کد خبر: ۵۱۵۸۰۷
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲

ورود نخستین قطار گردشگری به استان سمنان

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: توسعه گردشگری ریلی استان، یکی از برنامه های این اداره کل در سال جدید است.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد جهانشاهی، با بیان اینکه هدف این اداره کل تنوع بخشی در محصولات گردشگری استان است، افزود: راه آهن با توجه به قدمت و مسیری که در استان طی می‌کند، ظرفیت مهمی است که به طور جدی می‌توان از آن بهره برداری کرد.

وی با اشاره به ورود نخستین قطار گردشگری از صبح امروز به استان سمنان، گفت: استفاده از ظرفیت ریلی، زمینه ساز توسعه گردشگری استان است.

جهانشاهی با بیان اینکه این اداره کل در حال رایزنی برای ورود  قطارهای گردشگری بین المللی است، ابراز امیدواری کرد: استان سمنان در سال جاری میزبان این قطارها باشد. 

وی گفت: پیشینه و تاریخ راه آهن، امتیاز بزرگی برای استان سمنان محسوب می‌شود و این اداره کل برای بهره برداری از این ظرفیت و پیشینه برنامه دارد.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: ورود قطار گردشگری به بخش‌های مرکزی استان سمنان در روز جاری، آغازی برای توسعه گردشگری ریلی در استان است.

قطار گردشگری راه ابریشم از ساعت 7 صبح امروز حرکت خود را آغاز کرده است، این قطار از تهران به سمت بیابانک سرخه در حرکت است.

توقف در ایستگاه ده نمک در حاشیه کویر ، بازدید از کاروانسرای صفوی دهنمک، اجرای زنده موسیقی اقوام،  ورود به روستا و کمپ کویری بیابانک، دوچرخه سواری، آفرود سواری، پیاده روی کویری، نمایش موتور سواری هیجانی، از برنامه های این قطار گردشگری است. زمان بازگشت این قطار گردشگری به تهران از بیابانک راس ساعت 18:00 و ساعت ورود به تهران ساعت 21:00 است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین