کد خبر: ۵۱۵۱۱۱
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۴

مهاجم حمله تروریستی به ایستگاه «پارسونز گرین» لندن به حبس ابدمحکوم شد

حمد حسن 18 ساله پیشتر اتهام به قتل را تکذیب کرده و گفته بود که «از سر بی کاری و جلب توجه» دست به چنین اقدامی زده است.
آفتاب‌‌نیوز :
دادگاهی در انگلیس روز جمعه با صدور حکمی 'احمد حسن' را به جرم بمب‌گذاری در ایستگاه مترو «پارسونز گرین» در غرب لندن به حبس ابد محکوم کرد.

به گزارش منابع انگلیسی، هادون کیو قاضی این پرونده پس از قرائت کیفرخواست خطاب به متهم گفت: در روز حادثه قصد داشتی تا جایی که امکان دارد مردم انگلیس را به قتل برسانی و بر این اساس تردیدی ندارم که شما فرد خطرناک و منحرفی هستید.

احمد حسن 18 ساله پیشتر اتهام به قتل را تکذیب کرده و گفته بود که «از سر بی کاری و جلب توجه» دست به چنین اقدامی زده است.

با این حال مقامات وزارت کشور انگلیس در دادگاه اعلام کردند که او پیشتر اعتراف کرده که در حدود سه ماه از سوی گروه تکفیری داعش آموزش دیده و سپس از طریق مرزهای زمینی به صورت قاچاق در سال 2015 وارد انگلیس شده است.

انفجار در ایستگاه مترو پارسونز گرین پنجمین حادثه تروریستی بود که سال گذشته میلادی در انگلیس رخ داد و براثر آن 30 تن زخمی و دچار سوختگی شدند.

کارشناسان اعلام کردند، اگر بمب به‌طور کامل عمل کرده بود، ده‌ها تن کشته می‌شدند. داعش مسئولیت این حادثه را برعهده‌گرفته است.

به دنبال حادثه یادشده، 'ترزا می' نخست‌وزیر انگلیس سطح هشدار امنیتی در این کشور را از 'شدید' به 'بحرانی' ارتقاء داد و عنوان کرد که احتمال حمله تروریستی، قریب‌الوقوع است. دو روز بعد، در پی دستگیری دو تن از مظنونان این حادثه توسط پلیس، امبر راد وزیر کشور انگلیس اعلام کرد سطح هشدار امنیتی به شدید کاهش‌یافته است.

سطح هشدار تروریستی در انگلیس از آگوست سال 2014 میلادی و همزمان با مشارکت این کشور در حملات هوایی علیه داعش در عراق به سطح 'شدید' ( سطح چهار از مجموع پنج سطح ) افزایش یافت که به این معنا است حمله تروریستی در این کشور به شدت محتمل است.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین