کد خبر: ۵۱۰۶۷۸
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱

توئیت حاشیه‌ساز نماینده اصولگرا درباره سوال از روحانی/جزئیات جلسه سپرده‌گذاران با وزارت اطلاعات

معاون پارلمانی رئیس جمهور امروز دوشنبه گفت: تعداد نمایندگان سوال کننده از رئیس جمهور در خصوص موسسات مالی از حد نصاب قانونی برخوردار نیست و موضوع از نظر قانونی حل شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
حسینعلی امیری گفت: براساس قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی ، دکتر کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی، دکتر نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور و دکتر سیف رئیس کل بانک مرکزی در کمیسیون اقتصادی مجلس حضور پیدا کرده و تعدادی از نمایندگان سوال کننده نیز سوالات شان را در خصوص موسسات مالی مطرح کردند و آقایان نیز پاسخ های لازم را ارائه نمودند.

وی تصریح کرد: این جلسه، جلسه سازنده ای بود و فضای حاکم بر آن نیز فضای مثبتی بود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: همچنین، با توجه به فراز دوم ماده 212 قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، تعداد امضاء کنندگان سوال از رئیس جمهور در خصوص موسسات مالی، از حد نصاب قانونی برخوردار نیست. بنابراین، از نظر قانونی موضوع حل شده است.

امیری افزود: دغدغه ما و دغدغه نمایندگان محترم حل مشکلات مردم است و همگی در این مسیر تلاش می کنیم.

در فراز دوم ماده 212 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی آمده است: «پس از یک هفته از طرح سوال در کمیسیون یا کمیسیون ها چنانچه هنوز حداقل یک چهارم کل نمایندگان مجلس از سوال خود منصرف نشده باشند، رئیس مجلس موظف است در اولین جلسه سوال یا سوالات آنان را قرائت و فورا برای رئیس جمهور ارسال کند.»

معاون رئیس جمهور گفت: ما از تعامل با نمایندگان محترم راضی هستیم و معمولا با سوالات ایشان اقناعی برخورد می کنیم و همواره تلاش داریم با نمایندگان مردم به درک مشترک برسیم.

امیری در پاسخ به سوالی در مورد توئیت سیدحسین نقوی حسینی یکی از نمایندگان مجلس و ادعای وی مبنی بر گرو کشی معاونان پارلمانی وزارتخانه ها از نمایندگان سوال کننده از رئیس جمهور، اعلام کرد: ' من راجع به این توئیت با خود ایشان صحبت کردم و پرسیدم کدام یک از معاونان پارلمانی دولت چنین کاری کرده است که ایشان اظهارداشتند من این موضوع را از نماینده دیگری شنیده ام. وقتی از آقای نقوی حسینی پرسیدم از کدام نماینده شنیده اید گفتند الان خاطرم نیست، فکر می کنم و بعدا می گویم چه کسی بود.'

در جلسه نماینده سپرده گذاران و وزارت اطلاعات چه گذشت؟

همچنین تسنیم نوشت: نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه نماینده سپرده‌گذاران و وزارت اطلاعات برگزار شد تا اطلاعاتی که از سوی سپرده‌گذاران مطرح می‌شود موردبررسی قرار گیرد و برخی اطلاعات اعلامی از سوی سپرده‌گذاران قابل‌تأمل بود.

پزشکیان در تشریح آخرین جلسه نمایندگان سه قوه برای بررسی مشکلات مؤسسات مالی و اعتباری، یادآور شد: در جلسه نمایندگان سه قوه بیشتر ارزیابی تصمیماتی که اخذ شده بود انجام شد، چرا که با توجه به شکایات و اعتراضات سپرده‌گذاران مشخص شد که برخی تصمیمات آن‌گونه که باید عملیاتی نشده است.

دومین سوال از روحانی به سرانجام می‎رسد؟

همچنین مهر روز گذشه نوشت: محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دومین سئوال نمایندگان از رئیس جمهور با ۱۰۰ امضا از سوی هیات رئیسه مجلس به کمیسیون اقتصاد ارجاع و اعلام وصول شد.

وی در تشریح محورهای دومین سوال نمایندگان از رئیس جمهور گفت: تعلل دولت در مبارزه جدی با قاچاق کالا و ارز، ادامه تحریم های بانکی علیرغم تعهدات جمهوری اسلامی ایران، بیکاری، رکود اقتصادی، کاهش ارزش پول ملی و نوسانات بازار ارز محورهای اصلی سوال از رئیس جمهور هستند.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین