کد خبر: ۵۱۴۴۷۴
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
طی یک عملیات ضربتی از سوی پلیس آلمان انجام شد

تخلیه ساختمان خالی سابق سفارت ایران در آلمان از حضور افراد ماجراجو

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: با پیگیری‌های انجام شده از سوی نمایندگی ایران در آلمان و طی یک عملیات ضربتی از سوی پلیس این کشور، افراد ماجراجویی که چند روزی بود در ساختمان خالی سابق سفارت ایران در بُن سکنی گزیده بودند، از این ساختمان تخلیه شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
بهرام قاسمی با اعلام مطلب فوق گفت: با تخلیه این ساختمان، محل مذکور به سرکنسولگری ایران در فرانکفورت تحویل داده شده است.

وی با بیان این که 4 نفری که در این ساختمان خالی اتراق کرده بودند، تلاش داشتند مدتی طولانی در این ساختمان باقی بمانند، خاطرنشان کرد: با انجام اقدامات حقوقی و شکایت نمایندگی ایران در آلمان ، مسئولان شهر بن این موضوع را پیگیری کردند و طی یک عملیات ضربتی از سوی پلیس این ساختمان تخلیه شد .

 بر اساس این گزارش ، بعد از تغییر پایتخت آلمان از شهر بن به برلین و انتقال سفارت ایران از این شهر به برلین، ساختمان سفارت ایران در شهر بن خالی باقی مانده و از آن استفاده خاصی نمی‌شود. با توجه به این موضوع چند روز پیش تعدادی از افراد ماجراجو و سوء استفاده‌گر در این شهر  به داخل این ساختمان ورود پیدا کرده‌ و در آن اتراق کرده‌ بودند.

سخنگوی وزارت خارجه نیز هفته گذشته در نشست خبری خود با تایید این موضوع گفت : به محض اطلاع از این موضوع نمایندگی‌های ما در آلمان ورود پیدا کرده‌اند  و با پلیس و مقامات شهرداری این شهر برای حل این موضوع رایزنی و گفت‌وگو کردند .

وی ادامه داد: امیدواریم بر اساس تفاهماتی که انجام شده و قول‌هایی که از سوی مقامات آلمانی داده شده زودتر این موضوع فیصله پیدا کند.

قاسمی تصریح کرد : این ساختمان در مالکیت ایران است .

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین