کد خبر: ۵۱۵۳۲۳
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۶

دلگرمی علیزاده برای خبرنگاران و در خواست اهالی موسیقی از دولت

در این گزارش به بیان اتفاقاتی که در مرداد 96 در موسیقی ایران رخ داده است، می‌پردازیم.
آفتاب‌‌نیوز :  در این گزارش به بیان اتفاقاتی که در مرداد 96 در موسیقی ایران رخ داده است، می‌پردازیم.

به گزارش افکارنیوز، مهمترین رویداد حوزه موسیقی در این ماه تجمع اهالی موسیقی به دلیل لغو برخی از کنسرت ها بود. اهالی موسیقی بعد از ظهر روز چهارشنبه 11 مرداد ماه، در اعتراض به لغو کنسرت‌ ها در خانه موسیقی تجمع کردند. حمیدرضا نوربخش، داوود گنجه‌ای، قدرت‌الله انتظامی، امین ملک زاده، ریاحی دبیر جشنواره فجر، داریوش پیرنیاکان، پیام عزیزی، افشین معصومی، تقی ضرابی، مهدیه میرزاخانی و غیره از جمله هنرمندان حاضر در این گردهمایی بودند. درخواست اهالی موسیقی از رئیس جمهور برای پیگیری علت لغو کنسرت‌ها، حمایت از هنرمندان موسیقی، پرداخت خسارت مادی لغوکنسرت و انتخاب وزیر ارشاد در جهت حمایت از آنها مهمترین موضوع این تجمع بوده است.

- برگزاری پانزدهمین دوره جشنواره آواها و نواهای رضوی از جمله اتفاقات مهم مرداد 96 بود که با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد. جشنواره آواها و نواهای رضوی با هدف بیان ارادت به پیشگام امام رضا(ع) با زبان هنر فعالت می کند.

- ناصر فرهودی از صدابرداران و صداگذاران پیشکسوت موسیقی کشورمان که طی چندین سال با هنرمندان و گروه های سرشناس موسیقی فعالیت می کرد، جمعه ۱۳ مرداد درگذشت. زنده یاد فرهودی از جمله صدابرداران شناخته شده موسیقی کشورمان بود که تحصیلات خود را در رشته الکترونیک گرایش صدا از دانشکده صدا و سیما به اتمام رساند. او در سال ۵۱ همزمان با تحصیل در سازمان صدا و سیما به عنوان کارآموز فعالیت عملی خود را آغاز و پس از پایان تحصیل همکاری خود را با رسانه ملی آغاز کرد. این صدابردار در سال ۱۳۵۵ به دعوت محسن کلهر به استودیو پاپ دعوت شده و تا زمان حیات در این استودیو به فعالیت خود ادامه داد. او در سال ۱۳۷۵ از سازمان صداوسیما بازنشسته شد و پس از چندی مدیریت استودیو پاپ را بر عهده گرفت. ضبط و تولید آثار بسیاری از گروه ها و هنرمندان شناخته موسیقی ایران از جمله فعالیت های ناصر فرهودی است. در مراسم تشییع پیکر این هنرمند، مشاهیری چون بابک صحرایی، حسین شریفی، بابک ریاحی‌پور، علی جعفری پویان، رضا تاجبخش، سعید شهروز، شهرام ناظری، مانی رهنما، مجید انتظامی، سیروس الوند، نیما مسیحا، امیریل ارجمند، محمد اصفهانی، چنگیز حبیبیان و صدابرداران عرصه موسیقی حضور داشتند.

- کنسرت های فراوانی در این ماه انجام شد که یکی از آن کنسرت ها متعلق به محمد علیزاده خواننده محبوب بود. این خواننده پاپ در ششمین سانس از کنسرت های تابستانی خود که در روز 16 مرداد ماه بود، صحبت هایی کرد که موجب دلگرمی خبرنگاران شد. محمد علیزاده گفت: روز خبرنگار را به همه خبرنگارهای مملکتم تبریک می‌گویم، اگر خبرنگارها نباشند خبری از کنسرت ها و فعالیت‌های ما به گوش مخاطبان نمی‌رسد. همیشه از خبرنگارها و عکاس های خبری محبت دیده ام. هیچ وقت مغرضانه ننوشته اند و آنچه را که در کنسرت اتفاق افتاده را نوشته اند که در اینجا از همه آنها تشکر می‌کنم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین