کد خبر: ۵۱۴۸۶۶
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۵

حقوق و عیدی کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران پرداخت شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پرداخت حقوق و عیدی کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
«علی ربیعی» عصر دوشنبه در صفحه توییتر خود نوشت: با تلاش مجدانه همکارانم در دولت (استاندار خوزستان و وزیران اموراقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت) و پیگیری های نمایندگان اهواز (آقایان الباجی، یوسفی و ساری) حقوق و عیدی کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران پرداخت شد. 

 در چند هفته گذشته برخی کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز با تجمع روبروی استانداری خوزستان، پرداخت مطالبات خود را خواستار بودند.

کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران (اهواز) از آغاز اسفندماه در اعتراض به وضعیت این شرکت دست از کار کشیده بودند.

کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران گلایه داشتند در حالی به روزهای پایانی سال نزدیک می شوند که هنوز حقوق ماه های دی و بهمن را دریافت نکرده اند.

هیچ یک از مسئولان گروه ملی صنعتی فولاد ایران حاضر به گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره این اعتراض ها نشده بودند.

در آذرماه امسال نیز قطعه سازانی که با این شرکت همکاری داشتند در 2 مقطع به دلیل مطالبات سنگین خود از این شرکتٰ دست به اعتراض زدند و خواهان تسویه طلب خود شدند.

کارگران شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران در خرداد و مردادماه امسال نیز در اعتراض به حقوق معوق خود تجمعاتی را برگزار کردند.

گروه ملی صنعتی فولاد با حدود سه هزار و 500 شاغل، یکی از قطب های تولید فولاد کشور است که در سال 1389 با تولید یک میلیون و 360 هزار تن محصول نهایی و 300 هزار تن فولاد خام، بالاترین رکورد تولید را در کشور داشت.

این شرکت در سال 1388 به بخش خصوصی واگذار و به یکی از شرکت های زیرمجموعه گروه امیر منصور آریا تبدیل شد اما پس از کشف فساد مالی و اختلاس سه هزار میلیارد تومانی در این مجموعه و ارتباط آن با 2بانک بزرگ کشور، در سال 1390 مدیریت آن به طور موقت در اختیار دادگستری قرار گرفت.

بلاتکلیفی این شرکت موجب زیان انباشته در این مجتمع عظیم فولادی شده است.

به گزارش ایرنا، اسفندماه پارسال مالکیت این شرکت به بانک ملی ایران واگذار شد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین