کد خبر: ۵۱۴۷۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۷

ضریب بازیافت میادین سپهر و جفیر ۱۰ تا ۱۵ درصد پیش‌بینی شده است

معاون مهندسی و توسعه شرکت ملی نفت با اشاره به کاربست روش‌های افزایش ضریب بازیافت از میادین سپهر و جفیر توسط شرکت انرژی پاسارگاد، گفت: افزایش ضریب بازیافت از این میادین بین ۱۰ تا ۱۵ درصد پیش‌بینی شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
غلامرضا منوچهری در مراسم امضای قرارداد توسعه و بهره‌برداری میادین نفتی سپهر و جفیر بین شرکت‌های ملی نفت ایران و گسترش انرژی پاسارگاد با اشاره به امضای قرارداد توسعه میادین نفتی با یک شرکت ایرانی، اظهار کرد: امروز با امضای قرارداد با یک شرکت ایرانی، وزارت نفت به خواست دیرین ملت ایران مبنی بر اینکه یک پروژه نفتی از اکتشاف تا تولید به یک شرکت ایرانی واگذار شود، پاسخ داد.

وی با بیان اینکه در قرارداد مذکور ۵۰ درصد از تولید در قالب افزایش بازیافت است، تصریح کرد: شرکت گسترش انرژی پاسارگاد قادر به اجرای این طرح در قالب IPC است.

معاون مهندسی و توسعه شرکت ملی نفت از ۲۰ ساله بودن مدت قرارداد مذکور خبر داد و گفت: قرار است میدان‌های سپهر و جفیر که دارای مخزن مرتبط هستند، به صورت یک‌پارچه توسعه داده شوند و به تولید روزانه ۱۱۰ هزار بشکه برسند.

منوچهری با اشاره به میزان سرمایه‌گذاری این قرارداد گفت: میزان سرمایه‌گذاری این قرارداد که ۲.۴ میلیارد دلار است، بسیار قابل توجه است.

وی با بیان این که پروژه توسعه میدان‌های سپهر و جفیر دارای چند ویژگی است، توضیح داد: در این پروژه قرار است عملیات EOR و IOR انجام شود و به مخازن ۴۰ تا ۵۰ هزار بشکه آب و ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون فوت مکعب گاز تزریق شود.

به گزارش ایسنا، معاون مهندسی و توسعه شرکت ملی نفت با بیان این که سه درصد از عواید میدان، سهم شرکت انرژی پاسارگاد می‌شود، گفت: میزان بازیافت از این میدان بین ۱۰ تا ۱۵ درصد تا انتهای دوره قرارداد پیش‌بینی شده است. این شرکت برای این منظور ممکن است از مشاوران خارجی کمک بگیرد.

منوچهری با بیان این که تولید اولیه از میادین سپهر و جفیر ۳۰ ماه بعد خواهد بود، گفت: فرایند بازپرداخت از همان زمان آغاز خواهد شد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
0
0
از نظر بنده که 15 سال سابقه کار در مهندسی نفت دارم و هر دو میدان را کاملا می شناسم، تمام موارد مطرح شده در این خبر صرفا رویا پردازی عده ای بی سواد است. ما تا کی میخواهیم با عوام فریبی کشور را اداره کنیم؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین