کد خبر: ۵۱۴۱۸۸
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴

دفترچه بیمه سلامت در بخش بستری در کرمان حذف شد

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: با تلاش بیمه سلامت ایران و همکاران حوزه آی تی وزارت بهداشت، استان کرمان موفق به حذف دفترچه بیمه سلامت در بخش بستری شد و از امروز صبح این امر عملیاتی شده و مردم در مراجعه به مراکز بستری نیازی به دفترچه بیمه نخواهند داشت.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر «محمد جعفری» صبح امروز 24 اسفندماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در استان کرمان کمترین اعتراضات را در زمینه طرح تحول سلامت داریم و فضای آرامی در راستای ارائه خدمات درمانی به مردم همراه با تشریک مساعی سکان داران حوزه سلامت به ویژه 5 دانشگاه علوم پزشکی استان حفظ شده است.

وی با بیان این‌که بیش از 9 میلیون بار مراجعه مردم برای دریافت خدمات تشخیصی درمانی در استان در سال جاری صورت گرفته است، تصریح کرد: با تلاش بیمه سلامت ایران و همکاران حوزه آی تی وزارت بهداشت، استان کرمان موفق به حذف دفترچه بیمه سلامت در بخش بستری شد و از امروز صبح این امر عملیاتی شده و مردم در مراجعه به مراکز بستری نیازی به دفترچه بیمه نخواهند داشت.

وی تصریح کرد: چرخه سلامت الکترونیک در بازار سلامت با حذف دفترچه کامل شد و این حرکت بسیار تحول گرایانه و در راستای اقتصاد مقاومتی و بهینه سازی مصرف منابع در حوزه سلامت است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به این‌که یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی، بهره‌وری بالاتر از منابع موجود است، گفت: استفاده از کاغذهای دفترچه بیمه چه در مراحل تولید، نگهداری و جمعه آوری نسخه های کاغذی از سطح مراکز درمانی و انبار و بازگشت به چرخه تولید کاغذ در کشور هزینه های بسیار گزافی را به سازمان بیمه سلامت تحمیل می‌کرد و این بخش کوچکی از بهره‌وری منابع موجود است که دفترچه کاغذی حذف شود.

وی افزود: هدف بیمه سلامت، تولید ابزار جایگزین برای دفترچه بیمه نیست و قصد داریم با استفاده از کارت ملی که هویت ایرانیان است، خدمات تشخیصی درمانی را در موقع نیاز ارائه و در چرخه الکترونیک ویزیت و دارو و خدمات موردنیاز را دریافت و هزینه ها توسط بیمه نیز در این روند پرداخت شود.

جعفری گفت: جلوگیری از سوءاستفاده از دفترچه‌های بیمه و حفظ سوابق بیماری بیمه‌شدگان در بانک‌های اطلاعاتی از دیگر مزایای حذف دفترچه بیمه است و بیش از هفت بانک اطلاعاتی کشور پشت این سامانه وجود دارد.

وی با اشاره به برنامه‌های سال آینده در بیمه سلامت استان کرمان عنوان کرد: مهم ترین برنامه ما برای عموم مردم، با توجه به محدودیت منابع حوزه درمان در کشور و لزوم تقسیم منابع به گونه ای که در طول سال مردم دچار مشکل نشده و در موقع نیاز از خدمات بیمه ای بهره مند شوند، رویکرد توانمندسازی عمومی جامعه در مراجعه به مطب ها و مراکز درمانی سرپایی و بستری است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: برای مدیریت منابع به اصحاب رسانه بسیار امیدوار هستیم و معتقدیم که رسانه ای کردن دغدغه ها و به اشتراک گذاشتن آن با بین بیمه شدگان و موسسات درمانی و بیمه به عنوان سه ضلع مثلث ارائه خدمات سلامت در ایران موجب رفاه هر چه بیشتر بیماران و یا پیشگیری از بروز بیماریها می شود که موجب ارتقاء شاخص های سلامت است.

وی افزود: تلاش می‌کنیم ببینیم رویکرد بیماری‌ها در استان به کدام سمت است و با همکاری متولیان حوزه سلامت، خیران و دانشگاه‌های علوم پزشکی و غیرپزشکی استان، می‌توانیم طوری برنامه ریزی کنیم که همزمان با تغییر جهت بار بیماری ها، برنامه های ماه به ماه را به گونه ای اجرا کنیم که در طول سال با حرکت بین بخشی و استفاده از معلمان بهداشت مدارس، رابطان و داوطلبان سلامت در نقاط روستایی و شهری با اصلاح هرچه بهتر سبک زندگی، افزایش ورزش و تحرک بدنی، کاهش اضطراب‌های محیطی، اصلاح الگوی تغذیه خانواده‌ها و تقویت امید و نشاط در جامعه بتوانیم از بروز برخی بیماری‌ها که مستقیماً به این چهار عامل بستگی دارند، جلوگیری کرده و آن را کاهش بدهیم.

به گزارش ایسنا، جعفری یادآور شد: براساس پلن‌های اجرایی که با برنامه‌های سلامت محور گذاشته‌ایم، پیش‌بینی می‌کنیم که در هر روز یک هزار نفر مراجعه برای دریافت خدمات پزشکی را کاهش بدهیم و در صورت تحقق این امر، بیش از 120 میلیارد تومان در حوزه بیمه صرفه‌جویی و قریب به نصف این مبلغ در پرداخت از جیب بیماران صرفه‌جویی می شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین