کد خبر: ۵۰۹۹۴۰
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۸
سفیر ایران در لندن اعلام کرد

اتخاذ تصمیمات مهم توسط ایران و انگلستان برای پایان دادن به بحران یمن

بعیدی نژاد با اشاره به سفر عراقچی به لندن با بیان اینکه ٢ کشور تصمیمات مهمی برای پایان دادن به بحران یمن اتخاذ کردند، گفت: ایران مخالفت شدید خود را نسبت به درج بندی در محکومیتش در پیش نویس پیشنهادی درباره یمن در شورای امنیت اعلام کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
حمید بعیدی‌نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن امشب در صفحه تلگرامش با اشاره به سفر سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه به لندن نوشت: سفر آقای دکتر عراقچی به انگلیس برای انجام دومین دور گفتگوهای جامع سیاسی بین دو کشور در شرایط حساس جهانی و منطقه ای از اهمیت زیادی برخوردار بود. با توجه به تحولات برجام از یک طرف و مذاکرات مهمی که در سطح شورای امنیت سازمان ملل متحد و در سطح قدرتهای بزرگ جهانی و منطقه ای برای پایان دادن به بحران یمن از سوی دیگر وجود دارد، دو طرف تلاش می کنند که با هماهنگیهای بیشتر امکان تاثیر گذاری اقدامات جمعی را بالا ببرند.

وی افزود: در خصوص برجام البته ایران و انگلیس هر دو بر حفظ اعتبار برجام و مخالفت با هر گونه تغییر برجام به هر صورتی که توسط ترامپ پیشنهاد میشود اتفاق نظر دارند که در این مسیر مشورتهای مهمی نیز برای نحوه برخورد با مخاطرات برجام بین دو طرف صورت گرفت. در این میان آنچه روشن است این است که اختلاف انگلیس و کشورهای اروپایی با آمریکا در این زمینه جدی است. 

بعیدی نژاد ادامه داد: البته وقتی به مباحث مربوط به تحولات منطقه ای می رسد تفاهم دو طرف کامل نیست و دو کشور اختلاف نظرات مهمی با یکدیگر دارند. اما در عین حال با توجه به اشتراک نظر دو کشور مبنی بر ضرورت پایان هر چه سریعتر جنگ یمن که به یک جنگ تمام عیار غیر انسانی انجامیده است، ایران و انگلیس تصمیمات مهمی در خصوص اقدام به پایان دادن به بحران اتخاذ کردند.

وی بیان کرد: ایران در این میان مخالفت شدید خود را نسبت به درج بندی در محکومیت ایران در پیش نویس پیشنهادی مورد بحث در خصوص یمن در شورای امنیت اعلام کرد که قرار شد مشورتهای فشرده دو طرف برای حل مشکل ادامه یابد. 

سفیر ایران افزود: در خصوص مباحث مختلف روابط دوجانبه از جمله ارتقاء همکاریهای تجاری، بانکی و کنسولی نیز مباحث خوبی صورت گرفت که امید است نتایج آن در آینده برای گسترش روابط اقتصادی دو کشور مفید باشد. 

وی نوشت: آقای دکتر عراقچی همچنین در این سفر با انجام یک سخنرانی موثر در چتم هاوس که بیشتر بر برجام متمرکز بود و سپس با حضور در پارلمان انگلیس مواضع کشورمان در خصوص مباحث مختلف منطقه ای و جهانی را برای نمایندگان مجلس و کارشناسان ارشد اندیشکده ها تشریح کردند.

سفیر ایران عنوان کرد:در مجموع باید گفت گفتگوها در این سفر، بسیار صریح، بدور از تعارفات و دقیق بود و دو طرف اقدامات مشخصی را برای حل برخی از نگرانیهای مشترک اتخاذ کردند. بی شک تحقق این تفاهمات نقش مهمی در تسهیل مراودات اقتصادی بین دو کشور و کاهش تنش در سطح منطقه خواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین