کد خبر: ۵۱۳۴۰۴
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰

ادعای نتانیاهو درباره برجام

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با تاکید بر ادعاهای بی‌اساس و واهی خود علیه کشورمان، مدعی شد که برجام منجر به یک رقابت تسلیحاتی خطرناک در منطقه خاورمیانه خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در نشست هفتگی کابینه خود، گفت: بسیاری از کشورهای خاورمیانه پس از آن‌که ایران اجازه غنی‌سازی اورانیوم پیدا کرد، خواهان داشتن چنین اجازه‌ای نخواهند شد.

به گزارش روزنامه تایمز آو اسرائیل، نتانیاهو پس از انتشار گزارشاتی مبنی بر این‌که وی در دیدار با رییس‌جمهور آمریکا به او درباره فروش راکتور هسته‌ای به عربستان سعودی هشدار داده است، مدعی شد که توافق هسته‌ای با ایران با شکل کنونی خود می‌تواند منجر به یک رقابت تسلیحات هسته‌ای خطرناک در خاورمیانه شود.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، تلاش‌های نتانیاهو برای جلوگیری از دستیابی سعودی‌ها به فناوری غنی‌سازی اورانیوم در حالی انجام می‌شود که روابط ریاض و تل‌آویو به تازگی رو به بهبود رفته است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین گفته بود که در جریان سفرش به نیویورک، از وی خواسته شده بود تا موضعش را درباره خواست کشورهای خاورمیانه برای دستیابی به غنی‌سازی اورانیوم اعلام کند. وی گفت که در پاسخ به این سوال گفته بود که چرا آنها چنین درخواستی دارند.

نتانیاهو در ادامه گفت که به مقامات آمریکایی توضیح داده که دلیل درخواست دیگر کشورهای خاورمیانه برای داشتن غنی‌سازی این است که ایران تحت توافق هسته‌ای اجازه غنی‌سازی اورانیوم دارد.

وی همچنین گفت: بهترین راه برای جلوگیری از هسته‌ای شدن خاورمیانه این است که یا توافق با ایران اصلاح و یا به طور کامل لغو شود. این تنها جلوگیری از گسترش ناگزیر فناوری هسته‌ای و تسلیحات هسته‌ای در خاورمیانه است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که همواره از مخالفان سرسخت توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 بوده است، در سفر هفته گذشته‌اش به واشنگتن بارها تاکید کرد که از موضع دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا در قبال توافق هسته‌ای حمایت می‌کند. ترامپ در آخرین تصمیم‌گیری خود درباره توافق هسته‌ای از اروپا و کنگره خواست تا این توافق را به گونه مورد نظر وی اصلاح کنند در غیر این صورت واشنگتن از توافق خارج خواهد شد.

به گزارش ایسنا، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حالی ادعا می‌کند توافق هسته‌ای به ایجاد رقابت تسلیحاتی در خاورمیانه منجر خواهد شد که این رژیم غاصب تنها دارنده ذرات هسته‌ای در این منطقه به شمار می‌آید در حالیکه هرگز آن را به طور رسمی نپذیرفته است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین