کد خبر: ۵۱۴۰۳۲
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹

طرحی جامع برای نجات، بیکارترین استان کشور

چهارمحال و بختیاری به عنوان بیکارترین استان کشور جایگزین کرمانشاه شد. اقبال عباسی (استاندار چهار محال و بختیاری) طرح جامع گردشگریِ این استان را مهمترین راه برون رفتِ این استان از معضل بیکاری می‌داند و از هیئت دولت درخواست دارد هرچه زودتر این طرح را بررسی و تصویب کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
در مجموع ۳۱ استان کشور، در حال حاضر استان سمنان با نرخ بیکاری ۷.۱ درصد دارای کمترین نرخ بیکاری است. همچنین استان چهارمحال و بختیاری با نرخ بیکاری ۱۸.۳ درصدی به عنوان بیکارترین استان کشور محسوب می‌شود و پس از آن استان کرمانشاه با نرخ بیکاری ۱۸ درصدی دارای بیشترین جمعیت بیکار در سطح کشور است.

اقبال عباسی با اشاره به این مسئله گفت: چندین ماه است که طرح جامع گردشگری استان چهارمحال و بختیاری تدوین شده است. این طرح از جمیع جهات فرهنگی، اقتصادی، حتی مسائل سیاسی و سایر مسائل زیرساختی می‌تواند کمک‌رسانِ استان باشد. هم‌چنین این طرح نسبت به مزیت‌های نسبی استان از چندین ماه پیش مطالعه و طرح‌ریزی‌شده و به عنوان طرح جامع گردشگری استان چهارمحال و بختیاری تدوین شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تأکید بر لزومِ توجهِ هیئت دولت به این طرح و تصویب هرچه زودتر آن افزود: این طرح چندین ماه است که به هیئت دولت فرستاده شده ولی هنوز تصویب نشده است. به خاطر تأکیدی که آقای رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت بر مساله گردشگری داشت؛ از آقای مونسان خواسته‌ایم که نظر ویژه‌ای نسبت به این طرح داشته باشد. وقتی طرح در هیئت دولت تصویب شود طبیعتاً اعتبارات لازم هم برایش درنظر گرفته می‌شود.

وی درباره‌ی این طرح توضیح داد و گفت: در این طرح، مناطق مختلف گردشگری استان پیش‌بینی شده است. اینکه در کدام نقطه چه فعالیتی باید انجام شود در آن آمده است. این طرح مشخص می‌کند که در چه منطقه‌ای چه طرح توریستی را می‌شود اجرا کرد.

وی با اشاره به نرخ بالای بیکاری در این استان، توجه ویژه‌ی هیئت دولت به این طرح را ضروری دانست و ادامه داد: متاسفانه استان چهار محال بختیاری استان پُربیکاری‌ است. می‌شود گفت این استان، در زمینه بیکاری رتبه اول را در کشور دارد. از طرفی دیگر مثل سابق، همه اشتغال‌ها در حوزه صنعت و کشاورزی نیست. امروزه 50 درصد از اشتغال‌ها در حوزه خدمات است. لذا رفته رفته حوزه خدمات و گردشگری اهمیت پیدا می‌کند و استان ما با توجه به ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی‌اش و همچنین باتوجه به اینکه عده بیکاران در این استان بسیار زیاد شده؛ توجه به حوزه‌ی گردشگری می‌تواند راه‌‌گشا باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این طرح در صورتی که تصویب و به ما ابلاغ شود، اعتبار برای آن پیش‌بینی می‌شود و آن را وارد مرحله‌ی اجرایی می‌کند. آقای مونسان در حال حاضر، به ما قول داده‌اند که این طرح را تعقیب کرده و در تعطیلات نوروز هم به استان چهار محال و بختیاری سفر کنند و آنجا از نزدیک شرایط را ببینند و بسنجند. اهمیت موضوع بسیار بالاست و امیدواریم به زودی ترتیب اثر داده شود.

ایلنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین