسیت تمام حضور دارند و کمک می‌کنند البته در این وضعیت جوی اقدامی میسر نیست و ما نمی‌توانیم پایان عملیات را اعلام کنیم. البته جلسات متعددی تشکیل شده و تلاش داریم در حداقل زمان عملیات به پایان برسد.

تحویل اولین گروه از پیکرهای حادثه سقوط هواپیما به مراجع ذیصلاح

مومنی، مدیرعامل هلال احمر استان اصفهان اظهار داشت: اولین گروه از پیکرهای جانباختگان حادثه سقوط هواپیما در ارتفاعات دنا توسط امدادگران جمعیت هلال احمر به پایین منتقل و تحویل مراجع ذیصلاح شد.

تلاش برای تحویل همه پیکرها به خانواده‌ها/ طراحی انتقال برخی از اجساد با کوله‌پشتی+فیلم و عکس

فراهم شدن تمام امکانات تشخیص هویت در یاسوج

مهرداد علی بخشی (مدیرکل مدیریت بحران سازمان پزشکی قانونی کشور) درباره تشخیص هویت اجساد حادثه سقوط هواپیمای تهران – یاسوج گفت:‌ هنوز اجساد به دست ما نرسیده است و تا آن زمان نمی‌توان به طور دقیق، زمان تشخیص هویت اجساد را اعلام کرد.

وی افزود: پزشکی قانونی شرایط شناسایی هویت اجساد در هر حالتی آماده کرده است، اگر اجساد قابل شناسایی باشند که با معاینه، بررسی مدارک و مستندات و حضور خانواده درجه یک کار شناسایی انجام می‌گیرد، اما اگر به نحوی آسیب‌دیده باشند که قابل شناسایی نباشند، باید از روش‌های آزمایشگاهی برای تشخیص هویت استفاده کرد که این مساله کمی زمان‌بر خواهد بود.

خدابخشی در ادامه تاکید کرد:‌ به دلیل اینکه هنوز هیچ جسدی به پزشکی قانونی نرسیده است، نمی‌توان در این خصوص اظهارنظر کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اجساد در یاسوج تشخیص هویت می‌شوند؟ بیان داشت: تمامی امکانات را برای این کار در یاسوج فراهم کرده‌ایم و این کار در همانجا انجام خواهد شد؛ اما اگر نیاز به انجام آزمایش برای تشخیص هویت باشد این کار توسط آزمایشگاهی در استان فارس انجام خواهد شد.

شرایط ناپایدار جوی در منطقه دنا تا سه‌شنبه هفته آینده

ولی‌ بهره‌مند، رییس شبکه پایش هوای یاسوج گفت: شرایط جوی در استان از امروز تا سه‌شنبه ناپایدار است. همچنین در ارتفاعات کولاک و وزش باد گزارش شده است.

او ادامه داد: با توجه به نقشه‌های هواشناسی بارندگی در این مناطق به صورت کولاک برف است و این وضعیت تا سه‌شنبه هفته آینده ادامه دارد.

رییس شبکه پایش هوای یاسوج خاطرنشان کرد: کمینه هوا در سی‌سخت 2 درجه بالای سفر است و در منطقه دنا حدود منفی 15 درجه است.

تعداد پیکرهای منتقل‌شده مشخص نیست

محمد حسین کبادی درباره آخرین وضعیت انتقال اجساد مسافران هواپیمای یاسوج تهران گفت: تیم‌های عملیاتی در آخرین نقطه و در نزدیکی محل لاشه هواپیما حضور دارند. همچنین 40 نیروی تخصصی شامل کوهنوردان حرفه‌ای و هیمالیا رفته و تیم‌های واکنش سریع جمعیت هلال احمر به منطقه اعزام شده‌اند.

او با اشاره به استقرار 8 تیم تخصصی در طول مسیر گفت: شدت حادثه به حدی است که از این ارتفاع و محیطی که ما در آن قرار داریم نمی‌توانیم به طور دقیق اعلام کنیم که چه تعداد نفرات به پایین منتقل می‌شود.

مسئول تیم هلال احمر استان تصریح کرد: تعدادی بیشماری از قطعات اجساد در داخل کاورهای خاص به پایین منتقل می‌شوند و نیروهای ما با تمام توان تلاش می‌کنند تا بتوانند هرچه سریعتر پیکرها را به پایین منتقل کنند.

                                انجام ۳ سورتی پرواز با بالگردها برای انتقال اجساد به نتیجه نرسید

امیر سرتیپ نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره آخرین وضعیت انتقال اجساد جان‌باختگان سانحه پرواز تهران-یاسوج گفت: بارش برف بسیار شدید است و باد شدید به صورت بوران وجود دارد که دید را بسیار محدود کرده است و بالگردها نمی‌توانند به محل اجساد برسند.

وی ادامه داد: باتوجه به این پیش‌بینی کرده بودیم که اجساد با بالگردها منتقل شوند به دلیل باران و برف این کار انجام نشد، تاکنون سه سورتی پرواز با بالگردها به منطقه را داشتیم اما به دلیل محدودیت دید نتوانسته‌اند به محل برسند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ادامه داد: باتوجه به اینکه بالگرد نمی‌تواند به منطقه برسد قرار شد اجساد توسط تکاروران و نیروهای امدادی به صورت کوله‌ای به اردوگاه موقتی که در پایین منطقه عمومی دایر شده است منتقل و از آنجا با وسایل نقلیه انتقال یابند.

انتقال پیکر ۷ تن از جان‌باختگان به منطقه سی‌سخت

امیر شرفی معاون عملیات نیروی زمینی ارتش درباره اینکه چه تعداد پیکر تاکنون گشف شده است، گفت :  تیم‌های ویژه نیروی زمینی ارتش با حضور در محل سقوط در حال پایین آوردن بخشی از پیکر جان باختگان سانحه هستند.

وی افزود: هم‌اکنون پیکر ۷ تن از جان‌باختگان سانحه در حال انتقال به منطقه سی‌سخت است و تحویل خانواده‌ها می‌شود.

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش درباره شرایط جوی گفت: باد شدید است و دما خیلی پایین است. دیروز موفق شدیم تیم‌های تکاور را با کوهنوردی‌های هلال احمر به منطقه اعزام کنیم. دیشب نزدیک هواپیما کمپ زدند و امروز برای کاهش آلام مردم و اطمینان از اینکه در حال عملیات هستیم ۷ پیکر در حال پایین آوردن هستند انشاءالله شرایطی فراهم شود که از سمت قله وارد شوند و اجساد دیگر را منتقل کنند.

۱۱ گروه مسئول بررسی علل سقوط هواپیمای یاسوج شدند

عباس آخوندی با حضور در جلسه کمیسیون‌های مجلس برای توضیح درباره حادثه سقوط هواپیما در جمع خبرنگاران گفت: مجلس باید به این مسائل ورود کند ما از اینکه مجلس جلسه می‌گذارد و پرسش دارد و از این مساله خوشحالیم چون یعنی سیستم نظارتی و مدیریتی کشور زنده است.

 وی افزود: جلسه امروز در دو بخش نحوه جست‌وجو و دلایل وقوع سانحه خلاصه می‌شد. در بخش اول سوالات مختلفی شد و توضحات داده شد. سازمان هواپیمایی بر اساس قانون از همان ابتدا ستاد بررسی سانحه را تشکیل داد و ۱۱ گروه مسئول این کار شدند که ببینند نقص در چه مرحله‌ای بوده است.

وزیر راه و شهرسازی سازمان هواپیمایی کشور پس از این حادثه بلافاصله مدیر ارشد خود را به منطقه فرستاد تا نحوه جست‌وجوی لاشه را هدایت کند، گفت: این کار انجام شد و هماهنگی خوبی داشتند. ستاد بحران استان و ستادهای امدادی تشکیل شد و نیروهای ارتش بسیار کمک کردند. امیر موسوی دستور داد یکی از امیران ارتش در منطقه مستقر شود، تکاوران هم مستقر شدند و هلی برن فعال شد. دوستان سپاه و بسیج و کوهنوردان حرفه‌ای وارد شدند محلی‌ها هم همکاری کردند تا به این مرحله رسیدیم.

آخوندی تاکید کرد: در ارتباط با بحث علت وقوع سانحه باید ستاد بررسی سانحه اظهارنظر کند از کارشناسان فرانسه و شرکت ای تی آر دعوت کردیم که دیروز وارد کشور شدند. الان اصلی‌ترین مساله پیدا کردن جعبه سیاه است. باید ببینیم داخل هواپیما چه اتفاقی افتاده است از فرانسوی‌ها خواستیم به ما کمک کنند. از امیر موسوی خواهش کردم اگر سیستم‌هایی وجود دارد به ما کمک کنند که این جعبه را پیدا کنیم از این به بعد برای بررسی علت سانحه اطلاعات را تجزیه و تحلیل می‌کنیم که زودتر علل سقوط را اعلام کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: به یکی از خانواده‌های جانباختگان سرکشی کردم و به آنها تسلیت گفتم در مورد خانواده بقیه قربانیان هم شرکت آسمان مسئول شده است. استاندا کهگیلویه هم در حال سرکشی است.

آخوندی درباره جلسه‌ای که صبح امروز برای گزارش در مجلس حاضر شد گفت: ما قانون مصوبه مجلس را هم داریم. ما عضو پیمان شیکاگو هستیم. در قانون مشخص است مسئولیت شرکت هواپیمایی چیست و سیستم نظارت سازمان هواپیمایی کشوری چه مسئولیتی دارد. انشاءالله هرگاه گزارش تهیه شد بر اساس رژیم مسئولیت حقوقی افراد باید مسئولیت خود را بپذیرند.

وی تاکید کرد : همه چیز به جعبه سیاه بستگی دارد؛ بقیه اطلاعات را بررسی می‌کنیم. اطلاعات کلیدی به اطلاعات جعبه سیاه بستگی دارد. اگر امروز پیدا شود،  تیم فرانسوی هم اینجاست و اطلاعات بررسی می‌شود. امیدوارم با توجه به اینکه لاشه هواپیما زود پیدا شد، جعبه سیاه هم زود پیدا شود.

طراحی انتقال برخی از پیکرها با کوله‌پشتی

محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان گفت: آمادگی برای انتقال پیکرهای جان‌باختگان وجود دارد. قرار است با یک طراحی این عزیزان را بیاورند. انتقال اجساد با بالگرد و به صورت کول کردن یا کوله‌پشتی در مورد برخی اجساد طراحی شده است.

وی گفت: جا دارد از همه تشکر کنیم. اهالی این روستا خیلی زحمت کشیدند. تمام دو سه هزار نفر از خانواده‌های جان‌باختگان پذیرایی کردند. این از مهمان‌نوازی و مهربانی این  دوستان است. ۶۶ عزیز اینجا هستند. تمام تلاش ما این است که فرد فرد این‌ها را بیاوریم و به خانواده‌های آنها تحویل دهیم.

نجار رئیس ستاد مدیریت بحران هم در پاسخ به این سوال که عملیات آوردن پایین پیکرها چه زمانی انجام می‌شود، گفت: در اولین فرصت این عملیات انجام می‌شود ولی زمان را نمی‌شود تخمین زد. انشاءالله زودتر بشود. وضعیت جوی را می‌بینید؛ هم ابر متراکم هست، هم باد است. موقعیت و شرایط خیلی سخت است. امیدوارم در کوتاه‌ترین زمان ممکن این عملیات انجام شود.

پیکرها کامل نیستند

امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به عملیات تکاوران ارتش برای انتقال پیکرها به پایین قبه دنا گفت: تکاوران از دیروز به محل سقوط هواپیما رفتند و پیکرها را پیدا کردند ولی به لحاظ شرایط جوی نتوانستند شب بگردند و شب در آنجا کمپ زدند.

وی افزود: امروز که با جانشین نیروی زمینی تماس گرفتم آنها موفق شدند قطعاتی از پیکرهای عزیزان سرنشین هواپیما را جمع‌آوری  و بسته‌بندی کنند در حال حاضر هم راه افتادند و سمت به پایین می‌آیند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه فکر می‌کنیم تا ۲ ساعت و نیم دیگر این عزیزان به دامنه کوه می‌رسند، گفت: تیم بعدی در حال صعود است. امیدواریم بتوانیم تا غروب باقی پیکرها را به پایین کوه منتقل کنیم.

امیر حیدری تاکید کرد: برخی پیکرها کامل نیستند قطعاتی از پیکرها کشف شده‌اند و لازم است مسئولان با آزمایش دی ان ای ثابت کنن هر کدام از قطعات متعلق به چه کسی است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پاسخ به این سوال که آیا قرار است در ادامه عملیات از اسکی‌بازها استفاده شود، گفت: بعید به نظر می‌رسد از اسکی‌بازها بتوانیم استفاده کنیم. از تیم ۴۵ واکنش سریع نیروی دریایی بتوانیم زودتر انتقال اجساد را انجام دهیم.

نمونه گیری ژنتیک از 53 خانواده جانباختگان سقوط هواپیمای تهران - یاسوج

ژنتیک

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه وبویراحمد گفت: ▪️مرحله اول نمونه گیری ژنتیک از 53 خانواده جانباختگان سقوط هواپیمای تهران یاسوج انجام شده است.

وی ادامه داد: مرحله نخست نمونه گیری ژنتیک 15 خانواده در استان کهگیلویه وبویراحمد ، 29 خانواده در تهران ، 5 مازندران ، 1 کرمانشاه ، 1 لرستان ، 1 اصفهان و 1 کرمان صورت گرفته است.

وی گفت: پس از انتقال پیکر جانباختگان به پزشکی قانونی کهگیلویه وبویراحمد ، کار احراز هویت و تعیین علت مرگ آغاز خواهد شد.

بارش برف در منطقه آغاز شد

احمدی، معاون امداد و نجات هلال احمر لرستان: امدادگران یاسوج، اراک، اصفهان و خرم آباد به صورت زمینی از گردنه کوه گل به سمت قله دنا اعزام شده اند تا اجساد را منتقل کنند.

وی گفت: بارش برف در منطقه آغاز شده و امکان انتقال اجساد با بالگرد دیگر وجود ندارد. سعی می کنیم اجساد را به صورت زمینی منتقل کنیم.

شعاع 2 متری در ارتفاعات دنا قابل رویت نیست  

مدیرکل دفترمدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به بارش برف شدید در محل وقوع سانحه هوایی تهران یاسوج در ارتفاعات دنا منطقه پازن پیر واقع در روستای نقل شعاع 2 متری قابل دیدن نیست.    

وی گفت: برف و کولاک شدید در دامنه کو های دنا سبب دید بسیار کم جستجوگران اجساد سانحه هوایی تهران یاسوج شده است.

وی ادامه داد: هم اینک جلسه ای برای بررسی شرایط کنونی در حال انجام بوده و در صورت وخامت اوضاع جوی تصمیم گیری جهت برگشت تیم های امدادی صورت خواهد گرفت.

احتمال انتقال اجساد تا 10 ساعت دیگر/ جعبه سیاه پیدا نشده

غلام محمد زارعی نماینده مردم دنا با بیان اینکه ساعت 12 شب گذشته ستاد بحران در منطقه سی سخت نزدیک‌ترین نقطه به محل سقوط هواپیما تشکیل شد گفت: در این ستاد تقسیم وظایف صورت گرفت و 20 تیم 4 نفره عازم منطقه شدند.

وی تصریح کرد: قرار بر این است که هر تیم 4 نفره حامل انتقال یک پیکر از سرنشینان باشد.

وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی انتقال اجساد به پایان می‌رسد، اظهار داشت: مسیر جدیدی شناسایی شده که حداقل زمان صعود به نقطه سقوط 5 ساعت است اما برگشت از ان با توجه به شیب مسیر کمتر می‌شود.

زارعی ادامه داد: به نظر می‌رسد کمتر از 10 ساعت دیگر به شرط اینکه شرایط جوی اجازه دهد اجساد منتقل خواهد شد.

وی گفت: اجساد پراکنده نیستند و در یک نقطه متمرکز شده‌اند اما مشکل اصلی این است که یخ بسته‌اند.

نماینده مردم دنا گفت: هنوز هیچ اطلاعات جدیدی از تعداد اجسادی که یافت شده‌اند نداریم چرا که موبایل امدادگران به دلیل سرمای شدید از کار افتاده است بنابراین باید بیسیم‌های ارتش فعال شود که اقدامات در حال انجام است.

وی تاکید کرد: جعبعه سیاه هنوز پیدا نشده و در اولویت ما هم نیست در حال حاضر اولویت با انتقال اجساد است و بعد از این مرحله به سراغ جعبه سیاه خواهیم رفت.

اعزام 80 امدادگر به محل لاشه هواپیما/احتمال انتقال اجساد کم است

شاهین فتحی درباره آخرین وضعیت انتقال پیکر مسافران هواپیمای تهران یاسوج که چند روز پیش دچار سانحه سقوط شده بود گفت: از ساعت ۶ صبح امروز ۸۰ امدادگر دیگر به‌صورت پیاده به محل کشف لاشه هواپیما اعزام شدند.

او با بیان اینکه انتقال اجساد با دشواری بسیار همراه است، تصریح کرد: اجساد کشف شده را به پشت قله انتقال می‌دهیم تا در صورت امکان با بالگرد به پایین منتقل شود اما باتوجه به وضعیت منطقه مشخص نیست که بتوانیم پیکری را به پایین منتقل کنیم.

او ادامه داد: امکان پرواز بالگرد باتوجه به شرایط جوی در منطقه وجود ندارد و قاعدتا اجساد باید به صورت زمینی و پیاده منتقل شود.

معاون عملیات امداد و نجات سازمان هلال احمر با اشاره به شرایط تامناسب جوی از امروز صبح گفت: منطقه بسیار سرد است و در ارتفاعات بارش برف آغاز شده و منطقه کاملا پوشیده از برف است. این امر کار را برای نیروهای امدادی بسیار سخت می‌کند. 

او با بیان اینکه لاشه هواپیما متلاشی شده و کار جمع‌آوری اجساد سخت است، گفت: هنوز آمار دقیقی از تعداد جسدها نداریم چراکه برخی از اجساد به شدت آسیب دیده و نمی‌توان آمار دقیقی ارائه داد.

احتمال سرمازدگی نیروهای امدادی

مجتبی خالدی درباره وضعیت کوهنوردان مستقر در محل لاشه هواپیما گفت: کوهنوردان شب گذشته در دمای منفی ۳۰ درجه حضور داشتند و برودت هوای امروز در ارتفاعات باعث کندی عملیات شده است.

او با بیان اینکه این شرایط ممکن باعث سرمازدگی تیم‌های امدادی شود که با خطراتی همراه است، خاطرنشان کرد: قرمزی ساده پوست، سوزن سوزن شدن انگشتان دست و پا، رنگ پریدگی از علائم اولیه سرمازدگی است که به مدیران امدادی اطلاع داده شده است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: سازمان اورژانس کشور در منطقه عملیات یک فروند بالگرد و ده آمبولانس به منظور پشتیبانی درمانی تیم‌های امدادی مستقر کرده است.

بالگرد نمی‌تواند به قله نزدیک شود

امیر سرتیپ نوذر نعمتی، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به تلاش ناموفق نیروهای امدادی برای رسیدن به قله جهت انتقال اجساد سانحه سقوط، گفت: به دلیل محدودیت دید بالگرد نمی‌تواند به قله نزدیک شود.

تمامی عملیات زمینی صورت می گیرد

فرماندار دنا گفت: آغاز عملیات پایانی روز چهارشنبه از ساعت ۶صبح در منطقه کوه کل آغاز شد.

وی از اعزام ۲۰ اکیپ ۴نفره به منطقه برای انتقال اجساد خبر داد و گفت: تمامی نیروهای ستادی در سطح شهرستان در محل حضور دارند و تمامی عملیات زمینی صورت می‌گیرد.

شرایط جوی نامساعد است

فتحی (معاون عملیات سازمان امداد و نجات) نیز در این زمینه گفت: از ساعت ۶ صبح ۸۰ امدادگر دیگر به صورت پیاده به محل کشف لاشه اعزام شدند.

وی ادامه داد: اجساد کشف شده را به پشت قله انتقال می‌دهیم تا در صورت امکان با بالگرد به پایین منتقل شود.

وی با بیان اینکه شرایط جوی از امروز صبح نامساعد است، تصریح کرد: لاشه هواپیما متلاشی شده و کار جمع‌آوری اجساد سخت است.

تاکنون امکان اعزام بالگرد به ارتفاعات دنا میسر نشده است

پوران فرد (رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد) با بیان اینکه نیروهای امداد و نجات پیاده از نخستین ساعات صبح امروز به این منطقه اعزام شدند، گفت: به علت وضعیت نامساعد هوا تاکنون امکان اعزام بالگرد به ارتفاعات دنا میسر نشده است.

تیم تکاوران ارتش در حال جست وجوی اجساد هستند

مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد گفت: 60 تیم امداد و نجات پیاده که 24 تیم آن مربوط به سپاه فتح است در دامنه‌های دنا در حال حرکت هستند.

وی ادامه داد: باتوجه به وضع جوی هوا و سخت گذر بودن بیش از 8 کیلومتر از این مسیر، حرکت گروه‌های پیاده را کند کرده است.

وی تصریح کرد: تیم تکاوران ارتش با حضور در کنار لاشه هواپیما در حال جست وجوی اجساد هستند که با توجه به وزش باد و بوران کار در این منطقه به سختی در حال انجام است.

 

نجات سه فرد گرفتار در برف دنا در ساعت ۳ بامداد توسط هلال‌احمر

عصر روز گذشته سه نفر از نیروهای خودجوش مردمی علیرغم هشدارهای متعدد هلال‌احمر مبنی بر خطرناک بودن، بدون تجهیزات به دامنه کوه‌های دنا رفتند و پس از قطع شدن ارتباطات بی سیم و تلفن در ارتفاعات برفی گرفتار شدند که به کمک نیروهای هلال‌احمر نجات یافتند.

گرفتار شدگان با خانواده‌های خود تماس داشته اند و نیروهای هلال احمر از این طریق به جستجوی آنها پرداختند.

 ورود هیئت ۷ نفره فرانسوی برای بررسی سانحه

هیئت ۷ نفره فرانسوی شب گذشته برای بررسی سانحه ATR72 وارد تهران شد.

تلاش برای تحویل همه پیکرها به خانواده‌ها/ طراحی انتقال برخی از اجساد با کوله‌پشتی+فیلم و عکس

هیئت هفت نفره متشکل از کارشناسان بررسی سوانح هوایی از کشور فرانسه و نمایندگان شرکت ATR وارد تهران شدند. این هیات با پرواز پاریس - تهران هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران وارد کشور شدند.

قرار است این کارشناسان به بررسی علل وقوع سانحه سقوط هواپیمای ATR72 هواپیمایی آسمان در ارتفاعات دنا بپردازند.

۳۳ جان‌باخته هواپیمای تهران-یاسوج اهل تهران هستند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: از مسافران هواپیمای تهران-یاسوج ۳۳ نفر تهرانی، یک نفر از استان فارس، سه نفر البرز، پنج نفر مازندران، یک نفر قزوین، یک نفر قم، دو نفر بوشهر، گلستان یک نفر، کرمان یک نفر و دو نفر نیز از نیروهای امنیتی هستند.

وی ادامه داد: ۱۵ تن از مسافران از اهالی استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.

منبع: خبرگزاری ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
0
11
خداوند همگی آنها را رحمت کند.
داوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
0
10
زنده باد ارتش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
6
2
نفهمیدم چرا عده ای طرفدار اشرافیگری شدند!!!
هواپیما سواری اشرافی گری مگه نبود!!!
جل الخالق
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
متاسفم برات که همه چیز رو بازی سیاسی می بینی..حتی مرگ هموطنات..البته اگه ایرانی باشی..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
نه اشرافی گری نبود!
ولی پول این ملت که باید صرف سرمایه گذاری بشه و فناوری و توان علمی در داخل ایجاد بشه و خرج کردن برا خریدی هواپیمای خارجی خیانت بوده و هست حالا چه چپی این کار بکنه چه راستی
خیلی تحقیر آمیز که برای بررسی علل یک حادثه مستشار خاجی بیاد واسه ما قضاوت کنه
باقري
|
-
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
12
6
با آرزوي غفران الهي براي همه آنها.دست بچه هاي سپاه هم درد نكنه كه تونستند هواپيما را پيدا كنند.واقعا ياد حرف امام افتادم كه فرمود: اگر سپاه نبود كشور هم نبود.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
بله همه زحمت کشیدند سپاه رفت فیلمبرداری کرد یک بار به اون فیلم نگاه کنید آن ها می دانستند که هواپیما کجاست
جواد
|
-
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
11
7
احسنت برغیورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
انصاقا اونی که منفی داده فازش چی بوده
ناشناس
|
-
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
1
8
زنده باد ارتش جمهوري اسلامي ايران و سپاه و نيروي انتظامي و ساير ارگانها كه در اين راه پرخطر از هيچ گونه تلاشي دست برنداشتند آفرين بر ملت غيور و غيرتمند ايران اسلامي
ناشناس
|
-
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
10
4
درود بر سپاه و سپاهیان دلاور
سجاد
|
-
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
5
5
ارتش سپاه همه با هم... اینه که متحد کنار هم برای ابادی ایران کار میکنن دم همشون گرم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
0
3
خداحافظ ای همنشین همیشه خداحافظ ای داغ بر دل نشسته
ugd
|
-
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
0
4
خدا همگی را رحمت کند : مسئولین به فکر جاده های مرگبار هم باشید
حمزه
|
-
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
0
6
خداوند همه اموات را بیامرزد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
0
2
یکی مرد جنگی به از صد هزار همه کشور ها در همه امورشان نیاز به مشاور خارجی دارند .
چون مشاوران خارجی همه حواس و هوشان با دوری از خانواده صرف مسولیت می شود .
فقط در فوتبال و.... غیر بومی داریم .
ناشناس
|
-
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
2
4
روحشان شاد،ان شالله با حضرت زهرا(سلام الله علیها)محشور شوند.

درودبر تکاوران ارتش جمهوری اسلامی و دلاوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
0
0
در رسانه ها مصور اطلاع رسانی شد :
زنان شهر سی‌سخت به صورت خودجوش برای امدادگران حادثه هواپیما تدارک غذا می بینند .
چرا هر گروه ناقص و ضیف می رود بدون پشتیبانی و تدارکات می رود .
در امور نظامند شده موثر بر هدف ادبیات کمک های همسایگان واقعه و تبلیغ رفتار بی نظمی زیبنده اموزش و اطلاع رسانی و تکریم انسان نیست .
همین تصاویر ی اشپزی سنتی زنان روستایی برای امداگران هلا احمر منابع تصویری است که بعضی در خارج جایزه کشف فقر و سو مدیریت د در ایران می گیرند.
مهدی
|
-
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
4
3
باز هم در سخترین شرایط دلاوران سپاه و ارتش وارد میدان شدند درود بر این دلاوران
ناشناس
|
-
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
0
1
روحشان شاد و قرين رحمت الهي . واقعا دردناك است .
ناشناس
|
-
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
5
4
سپاه وارتش مکمل هم هستند وباید به وحدت وباهم بودن آنها فکر کرد عده ای در تلاش هستند انشقاق بین این دونیرو ایجادکنند که فکر خطرناکی است.درود برهمه کسانی با هرلباسی که با اعتقاد به کشور وملتش خدمت می کندفرقی بین سپاه وارتش نیست همه برادرند
امید
|
-
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
5
4
درود وسلام بر ارتش وسپاه وبسیج وتمامی کسانی که به کشور ایران خدمت رسانی می کنند
سرباز اسلام
|
-
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
0
5
من یک پاسدارم ولی انصافاً به این ارتشیان جان برکف افتخار می کنم
شما مایه افتخار نظام هستید و مردم به وجود شما افتخار می کنند
شما دل رهبرمان را شاد می کنید و ما برایتان شادی آرزومندیم
قاسم سالمی از بوشهر
|
-
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
1
1
ضمن تسلیت این حادثه دلخراش به خانواده های بازماندگان ازتمام عوامل دست اندر کار که شبانه روز درتلاش پیدا کردن اجساد بودند از هر قشر وگروه نهایت سپاس به عمل می آید ارتش وسپاه ودیگر اقشار کنار هم نشانه وحدت واخوت است
مسلم
|
-
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
0
1
کودکان عاشق این بازی قاِیم موشک
ایلیا دردل کوه رفته وپنهان شده است
فریور
ایران تسلیت....
رضا
|
-
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
0
2
هواپیما 20سال پیش از رده خارج شده بود نه حالا از رادار خارج شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
0
2
خداحافظ ای همنشین همیشه خداحافظ ای داغ بر دل نشسته
تو تنها نمیمانی ای مانده بی من تو را میسپارم به دل های خسته
اگر سبز رفتی اگر زرد ماندم خداحافظ ای نو بهار همیشه.

دل خسته و زرد رو اما پیگیر پیشگیری از تکرار
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین