کد خبر: ۵۱۳۲۱۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۰
به دنبال تعرض یک گروه تندروی مذهبی به سفارت ایران در لندن

ایران سفیر انگلیس را احضار کرد/ واکنش لندن به حادثه تعرض به سفارت ایران

وزارت خارجه کشورمان، سفیر انگلیس در تهران را احضار کرد. در این احضار مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به سفیر انگلیس ابلاغ شد. مدیر کل اروپای وزات امور خارجه خواستار آن شد دولت انگلیس به وظایف خود در حفاظت از دیپلمات ها و اماکن دیپلماتیک عمل نماید و تدابیر حفاظتی را برای اماکن جمهوری اسلامی ایران افزایش دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: به دنبال تعرض تعدادی از افراد وابسته به یک گروه تندروی مذهبی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن، امروز سفیر این کشور توسط مدیر کل اروپای وزارت امور خارجه احضار شد.

وی افزود: در این احضار مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به سفیر انگلیس ابلاغ شد. مدیر کل اروپای وزات امور خارجه خواستار آن شد دولت انگلیس به وظایف خود در حفاظت از دیپلمات ها و اماکن دیپلماتیک عمل نماید و تدابیر حفاظتی را برای اماکن جمهوری اسلامی ایران افزایش دهد.

سفیر انگلیس هم ضمن ابراز تاسف مجدد از وقوع حادثه با تشریح عملکرد پلیس این کشور و دستگیری متعرضان گفت که مراتب را هر چه سریعتر به لندن منتقل و پاسخ های لازم را ارائه خواهد کرد.

در همین حال ، سخنگوی وزارت خارجه انگلیس روز شنبه در واکنش به حادثه تعرض جمعه‌ شب به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن تصریح کرد که این کشور 'وظیفه خود را طبق کنوانسیون ژنو در باره روابط دیپلماتیک بسیار جدی می‌گیرد'.

به گزارش ایرنا، این سخنگو که خواست نامش درج نشود، در پاسخ به سؤال خبرنگار ایرنا در لندن تصریح کرد که ' حفظ امنیت دیپلمات‌ها و اماکن دیپلماتیک در انگلیس برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است.'

شب گذشته چند نفر از هواداران یک فرقه تندروی مقیم انگلیس با بالا رفتن از دیوار سفارت ایران در لندن و ورورد به بالکن سفارت، پرچم ایران را پایین کشیدند.

حمید بعیدی نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در انگلیس با انتشار توییتی در این باره تصریح کرد که دولت انگلیس تعهدی بی قید و شرط به حفظ و مصونیت سفارت کشورمان دارد.

وی افزود: گروه مسئول حمله به سفارت ایران، نماینده یک گروه تندروی شیعه است. آ‌نها با تفسیری فرقه‌گرایانه از شیعه بر اهانت به رهبران بزرگ اهل سنت اصرار دارند.

متعاقباً بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز با اعلام اینکه متعرضان به بالکن سفارت کشورمان در لندن دستگیر شدند از ختم این غائله نمایشی خبر داد و خواستار محاکمه و مجازات آمران و عاملان این اقدام شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: بلافاصله پس از وصول این خبر عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران را به سفیر انگلیس در تهران منتقل کرده و خواهان محافظت کامل پلیس از دیپلمات‌های کشورمان در لندن و برخورد فوری پلیس با مهاجمین شد.

وی افزود: سفیر انگلیس در تهران عذرخواهی رسمی دولت انگلیس را ابلاغ کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
علی رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
0
2
خوب خودمان تا چه حد به حفظ حرمت سفارت خانه های کشور های دیگر پایبند هستیم آقای قاسمی؟
پلیس ما در این گونه موارد چه کرده است؟
هر کس باد بکارد طوفان درو می کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
0
2
چه جالب. از دیوارشون رفتین بالا ، اون موقع که حرف از مصونیت دیپلمات ها و ساختمون سفارت اونا نبود. با هیچکس هم هیچ برخوردی نشد ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
0
2
اشغال سفارت که چیز بدی نیست.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین