کد خبر: ۵۱۰۹۹۸
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۱

همه مسئول اجرای عدالتیم

رهبر معظم انقلاب اخیراً فرمودند «در همه‌ زمینه‌ها پیشرفت اتفاق افتاده اما در زمینه‌ عدالت باید کار کنیم و باید از مردم و خدا عذرخواهی کنیم. درباره عدالت مشکل داریم. ان‌شاءالله با همت مردان و زنان کارآمد در این ناحیه هم پیشرفت خواهیم کرد».
آفتاب‌‌نیوز :
اظهارات رهبری برآمده از متن اسلام است، هر روز در قنوت نماز می گوییم «ربنا لا تؤاخذنا ان نسينا او اخطانا»، یعنی اگر فراموش و خطایی کردیم به پیشگاه خدا عذرخواهی می کنیم. در حالات رسول اکرم (ص) نیز آمد که هر روز 70 مرتبه از پیشگاه خدا استغفار می کرد، در صورتی که پیغمبر و معصوم بود.

انسان مثل آیینه می ماند، هر روز گرد و ذره ای روی صفحه او می آید، بنابراین همه ما اشتباه و خطا می کنیم، برای همین راه توبه را پیش پای بشر گذاشته‌اند. در این سی و نه سالی که از عم انقلاب گذشته است، کسی نمی تواند بگوید هیچ اشتباه، خطا و قصوری رخ نداده، قطعا قصور وجود داشته و دارد.

امروز فاصله طبقاتی در همه جا مشاهده می شود، حتی در خانواده های خودمان، بین زن و شوهر، بین برادران و خواهران بی عدالتی است و نمی توان این مسائل را نادیده گرفت. رهبری پیشگام و پیشقدم شدند و اعلام کردند «ما در حوزه عدالت مشکل داریم». امام راحل نیز در مواردی از مردم عذرخواهی کردند. پس نباید برخی این سخن رهبر انقلاب را سوژه کنند و دائم بگویند «عدالت نیست»، سوءاستفاده از این تواضع و حقیقت، یک گناه است و نباید انجام گیرد. این مواضع باید همه ما را واردار کند به تفکر درباره این مسئله که همه درباره مسئله برقراری عدالت خطا کرده‌ایم. قرآن می گوید «خودتان را وارسته و پیراسته ندانید».

رهبر معظم انقلاب با صداقت حقیقتی را بیان کردند؛ حالا هر کسی با خودش باید این مسئله را تطبیق دهد و همه با تواضع و فروتنی خود را کنترل کنند تا انشاءالله جامعه‌ای پاکتر داشته باشیم. جامعه را نباید از هم تفکیک کرد، جامعه از فرد شروع می شود و به خانواده و نهادهای بزرگتر می رسد. اجرای عدالت متولی خاصی ندارد. قرآن می گوید «کسانی که ایمان آوردید همدیگر را بپایید».

مردم، قوه مجریه، قوه قضائیه، قوه مقننه و همه دستگاه ها برای برقراری عدالت باید بپذیرند که مراقب خود و دیگران باشند و اگر خطایی بود، عذرخواهی کنند.

* عضو جامعه روحانیت مبارز تهران
خبرآنلاین 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین