کد خبر: ۵۱۴۷۰۲
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱
آخوندی خبر داد

ارائه اساسنامه قطارهای حومه‌ای به دولت/ اتصال همه استان‌ها به شبکه ریلی

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های گسترده برای توسعه راه‌آهن در دولت‌های یازدهم و دوازدهم اظهار کرد: با پیشنهادی که بنده به رئیس جمهوری ارائه کرده‌ام، امیدواریم تا پایان دولت فعلی تمام مراکز استان به شبکه ریل متصل شوند.
آفتاب‌‌نیوز :
عباس آخوندی در مراسم وارد شدن ناوگان جدید به شبکه ریلی کشور تصریح کرد: خوشبختانه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم اقدامات قابل توجهی برای توسعه شبکه ریلی انجام شده است. هر چند که ریل در قیاس با جاده شرایط چندان مطلوبی نداشت، اما با سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در حال حاضر می‌توانیم از رکوردهای جدید در این زمینه صحبت کنیم.

وی ادامه داد: تنها در سال ۱۳۹۶ راه‌آهن ۷۰۰ کیلومتر و شرکت ساخت ۵۱۶ کیلومتر ریل‌گذاری جدید انجام داده‌اند که این عدد در قیاس با سال‌های قبل یک رکورد بسیار بزرگ به حساب می‌آید. خوشبختانه تعدادی از استان‌های باقی مانده به شبکه ریلی متصل شده‌اند و امیدواریم همین روند تا پایان دولت جاری برای تمام استان‌های دیگر اجرایی شود. راه‌آهن با وجود تمام این اقدامات تنها ۱۰ درصد از سهم حمل و نقل کشور را در اختیار داشته و ما باید با پیگیری‌های جدی این سهم را افزایش دهیم.

آخوندی درباره آخرین وضعیت توسعه قطارهای حومه‌ای نیز اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های ما در طول سال‌های گذشته افزایش توان قطارهای حومه‌ای در کلانشهرهای ایران بوده است. تقریبا در تهران سالانه چند صد میلیون سفر میان شهرهای حومه‌ای انجام می‌شود که اگر ما می‌توانستیم سهم قطار را از این سفرها افزایش دهیم، بخش قابل توجهی از دغدغه‌های کشور در این زمینه حل می‌شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای گسترش نفوذ راه‌آهن در عرصه حومه‌ای ایران تاکید کرد: خوشبختانه ما در طول ماه‌های گذشته تاسیس شرکت قطارهای حومه‌ای را به شکل جدی پیگیری کردیم و صبح امروز اساسنامه این شرکت رسما به هیات وزیران ارائه شد. اگر که قطارهای حومه‌ای در ایران گسترش می‌یافت امروز شهرهای حومه‌ای ایران نه محلی سخت برای زندگی که بهترین گزینه و انتخاب برای مردم بوده‌اند از این رو ما به دنبال این هستیم که نقش این قطارها در زندگی ایرانی‌ها افزایش پیدا کند.

آخوندی درباره برنامه‌ریزی راه‌اهن برای سفرهای نوروزی نیز گفت: راه‌آهن برای این ایام ۶۴۰ رام قطار آماده کرده که افزایشی ۱۵ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. در کنار آن تعداد صندلی‌ها نیز با افزایش ۱۳ درصدی به بیش از یک میلیون و ۸۷۰ هزار رسیده. راه‌آهن با وجود همه دشواری‌ها ۶.۵ درصد افزایش مسافر داشته و پیش‌بینی می‌کنیم که این روند مطلوب سال آینده نیز ادامه یابد.

به گزارش ایسنا، وی خاطرنشان کرد: آینده حمل و نقل ایران برای ایمن‌شدن و دوستی با محیط زیست باید به سمت استفاده از ریل حرکت کند و از این رو دولت تمام تلاش خود را می‌کند که توسعه این بخش با قدرت بیشتری ادامه یابد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین