کد خبر: ۵۱۴۸۶۷
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۵

اردوغان عراق را هم تهدید کرد

اردوغان ضمن اعلام جبهه جدید جنگ ارتش این کشور در سوریه هشدار داد که اگر بغداد در پاکسازی مناطق شمالی این کشور از شبه نظامیان کرد تعلل کند، ترکیه به این مناطق نیز حمله خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
رئیس جمهوری ترکیه گفت:«عملیات نظامی ترکیه در سوریه تا پاکسازی کامل شبه نظامیان در محور شرق و تا صدها کیلومتر در راستای خط مرزی عراق گسترش خواهد یافت.»

رجب طیب اردوغان این اظهارات را روز دوشنبه و یکروز پس از آن که نیروهای نظامی تحت حمایت ترکیه به شهر عفرین در شمال غرب سوریه یورش بردند، عنوان کرد.

رئیس جمهوری ترکیه که در استانبول سخن می گفت، اعلام کرد که مناطق مورد هدف این پیشروی ارتش ترکیه منبیج، کامیشلی، عین‌العرب و راس‌العین خواهد بود.

اردوغان همچنین هشدار داد که اگر بغداد در پاکسازی مناطق شمالی این کشور از شبه نظامیان کرد تعلل کند، ترکیه به این مناطق نیز حمله خواهد کرد.

در همین حال دیده‌بان حقوق بشر سوریه ضمن اعلام نگرانی از کشتار غیرنظامیان و آوارگی آنها خبر داده که نیروهای نظامی که با حمایت ارتش ترکیه وارد این شهر شده‌اند، مغازه ها و ساختمان‌های دولتی آن را غارت کرده‌اند. در مقابل برخی رسانه های ترکیه هم مدعی شده اند که تاکنون بر اثر انفجار بمب‌ها و تله‌های انفجاری که نیروهای کرد کار گذاشته‌اند، یازده نفر از نیروهای ترک کشته شده‌اند.

عفرین به عنوان منطقه‌ای کردنشین از دو ماه پیش بنا بر ادعای ترکیه مبنی بر پاکسازی این مناطق از شبه نظامیان کرد مورد حمله ارتش ترکیه و نیروهای سوری تحت حمایت ترکیه قرار گرفته و از روز یکشنبه به تصرف آنها درآمده و پرچم ترکیه در آن به اهتزاز درآمده است. دولت خودمختار این منطقه نیز اعلام کرده که تا آزادی آن با نیروهای نظامی ترکیه خواهد جنگید.

منبع: یورونیوز

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین