کد خبر: ۵۱۱۴۷۵
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱

بهرام‌نیا: منشور گفت‌وگوی سیاسی نباید حول محور نگاه سیاسی دولت‌ها باشد

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اگر به منشور گفت‌وگوی سیاسی با نگاه فرادولتی و ملی نگاه کنیم منشور خوبی است اما اینکه هر دولتی بخواهد در راستای عملکرد و نگاه خودش این گفت‌وگو را شروع کند، راه به جایی نمی‌برد.
آفتاب‌‌نیوز :
حسن بهرام‌نیا با اشاره به ابلاغ منشور گفت‌وگوی سیاسی از سوی وزارت کشور به همه استانداران در جهت رابطه بین دولت و تشکل‌های سیاسی و صنفی، بیان کرد: اگر به این منشور فارغ از نگاه دولتی و به صورت ملی نگاه کنیم، می‌تواند نتیجه خوبی داشته باشد ولی اینکه هر دولتی بخواهد در راستای عملکرد و نگاه خودش این گفت‌وگو را شروع کند و به گونه‌ای باشد که حول محور نگاه سیاسی و عملکرد دولت باشد قطعا راه به جایی نمی‌برد و به آن نتیجه‌ای که در راستای یک کشور آزاد و دموکراسی است دست نمی‌یابد.

وی در ادامه گفت: ما در نظام جمهوری اسلامی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را شعار اصلی قرار داده‌ایم و این جزئی از نظام اسلامی است لذا گفت‌وگوی احزاب و جریان‌های سیاسی که دارای چارچوب هستند و چارچوب‌ها را رعایت می‌کنند، می‌تواند به اجرای برنامه‌های نظام منجر شود منتهی باید فارغ از نگاه سیاسی دولت‌ها باشد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس، بیان کرد: اگر این گفت‌وگو با نگاهی فارغ از منافع سیاسی و منافع جریان‌ها و احزاب باشد و خروجی‌اش به نفع نظام و در راستای تقویت سیاست‌های نظام باشد، می‌تواند منشور کارآمدی باشد. اگر تضارب افکار صورت گیرد و خروجی آن در راستای تقویت نظام جمهوری اسلامی و رفع مشکلات مردم و کم و کاستی‌ها و پر کردن خلاءها باشد این حرکت خوب بوده و نتیجه خوبی از آن به دست می‌آید. خروجی این گفت‌وگو را می‌توان به عنوان یک برنامه در راستای برطرف کردن مشکلات در عرصه‌های مختلف در کشور استفاده کرد.

وی در پایان گفت: اگر گفت‌وگو فارغ از نگاه‌های سیاسی باشد و همه احزاب و همه گروه‌ها و جناح‌ها در چارچوب معین وارد این عرصه شوند می‌توان گام خوبی برداشت.

منبع: ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین