کد خبر: ۵۱۴۳۶۱
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵

طارم، محل تلاقی دو گسل اصلی زلزله است

فرماندار شهرستان طارم گفت: طارم در محل تلاقی دو گسل اصلی زلزله قرار دارد که با این اوصاف در صورت بروز این حادثه طبیعی، صد درصد این شهرستان در معرض آسیب زلزله خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز :
علی باقری در جلسه هماهنگی مدیریت بحران شهرستان طارم با بیان اهمیت نقش آموزش در خصوص شرایط بحرانی، گفت: حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی مثل زلزله قابل پیش‌بینی نیست، لذا افزایش توانمندی و حفظ آمادگی مسئولان و مردم به‌منظور رویارویی با حوادث جهت مقابله، یک اصل مهم و ضروری است.

وی تاکید کرد: ادارات و دستگاه‌های متولی باید به آموزش و فرهنگ‌سازی همواره توجه داشته باشند و با ارائه آموزش لازم و نیز برگزاری مانورهای نمادین و تمرینات کامل، شهروندان را برای رویارویی با شرایط نامطلوب آماده کرده و زمینه کاهش میزان آسیب‌پذیری را فراهم و تمهیداتی را در افزایش امکانات کمک‌رسانی و امدادی در شهرستان اتخاذ کنند.

باقری با اشاره به حادثه‌خیز بودن شهرستان طارم، عنوان کرد: این شهرستان مورد تهدید سه حادثه طبیعی مهم است که در سال‌های قبل و در گذر تاریخ نیز این حوادث اتفاق افتاده است.

وی در ادامه با اشاره به زلزله سال 69 شهرستان طارم، افزود: شهرستان طارم در محل تلاقی دو گسل اصلی زلزله قرار دارد که با این اوصاف در صورت بروز این حادثه طبیعی صد درصد این شهرستان در معرض آسیب زلزله خواهد بود، لذا ضروری است مسئولان مربوطه در جهت آموزش مردم، برگزاری مانورها و مهمتر از همه در بحث مقاوم‌سازی ساختمان‌ها تمام تلاش خود را به کار گیرند.

فرماندار شهرستان طارم، سیل را به‌عنوان دومین حادثه طبیعی مهم طارم برشمرد و اظهار کرد: شهرستان طارم به لحاظ موقعیت جغرافیای، نوع پوشش گیاهی و توپوگرافی خاص خود بر اثر بارندگی‌های شدید همیشه در معرض سیل قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در مورد پیشگیری از خسارات سیل، افزود: در گذشته سیل، آسیب جدی به کشاورزان و بافت‌های شهری و روستایی این شهرستان وارد کرده است که خوشبختانه با ارزیابی نقاط خطر و انجام اقدامات اصلاحی و کنترلی ازقبیل احداث کانال‌های هدایت سیلاب‌ها و احداث سیل بندها تا حد زیادی با این حادثه طبیعی مقابله شده و باید کماکان این رویه در شهرستان ادامه‌دار باشد.

باقری، آتش‌سوزی مراتع شهرستان را از حوادث مهم دیگر شهرستان دانست و بیان کرد: از کل مساحت 224 هزار هکتاری شهرستان طارم کمتر از 50 هزار هکتار از این شهرستان، اراضی مستثنیات و در اختیار مردم است و مابقی آن جز اراضی ملی و منابع طبیعی است.

این مسئول، حفاظت از منابع‌طبیعی را امری مهم و ضروری قلمداد کرد و افزود: در مورد کاهش آتش سوزی مراتع در شهرستان طارم پیشرفت قابل ملاحضه ای را داشته‌ایم به طوری که در سال قبل 1000 هکتار از مراتع شهرستان طعمه حریق شد که این میزان به 233 هکتار آتش‌سوزی مراتع در سال‌جاری کاهش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: مقرر شده با ساماندهی افراد بومی در مناطق دارای مراتع در معرض خطر در سال 97 در بحث مدیریت اطفا حریق اقدامات کنترلی مناسبی داشته باشیم.

فرماندار شهرستان طارم، آفت‌های کشاورزی، خشکسالی و بحران آب و تصادفات جاده‌ای را از دیگر بحران‌های موجود در شهرستان بر شمرد و تصریح کرد: مدیریت بحران شهرستان برای این قبیل حوادث و بحران‌ها اقدامات پیشگیرانه مناسبی را درنظر گرفته و در حال انجام آن است.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه افزود: با توجه به مشکلات پیش آمده در بحث توزیع برق شهرستان طارم در سالهای اخیر، با توجه به اقدامات انجام گرفته تا پایان سال 97 معضل افت ولتاژ برق در شهرستان طارم حل خواهد شد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین