کد خبر: ۵۱۳۵۹۶
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸

از سطح زندگی آیت‌الله جنتی خبر دارید؟

رئیس فراکسیون روحانیت مجلس گفت: از نزدیک با زندگی شخصی آیت‌الله جنتی آشنا هستم و اطلاع دارم که سطح زندگی ایشان از سطح زندگی طلبه‌های معمولی هم پایین‌تر است.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در خصوص درخواست کناره‌گیری آیت‌الله جنتی از امامت جمعه تهران و موافقت مقام معظم رهبری با این درخواست اظهار داشت: در مورد آیت الله جنتی اگر نگوییم ایشان در کنار حضرت امام (ره)، مقام معظم رهبری و شخصیت‌های تراز اول انقلاب، شخصیتی بی‌نظیر در انقلاب است بلکه باید روشن عرض کنم که از شخصیت‌های کم نظیر انقلاب هستند.

اهم اظهارات ذوالنوری به شرح زیر است:

*آیت‎الله جنتی دارای صفاتی همانند تقوا، علم، عمل به علم و شجاعت هستند، ایشان عالم به معنی واقعی هستند و عالِمی با عمل هستند که تا به چیزی عمل نکنند، آن را به زبان نمی‌آورند.

زندگی قبل و بعد از انقلاب ایشان تغییری نکرده است و همان وضع زاهدانه‌ای که پیش انقلاب داشته‌اند، اکنون نیز بعد از این سمت‌ها، مسئولیت‌ها و فعالیت چندین دهه‌ای در زندگی ایشان حاکم است و سطح زندگی ایشان از سطح زندگی زیر متوسطی که قبل از انقلاب داشته‌اند تغییری نکرده است.از نزدیک با زندگی شخصی ایشان آشنا هستم و اطلاع دارم که سطح زندگی ایشان از سطح زندگی طلبه‌های معمولی هم پایین‌تر است.

* آیت‌الله جنتی در دفاع از انقلاب، نظام اسلامی، ارزش‌ها، اصول و مبانی از مصادیق " وَلا یَخافونَ لَومَةَ لائِمٍ" هستند و از سرزنش هیچ کس ترسی ندارند. برخی مسئولان ممکن است از انقلاب دفاع کنند، ولی تا جایی این کار را انجام می‌دهند که برای خودشان ضرری نداشته باشد و در جایی ممکن است انقلاب را سپر خود قرار دهند و برای تبرئه خودشان انقلاب را زیر سوال ببرند.

* با توجه به کهولت سن آیت‌الله جنتی و اقتضای کاهش سطح فعالیت، خود ایشان به درستی تشخیص دادند و از امامت جمعه تهران کناره‌گیری کردند، زیرا برای ایراد خطبه‌های نماز جمعه، کسانی هستند تا این تریبون را فعال نگهدارند و ایشان با توجه به کهولت سن، قدری از انرژی را بهتر است در شورای نگهبان و جا‌هایی دیگر مصرف کنند. مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام خیلی وقت نمی‌گیرد، ولی شورای نگهبان بسیار اساسی و مهم است و ایشان بعد از این مدت، حق دارند که از یکی از این سنگر‌ها درخواست بازنشستگی کنند و همین که ایشان تا اینجا به این حد استوار و خستگی ناپذیر آمده، بسیار جای تقدیر است. یقین دارم کنار رفتن ایشان از خستگی نیست، بلکه ممکن است جسم در همه عرصه‌ها همراهی نکند.

منبع: میزان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین